Gå til innhold

Ville du ansatt en gravid kvinne?

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglusa
Skrevet

Jeg er arbeidssøker og snart fire måneder "på vei". Jeg må ærlig innørmme at jeg ikke er særlig ivrig på jobbsøkingen nå som jeg er blitt gravid, fordi jeg antar at ingen vil ansette noen som likevel skal ut i permisjon om fem måneder.

Hva mener dere? Er det aktuelt å ansette gravide kvinnfolk?

fuji1365380447
Skrevet

Jeg jobber med rekruttering, og vi har akkurat ansatt en kvinne som er 7 mnd på vei.

Hun var den beste kandidaten, og da er vi villige til å vente noen mnd på å få henne!

Så ikke legg begrensninger på deg selv!

Gjest fattiglusa
Skrevet

Jeg jobber med rekruttering, og vi har akkurat ansatt en kvinne som er 7 mnd på vei.

Hun var den beste kandidaten, og da er vi villige til å vente noen mnd på å få henne!

Så ikke legg begrensninger på deg selv!

Er det sant? *ler*

Så flott! Da skal jeg jaggu legge meg litt i selen og få slengt noen søknader ut i omløp!

Skrevet

Hva med argumentet om å få fødselspenger, som jo forutsetter at du har jobbet minst 6 av de siste 10 mnd før fødsel?

Skrevet

Jeg var tre måneder på vei da jeg ble ansatt i et vikarbyrå. Jeg var åpen om det helt fra starten, og sa at jeg ville si fra, fordi jeg visste at mange ikke var interessert i å ansette noen som likevel måtte ut i permisjon.

Det var ikke noe problem i det hele tatt, de mente at graviditet ikke skulle være noe hinder, og de kunne finne oppdrag som passet for min situasjon.

Fungerte utmerket!

Skrevet

Jeg ville gjort som Line og prøvd et vikarbyrå. Der er ansettelsene ofte ikke så lenge av gangen.

Gjest fattiglusa
Skrevet

Hva med argumentet om å få fødselspenger, som jo forutsetter at du har jobbet minst 6 av de siste 10 mnd før fødsel?

Har dagpenger, så jeg får fødselspenger. Men jeg blir ikke feit av det - så en fulltidsjobb hadde vært toppers!

*ønskeseg*

Gjest fattiglusa
Skrevet

Jeg var tre måneder på vei da jeg ble ansatt i et vikarbyrå. Jeg var åpen om det helt fra starten, og sa at jeg ville si fra, fordi jeg visste at mange ikke var interessert i å ansette noen som likevel måtte ut i permisjon.

Det var ikke noe problem i det hele tatt, de mente at graviditet ikke skulle være noe hinder, og de kunne finne oppdrag som passet for min situasjon.

Fungerte utmerket!

Dette var oppløftende! :)

Skrevet

Har dagpenger, så jeg får fødselspenger. Men jeg blir ikke feit av det - så en fulltidsjobb hadde vært toppers!

*ønskeseg*

Gå til vikarbyrå, kanskje du får korte oppdrag om ikke annet? Det gir jo mer penger i kassa enn trygd :-)

Gjest fattiglusa
Skrevet

Gå til vikarbyrå, kanskje du får korte oppdrag om ikke annet? Det gir jo mer penger i kassa enn trygd :-)

Will do :-)

Skrevet

Jeg driver eget firma og har to ansatte, jeg må innrømme at jeg aldri ville ansatt en gravid kvinne. Når jeg ansetter noen er det en fordel om de blir værende en stund, det er alltid styr å få ta i nye folk som kan utføre jobben på en tilfredstillende måte, så å ansette en og vite at jeg må finne en ny innen et par månder er lite aktuelt.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, av samme grunner som Aryane - i tillegg til at det er forferdelig kostbart.

Men, det betyr ikke at du ikke har muligheter! Vikarbyrå er et godt råd, i tillegg er det større muligheter hos store firmaer enn hos små.

For små bedrifter er slikt nærmest umulig - men de litt større har bedre økonomiske og personellmessige muligheter enn de små.

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...