Gå til innhold

Hvordan få uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Gjest dProxy
Skrevet

Lurer litt på hva som må til for at folk får trygd av noe slag? I en krets jeg var litt innom var det veldig mange som hadde fått det.. Kan man få trygd hvis man sliter psykisk, f.eks?

Gjest pekka
Skrevet

Vet flere som har fått det pga psyken ja.

De ser vi bare ute når formen er fin (enkle dager innimellom). Derfor er det nok litt vanskelig å forstå for oss arbeidende at -de- kan få trygd liksom. Forstå meg rett, jeg har ikke imot personene, men systemet skulle vært mer våkent. Psykologer er mangelvare....

Skrevet

Det er blitt vanskeligere å få trygd enn det var før. Nå må man gjennom behandling med utsikter til bedring, (rehabilitering) og attføring for om mulig å finne andre jobber man kan ta og for å prøve ut arbeidsevnen. Det er ikke diagnosen i seg selv som gjør at en kvalifiserer for trygd, men funksjonsevnen. Det er jo mange funksjonshemmede og mer eller mindre syke som er i jobb..

Det er også en del bedrifter som er opptatt av dette med inkluderende arbeidsliv og dagens arbeidspolitikk følger arbeidslinja dvs at folk skal jobbe og utnytte alt de har av arbeidsevne.

Skrevet

Jeg sliter psykisk og har 100% ufør. Jeg er av de "psyke" som ser velfungerende ut, er mange som har problemer med å se at det feiler meg noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...