Gå til innhold

FU: Hvor lenge dusjer du?

Anbefalte innlegg

Gjest kald dusj
Skrevet

Hvor mange minutter er det vanlig i gjennomsnitt å bruke på å ta seg en dusj?

Tar man hensyn til at det er flere beboere i husstanden som ønsker å dusje i varmt vann etterpå?

Skrevet

Har egentlig aldri tatt tiden, men ca 10 min?

Er jeg hjemme tar jeg som regel hensyn ja. Vet hvor kjipt det er å dusje i kaldt vann.

Skrevet

Alt fra fem minutter til en halvtime. Hvis jeg vet at samboeren også vil ta en dusj, begrenser jeg meg selvfølgelig slik at han også får varmt vann.

Gjest pekka
Skrevet

Jeg dusjer i 5-10min uansett "kø" eller ei. Godt varmt vann er best, liker ikke den kalde avslutningen jeg....

Skrevet

Ca 10 minutter, kanskje?

(Jeg har ikke med meg klokka dit ... ;-).)

Gjest kald dusj
Skrevet

Jeg dusjer i 5-10min uansett "kø" eller ei. Godt varmt vann er best, liker ikke den kalde avslutningen jeg....

Det gjør sikkert ikke de som skal dusje etter deg heller...

;-)

Gjest pekka
Skrevet

Det gjør sikkert ikke de som skal dusje etter deg heller...

;-)

Nei det gjør de nok ikke. Vi er fem i familien, men ordner dusjing greit. Noen morgen, ettermiddag og noen kveld ;)

Skrevet

Bruker ca. 15 minutter fra jeg kler av meg til jeg har kledd på meg.

Skrevet

I selve dusjen bruker jeg ikke mer enn ca. 5 minutter tror jeg. Gidder ikke å stå der å kaste bort tiden:-)

Skrevet

Kommer an på om jeg må barbere meg eller ikke. Hvis ja, bruker jeg 20 minutter hvertfall. Hvis nei, bruker jeg 10 minutter. Men har ikke på vannet hele tiden.

Gjest Aimabel
Skrevet

da vi var på campingplass i danmark for å dusje, oppdaget jeg hvor lang tid jeg egentlig bruker. Det kostet ti kr per fem min. Jeg rakk akkurat og vaske håret, ha i balsam, vaske meg og skylle håret. Leggene måtte tas i vasken :-)

Gjest Mom33
Skrevet

Siden det aldri blir tomt for varmt vann hjemme hos oss, er det ikke det som begrenser tidsforbruket.

Før jobb om morgenen: max 5 minutter. Etter trening: fra 5-30 minutter, alt etter som. Er jeg kald når jeg går i dusjen, kan jeg stå veldig lenge.

Skrevet

Ca. fem minutter. Ser ingen grunn til å bruke lengere tid, jeg koser meg ikke der.

Gjest M.Angelica
Skrevet

10 min til et kvarter ca.

Jeg bruker kortest mulig tid siden jeg synes det er så kjedelig å dusje. Men jeg har langt hår, så bruker en del "ekstra" tid på det ;o)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg bruker laaang tid, og jeg dusjer opp alt varmt vannet:-o Men nå bor jeg stort sett for meg selv og bor vi flere er det først til mølla etc.. Jeg er sikkert ca halvannen time på badet om jeg får det sånn om jeg vil, men da bruker jeg jo ikke all tiden verken i dusjen eller særlig effektivt. Jeg vegeterer mye på badet. Det er varmt og godt der! :-)

Skrevet

Jeg bruker sjelden mindre enn et kvarter. Etter sjamponeringa grer jeg balsamen inn i håret og lar den sitte i et par minutter mens jeg vasker kroppen/barberer meg. Jeg synes også det er kjedelig å dusje så jeg skulle ønske det ikke tok så lang tid :S Men det er disse ritualene da, må skjønne!

Her har vi vannbåren varme og det blir aldri tomt for varmtvann....heldigvis!

Skrevet

Noen ganger kan jeg stå i dusjen i 15 minutter, andre ganger holder det med 2-3 minutter. Hvis alle skal dusje etter tur hos oss, må vi begrense oss litt, ellers blir det ikke nok varmtvann.

Skrevet

Ja, man tar hensyn. Jeg aner ikke hvor lenge jeg dusjer, alt fra 2-15 minutter antar jeg.

Skrevet

8-10 min kanskje. Om jeg har riktig så god tid, så kan jeg bruke ganske mye lenger tid. Da barberer jeg alt fra navlen og ned + under armene. Da er livet godt etterpå.

Vi bor i borettslag med felles vann og da blir varmtvannstanken aldri tom. Heldigvis. Varmt vann er også inkludert i husleien. Enda mer heldigvis.

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig tar man hensyn. Jeg har dessuten fått inn med morsmelken at man skal spare på varmtvannet uansett, jeg slår derfor av vannet når jeg sjamponerer håret. Uansett om noen skal dusje etter meg eller ikke.

Dusjer daglig ca. 5 minutter, blir vel drøye 10 når jeg vasker håret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...