Gå til innhold

nei og nei, helt forferdelig

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2

et godt vennepar av oss og naboer skulle ha baby noen måneder før oss. De var langt på vei. Vi snakket med faren på telefon isted. Han hadde vært på sykehuset pga at hun måtte føde og ungen var død:´(( Det er så forferdelig. Vi sitter her nærmest i sjokk. Vi synes så utrolig synd på dem.

Vi hadde gledet oss å si til dem at jeg og er gravid. Vi skulle snart si det. Nå har jeg ikke lyst å si det lenger. Sorgen deres vil jo bare bli enda mer forsterket når de ser at magen min vokser og vi får baby.

Stakkars stakkars mennesker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224099-nei-og-nei-helt-forferdelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryktelig trist!

Men ikke la være å si noe om din graviditet av den grunn. Si at du syns det er vanskelig og leit å fortelle det, men det er mye bedre at du sier det enn at de ser det eller hører det av andre. Det er sikkert fryktelig sårende om dere prøver å skåne dem ved å ikke si det...

Gjest mirakel*2

Jeg forstår dine følelser godt, men når du er kommet over verste sjokket så må du gå videre med ditt svangerskap og fortelle om det som du ellers ville gjort. Gleden blir ikke den samme, den blir blandet med sorg. Slik er livet.

ja, vi har ingen garantier her i livet når det kommer til virkelig viktige ting. Jeg tror det er viktig for dem å få høre det fra oss og ikke fra andre ja. Synd at det skulle snu fra noe vi gledet oss å fortelle til noe vi gruer oss til. Nå må de hvertfall komme over det første store sjokket. Det skal bli rart å møte dem igjen.

Annonse

amerikafareren

ja, vi har ingen garantier her i livet når det kommer til virkelig viktige ting. Jeg tror det er viktig for dem å få høre det fra oss og ikke fra andre ja. Synd at det skulle snu fra noe vi gledet oss å fortelle til noe vi gruer oss til. Nå må de hvertfall komme over det første store sjokket. Det skal bli rart å møte dem igjen.

Det blir et rart møte ja, men viktig. Du må huske på at midt i sorgen kan det gi dem glede at dere venter barn. Smerten over det barnet de mistet er ikke avhengig av deres barn.

Det er aldri viktigere enn i slike stunder å ha gode venner som støtter, og om de reagerer rart på et eller annet vis så må du huske på at det er pga. sorgen.

Gjest Mom33

Huff, det var veldig, veldig leit...!

Må bare få si det, da, at det er ikke sikkert at de synes din graviditet blir forferdelig for dem. Vi mistet et barn i uke 36 for noen år siden, og det var ingenting som gledet meg mere enn å se andre gravide. For ikke å snakke om små babyer.

Sorg oppleves veldig forskjellig, snakk med dem og fortell at dere synes deres opplevelse er forferdelig - og at dere har en spire i magen selv. Det er en del av livet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...