Gå til innhold

Hvor liten kan en hybel leielighet være?

Anbefalte innlegg

Gjest blue cucumber
Skrevet

Hvor lite kan man få det?. Hørte at noen hybler på Sogn studentby var 9 kvadrat. Kan man få det noe mindre?.

Og hvor liten kan en leielighet være for at man skal kunne putte inn bad og kjøkken?.

mumitrollet
Skrevet

Finnes ikke noen "definisjon" av hybelleilighet, annet enn at den har egen kjøkkenkrok. Bad kan gjerne deles.

Skrevet

Det må hvertfall være plass til seng og litt golvplass. Hvor smått vil man bo da? 9kvm er fryktelig lite.

Skrevet

Jeg har hørt at soverom må være 15 kvm i dag for å kunne godkjennes som soverom (antakelig brutto).

Skrevet

Finnes ikke noen "definisjon" av hybelleilighet, annet enn at den har egen kjøkkenkrok. Bad kan gjerne deles.

Den må vel ikke ha egen kjøkkenkrok for å kalles hybel vel? Ingen av hyblene jeg har leid hadde det. Vi delte kjøkken og bad hele gjengen.

Skrevet

Den må vel ikke ha egen kjøkkenkrok for å kalles hybel vel? Ingen av hyblene jeg har leid hadde det. Vi delte kjøkken og bad hele gjengen.

Hybel_leilighet_ må ha kjøkkenkrok.

Mary Poppins
Skrevet

Er hybelleilighet og hybel to forskjellige ting? Jeg vet ihvertfall at en hybel trenger ikke ha kjøkkenkrok. (snakker av erfaring) :)

Skrevet

Er hybelleilighet og hybel to forskjellige ting? Jeg vet ihvertfall at en hybel trenger ikke ha kjøkkenkrok. (snakker av erfaring) :)

Hybel og hybelleilighet er ikke det samme, nei.

Bare for å stille nysgjerrigheten min: Har du egen leilighet, leier du en eller bor du på hybel?

...om det ikke gjør noe å spørre da...

Gjest blue cucumber
Skrevet

jeg bor på 17 kvm og dette er inkludert kjøkken og bad. Men vet om leiligheter som er 13,1 kvm, disse er også inkl. kjøkken og bad.

http://www.theacademy.no/BH03.php?Id=25

Så på den som var 13,1. Ville fått klaustrofobi bare ved å bo der.

Skrevet

Åja, så det er forskjell på hybel og hybelleilighet ja. Takk for oppklaringen :o)

Mary Poppins
Skrevet

Hybel og hybelleilighet er ikke det samme, nei.

Bare for å stille nysgjerrigheten min: Har du egen leilighet, leier du en eller bor du på hybel?

...om det ikke gjør noe å spørre da...

Du så jeg svarte deg på msn?

Skrevet

Jeg har hørt at soverom må være 15 kvm i dag for å kunne godkjennes som soverom (antakelig brutto).

Det må være feil???

mumitrollet
Skrevet

Størrelsen har ingenting å si for om et rom kan godkjennes som soverom, men det må være tilstrekkelige rømningsveier der.

Skrevet

Det må være feil???

Det var en eller annen eiendomsmegler som sa det. Jeg synes også det høres fryktlig rart ut.

Skrevet

Det var en eller annen eiendomsmegler som sa det. Jeg synes også det høres fryktlig rart ut.

Da blir det svært mange leiligheter (og hus!) som ikke lenger er godkjente her i landet...

Skrevet

Du så jeg svarte deg på msn?

nei... det gjorde jeg dessverre ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...