Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Jeg var helt panisk før ultralyden i går, og begynte å gråte på veien opp pga noen bagateller fra min samboer. Helt på tuppa med andre ord.

Men da vi kom inn, så vi nurket som lå der og beveget på seg. Jeg var så ovverrasket over hvor tydelig man kunne se alt sammen; ribbein, hjertet, fingrer, hodet, blæra - alt!

Jordmoren holdt på å pakke sammen utstyret uten å ha kikket etter kjønn Jeg ble litt urolig, og spurte: "kan du ikke se hvilket kjønn det er?"

Og da svarte hun litt oppgitt: "å, vil dere vite dèt også...???"

Jeg ble litt paff, for jeg trodde det var ganske vanlig å få vite kjønne hvis mulig. Men hun tok på mer gele, og lette mellom bena på ungen, og der så vi to paralelle streker.

Og hun sa at vi ikke behøvde å male rommet ennå, men at det nok sannsynligvis var en jente!

Jeg er så lettet og glad i dag. Deilig å få vite at alt står bra til der inne. Og så fikk jeg også se at morkaken ligger foran, altså mellom barnet og magen min, og fungerer som en slags støtdemper. SÅ det kan nok vare en stund ennå før jeg kjenner noe liv.

Men det er OK, for nå har jeg jo sett den fine ungen min!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224155-fuji-f%C3%A5r-ei-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig! Gratulerer, da! :-)

Nei, det er ikke standard prosedyre å se etter kjønn, og enkelte er heller motvillige til å se etter.

Jeg hadde ultralyd for et par dager siden, og det var helt fantastisk å få se babyen min! Men det var nok litt tidlig enda å se etter kjønn, så jeg håper h*n ligger beleielig til når jeg skal på ordinær UL om fire ukers tid - for jeg vil også vite! :D

Så herlig fuji! Jeg tenkte på deg, og fikk helt frysninger når jeg leste innlegget ditt nå!

Det er så utrolig fantastisk å få se babyen sin på ultralyd, få bekreftelse på at det faktisk er liv.

Også så koselig at det antageligvis blir jente da!!!

Takk for oppdateringen!

Så godt at du ble beroliget. Jeg var også veldig lettet etter at vi hadde vært på ultralyd med minstemann. Hadde ikke kjent noe særlig med spark enda, men der lå jammen nurket og turnet og veivet med armene. Gjett om jeg pustet lettet ut. Det med kjønnet hadde jeg nok tatt med en liten klype salt. Jordmor fortalte oss at det ble en jente, og vi innstilte oss alle på det. Ut kom en nydelig gutt....

Gjest Ulvinnen

Så godt at du ble beroliget. Jeg var også veldig lettet etter at vi hadde vært på ultralyd med minstemann. Hadde ikke kjent noe særlig med spark enda, men der lå jammen nurket og turnet og veivet med armene. Gjett om jeg pustet lettet ut. Det med kjønnet hadde jeg nok tatt med en liten klype salt. Jordmor fortalte oss at det ble en jente, og vi innstilte oss alle på det. Ut kom en nydelig gutt....

Samme her, vi fikk også en flott gutt selv om ultralysen viste jente :-)

Gjest Ett tips

Ett tips, du burde ikke tro helt på ultalyden når det gjelder kjønn. Ei vennine av meg fikk vite at hun skulle få jente 110% sikkert, og hun fikk for 3mnd, det ble en GUTT;) Men for meg stemte det med at de sa jente, men nå var jeg også på 3 ultralyder, private og. Men uansett:)

Annonse

fuji1365380447

Ett tips, du burde ikke tro helt på ultalyden når det gjelder kjønn. Ei vennine av meg fikk vite at hun skulle få jente 110% sikkert, og hun fikk for 3mnd, det ble en GUTT;) Men for meg stemte det med at de sa jente, men nå var jeg også på 3 ultralyder, private og. Men uansett:)

Jeg er klar over at det er vanskeligere å se at det er ei jente, enn at det er en gutt.

Så vi setter ikke i gang med rosa innkjøp med det første. Jeg er forberedt på at det kan være feil.

Jeg er klar over at det er vanskeligere å se at det er ei jente, enn at det er en gutt.

Så vi setter ikke i gang med rosa innkjøp med det første. Jeg er forberedt på at det kan være feil.

De skal ikke si noe dersom de ikke er helt sikre så det er nok en liten jente der inne.

Jeg fikk ikke vite kjønnet på ordinær UL fordi hun ikke så det tydelig nok.

De skal ikke si noe dersom de ikke er helt sikre så det er nok en liten jente der inne.

De kan jo ikke være helt sikre uten å åpne magen og se etter.

Ingen "lover" noen ting på UL, men legen/jordmor kan si hva h*n ser, uten at noen kan være helt sikre noen gang.

Gjest Ulvinnen

Jeg hadde flere UL gjennom svangerskapet. Hver gang var de sikre på at det var jente de så, men tok altså feil...

Annonse

Gjest mirakel*2

så koselig å få en jente. Gutt også selvfølgelig, men kjekt med en av samme kjønn som en selv. Jeg har strikket rosa sokker fordi samboeren min tror det blir en jente:) Jeg har ingen følelse. Sist gang var begge bombesikker på at det ble en gutt, og det stemte. Hvis det viser seg på ul at det er en jente skal jeg strikke en rosa trøye også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...