Gå til innhold

Homofili som psykiatrisk diagnose kan helbredes sier Kvarme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herligland...Merkelig tanke fra en prest!

Enig i at de som alle andre kan ha behov for psykolog, men ikke pga legningen. Da måtte det være for å evt takle hverdagen hvis den var gjort vanskelig...

Enig.

Legning og problemer i f m denne må holdes fra hverandre.

Legning kan ikke endres, og dermed må det tas høyde for.

Hvis man f eks mangler et bein, så kan ingen sette på et nytt bein, så da må det aksepteres først. Så tas utgangspunkt i det faktum og jobbe derfra. Hvis det så kommer noen senere og påstår (og blir trodd) at det likevel kan settes på et nytt bein (som er feil), så vil det forstyrre og ødelegge behandlingen.

Når prestetullingen kommer og påstår homofili kan helbredes, og blir trodd, så ødelegger han livet for dem som tror. Når de så ikke blir helbredet allikevel, så blir jo vedk i tvil om guden ikke syns vedk er from nok, religiøs nok, snill nok, ydmyk nok osv. Ut av -det- dilemmaet fins ingen vei.

Hvis prestedusten ikke skjønner dette, så må han fjernes. Hvis han har troverdighet og tillit nok, så kan han gjøre mer skade enn en elefant i et glassmagasin.

Skrevet

Er det ikke på tide å starte en kampanje under parolen "Kvarme til psykiater!"?

Bortkastet,

Heller "Rull Kvarme i tjære og fjær!"

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Enig.

Hvis man f eks mangler et bein, så kan ingen sette på et nytt bein, så da må det aksepteres først. Så tas utgangspunkt i det faktum og jobbe derfra. Hvis det så kommer noen senere og påstår (og blir trodd) at det likevel kan settes på et nytt bein (som er feil), så vil det forstyrre og ødelegge behandlingen.

Når prestetullingen kommer og påstår homofili kan helbredes, og blir trodd, så ødelegger han livet for dem som tror. Når de så ikke blir helbredet allikevel, så blir jo vedk i tvil om guden ikke syns vedk er from nok, religiøs nok, snill nok, ydmyk nok osv. Ut av -det- dilemmaet fins ingen vei.

Hvis prestedusten ikke skjønner dette, så må han fjernes. Hvis han har troverdighet og tillit nok, så kan han gjøre mer skade enn en elefant i et glassmagasin.

Antakelig tror disse religiøse fanatikerne på dette her fordi de ser hvor effektivt det kan være å undertrykke følelser. De mangler rett og slett kompetanse på følelser, og ser bare den umiddelbare effekten når noen roper "Halleluja! Jeg er frelst!"

Det de ikke har oppfattet, er at undertrykte følelser på et senere stadium kan dukke opp og skape større skade enn nytte.

Egentlig tror jeg de er styrt av frykt, men klarer ikke å ta det innover seg. Siden de liksom skal være så sterke og hele tiden bevise at de har rett, blir det helt umulig for dem å innrømme at de sliter med noe selv. Og henviser til at "alt ligger i Guds hender..."

Så ender de opp med en maktkamp i stedet.

Skrevet

Enig.

"Hvis prestedusten ikke skjønner dette, så må han fjernes."

Hvofor det? Kirkens holdning til homofili er jo at det er synd, og dermed helt uakseptabelt. Han er helt i tråd med kristendommen generellt.

"............................................"

Skrevet

Hvofor det? Kirkens holdning til homofili er jo at det er synd, og dermed helt uakseptabelt. Han er helt i tråd med kristendommen generellt.

Ja, lite å hisse seg opp over.

Jeg er så lykkelig for at jeg ikke er kristen og ikke medlem i Statskirken, slik at jeg slipper å forholde meg til disse spørsmålene i det hele tatt. De kan more seg med de diskusjonene på egenhånd.

Skrevet

Ja, lite å hisse seg opp over.

Jeg er så lykkelig for at jeg ikke er kristen og ikke medlem i Statskirken, slik at jeg slipper å forholde meg til disse spørsmålene i det hele tatt. De kan more seg med de diskusjonene på egenhånd.

Men religions/kirke-diskusjoner kan jo være interessant da, selv for ikke-kirkemedlemmer som oss. Jeg synes religion i seg selv er fryktelig interessant - hadde jeg vært 10-12 år yngre, så hadde jeg kanskje studert religionshistorie elns.

":..........................................."

Skrevet

Men religions/kirke-diskusjoner kan jo være interessant da, selv for ikke-kirkemedlemmer som oss. Jeg synes religion i seg selv er fryktelig interessant - hadde jeg vært 10-12 år yngre, så hadde jeg kanskje studert religionshistorie elns.

":..........................................."

Å diskutere religion er interessant. Å diskutere et bibelsitat er ikke det ;)

Skrevet

Ok. Men hold dem vekk fra meg.

Skrevet

Wenche Foss var ikke blid i går på Tabloid, det var godt hun ikke hadde noe å skyte med...

:-)

Men hun har jo rett. Intoleranse mot legninger er ganske motbydelig og urettferdig. De kristne betrakter homofili som handlinger, ikke som en legning. Det er noe man bare kan la være å være eller gjøre.

Den ene gjøken prøvde å gå på tvers av vitenskapen og sannsynliggjøre at vitenskapen tar feil, at det fins en kur mot homofili som vi vantro ikke har oppdaget.

Nissene har bare et problem: de fleste homofile vil ikke kureres, og har ikke særlige problemer. Hva ska de da frelses fra?

Jeg mener at de kun kan frelses fra intolerante mennesker som vil dem vondt. Og det tror jeg på.

mil1365380270
Skrevet

Wenche Foss var ikke blid i går på Tabloid, det var godt hun ikke hadde noe å skyte med...

:-)

Men hun har jo rett. Intoleranse mot legninger er ganske motbydelig og urettferdig. De kristne betrakter homofili som handlinger, ikke som en legning. Det er noe man bare kan la være å være eller gjøre.

Den ene gjøken prøvde å gå på tvers av vitenskapen og sannsynliggjøre at vitenskapen tar feil, at det fins en kur mot homofili som vi vantro ikke har oppdaget.

Nissene har bare et problem: de fleste homofile vil ikke kureres, og har ikke særlige problemer. Hva ska de da frelses fra?

Jeg mener at de kun kan frelses fra intolerante mennesker som vil dem vondt. Og det tror jeg på.

Så ikke på det så lenge, men fikk med meg litt. Wenche Foss trengte egentlig ikke si noe, kroppsspråket sa alt ;-) Men det var fint hun fikk inn et "skam deg" til han ene, det synes jeg virkelig de burde gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...