Gå til innhold

fra evt 50-100% uførestrygd.. noen som vet....

Anbefalte innlegg

Gjest revmatrollet
Skrevet

Jeg har nå kommet til maks dato for sykepenger, og trygdekontoret behandler i disse dager søknaden min om 50% uførestrygd.. Jeg har ingen tvil om at det innvilges da jeg har en revmatisk sykdom. Spm blir nå om jeg greier den gjenstående 50% stillingen??? jeg plages av betennelser hele tiden, knær, hender, håndledd, rygg og nakke og dette skaper selvsagt endel smerter..... Om det skulle vise seg at jeg ikke klarer dette heller,, hvor vanskelig eller lett er det å få innvilget 100% uførestrygd??

PS jeg har vært attført en gang....i beg av 1990

Gjest kirsebær
Skrevet

Revmatisme er vel en av de sykdommene som gjør at en lett får godkjent uføretrygd, tror jeg. Det er jo målbart og ofte synlig også. Og klarer ikke kroppen påkjenningen, så må du bare få en ny legeerklæring og søke på nytt.

Skrevet

For min del var det lett. Fikk først 60% uføretrygd (kronisk muskelsmertesydron) og dengang ville saksbehandleren gi meg 100%, men jeg ville så gjerne prøve å jobbe litt. Etter et par år ble det for ille og var kun en proformasak å få 100%.

Møtte hele tiden full forståelse for mine plager, men tror ikke alle føler å gjøre det, de er nok forskjellige på trygdekontorer og leger. Måtte da jeg søkte om halv trygd gå et år på med.attføring og deretter sa legen det var logisk at jeg aldri ville klare full jobb. Innstilte på 50% og hun på trygdekontoret mente 100%, helt sant! Ble altså 60% først.

Gjest revmatrolllet
Skrevet

Revmatisme er vel en av de sykdommene som gjør at en lett får godkjent uføretrygd, tror jeg. Det er jo målbart og ofte synlig også. Og klarer ikke kroppen påkjenningen, så må du bare få en ny legeerklæring og søke på nytt.

Det er jo veldig synlig,, i perioder mer enn andre.. det som er så vanskelig er at det er så uforutsigbart.. en dag kan man være i fin form store deler av dagen,, for så å blir skikkelig dårlig litt utpå ettermiddag og omvendt....

Jeg har på en måte presset med og tviholdt på 10% stilling i 10 og og har til tross for oppfordring om å redusere stilling stått på... Kjenner nå da selvsagt at jeg burde ha hørt på rådene som ble gitt..

men...... det er lett å være etterpåklok..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...