Gå til innhold

dårlig førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Gjest katjakai
Skrevet

Jeg er ganske fortvilet, over at jeg tydeligvis gir et dårlig førsteinntrykk på jobbintervjuer.

For, jeg har vært på mange intervjuer, og ikke fått jobb.

Heldigvis har jeg kontakter, og jeg har fått ansettelse flere steder gjennom de.

De jeg har jobbet hos, har vært strålende fornøyde med meg, og gitt meg masse ros. Jeg har også fått høre at mitt blide fjes og rolige vesen skaper god stemning rundt meg.

desverre kommer ikke dette frem på intervjuer, da jeg er veldig nærvøs. Hva skal jeg gjøre?

jeg har fortalt, på intervjuer at jeg er nervøs og sjenert i starten, men at jeg deretter kommer meg, og gjør en god jobb. Er det dumt å si?

Skrevet

Ikke godt å si, men du kan ringe og spørre der du ikke har fått jobb og si som det er. Spør dem hva de synes og mener om deg.

Kanskje du virker som om du ikke tar initativ, sitter tilbakelent, spør for lite, virker for lite interessert osv, osv.

Jobbet sammen med en, en gang, som sa at han trodde at andre ikke likte å snakke med han i telefonen. Dette kunne jeg ikke skjønne fordi han er en kjempekoslig og trivelig mann. Vi delte kontor den gangen og da jeg hørte han snakke så virket alt ok.

Men så skiftet jeg jobb og byttet kontor, da snakket jeg med han i tlf for første gang og da hørte jeg det.

Han var altfor treg med å svare etter at jeg var ferdig med å snakke, slik at pausene ble altfor lange. Dette medførte at jeg følte et press på å holde samtalen i gang og det ble ubehagelig.

Så det kan være sånne enkle ting som gjør at de synes noe virker rart eller "ubehagelig".

Så mitt råd er at du spør de som intervjuer deg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes det er bra at du forteller nettopp dette, litt avhengig av hva slags jobb det dreier seg om, selvsagt.

Men du kan godt nevne at du sliter litt ekstra med jobbintervjuer, og deretter legge vekt på hvor godt du fungerer med de arbeidsoppgaver du faktisk søker. Dessuten bør du gjøre deg flid med å skaffe gode referanser, og oppmuntre arbeidsgiver til å kontakte dem.

Jeg har jobbet sammen med flere som har vært fantastiske kolleger og arbeidstagere, men som sliter med førsteinntrykket på jobbintervjuet. Referanser hjelper _mye_.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...