Gå til innhold

Hvordan overtale mannen min?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg reiser litt til utlandet med jobben selv, og må innrømme at det ikke frister å ha med mann og barn på slike turer. Det er gjerne lange og intense dager, og om jeg har ørlite fri i mellom vil jeg gjerne ha den knappe tiden helt for meg selv. I tillegg kan det bli knapt med søvn, og det frister lite med barn på rommet. Egoistisk?

Da ville jeg heller tatt noen dager fri i etterkant og fått dem flydd over. Kanskje du kan foreslå det for mannen din?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

20

• carma

4

• kizmiaz

4

• mariamamma

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det med å utnytte firmaet, må da bare være en unnskyldning. Mine kolleger har av og til ektemake med på firmareiser/serviceooppdrag. De betaler sine utgifter selv, så det går ikke ut over firmaet.

Skrevet

Jeg reiser litt til utlandet med jobben selv, og må innrømme at det ikke frister å ha med mann og barn på slike turer. Det er gjerne lange og intense dager, og om jeg har ørlite fri i mellom vil jeg gjerne ha den knappe tiden helt for meg selv. I tillegg kan det bli knapt med søvn, og det frister lite med barn på rommet. Egoistisk?

Da ville jeg heller tatt noen dager fri i etterkant og fått dem flydd over. Kanskje du kan foreslå det for mannen din?

Jubalong70 skal ikke ha med barna...

Gjest Elextra
Skrevet

Jubalong70 skal ikke ha med barna...

Ok, da blir saken litt annerledes. Men har likevel en viss forståelse for at mannen foretrekker å kun måtte forholde seg til jobben mens han er borte.

Men det skulle vel være noe større mulighet for overtalelser, da. :-)

Skrevet

Huff, nå får du nok høre det av alle jantelov-dolere, kan du tro... ;-p

Man må jo ikke uttrykke at man ønsker noe for seg selv her inne, vet du. Må ikke tro du fortjener noen Brasil-tur, og mest sannsynlig er nok mannen din lei av både deg og ungene og vil derfor ha Brasil for seg selv! *nikker* ;-)

Har ingen gode overtalingstips, men lykke til! Håper du får det til :-)

He, he - kuult svar!!! Jeg tenkte litt på det når jeg skrev, men så er jeg så naiv at jeg tror det finnes greie personer på dol også...

Skrevet

Siden han er admin direktør, så har dere vel råd til at dere bare betaler deg utenom?

Det hadde vi sikkert hatt råd til, men det er ikke der problemet sitter.

Skrevet

Jeg kjenner til "problemet". I fjor skulle mannen min utenlands mens jeg hadde svangerskapspermisjon, og jeg hadde SÅ lyst til å være med. Han er daglig leder for et lita firma, men syntes ikke at jeg skulle få være med, selv om vi betalte for meg selv.

De snakket om to alternativer: Mallorca (bo på én plass) eller frankrike (bo flere steder - litt stress). Det endte med Frankrike, og jeg ble ikke med. Var skuffa, for det hadde vært moro å være med på tur, særlig til Mallorca...

Har vel ikke noen gode råd - min kvinnelist virket ikke på min mann. Men jeg synes ærlig talt at hvis ikke ektefellen er av typen som ikke tør å bevege seg en meter uten sin mann, synes jeg godt at den som reiser kan ta henne/ham med!

Det er akkurat det jeg synes også. Vi som passer hjemmefronten mens de jobber kan godt få ta del i litt av godene også.

Og jeg lover deg, jeg er ikke den som må holde ham i hånda hele tiden!

Skrevet

Min mann har flere ganger vært på reise i forbindelse med jobben, og jeg har vært med flere ganger. Vi har alltid betalt turen for meg selv, og betalt for det det koster å oppgratere hotellrommet fra enkelt- til dobbeltrom. Jeg har aldri tenkt på det som umoralsk?

Og forresten - ofte har oppdragsgiver betalt for dobbeltrommet, når jeg tenker meg om, så kostnaden for oss har vært min reise.

Hvis han, selv på disse betingelse, ikke vil ha deg med, så må du nesten be om å få vite grunnen.

Håper du får det til, er aldri så lite misunnelig...! :-)

Jeg var med til København for litt over 1 år siden, og da betalte vi selv for meg. Helt i orden.

Tror nok jeg må spørre ham om grunnen tilat han ikke vil ha meg med.

Skrevet

Klart du skal være med!

Det må jo være litt plaster på såret, for alle de sene kveldene, helgene og andre reisene som gjør at han overlater hus og barn til deg alene... :-)

Ikke sant!!!! Det synes jeg også!!!

Skrevet

Jeg skjønner han godt. Man tar jo ikke med seg fisk til Lofoten.

Skjønner veldig godt argumentet ditt!!!

Men jeg lover han skal få lov til å glo så mye han vil. De er jo ikke så ille de brasilianse guttene heller...

Skrevet

Om du skal med synes jeg dere skal betale det selv.

Det er helt greit. Men hvordan overtaler jeg ham til det?

Skrevet

Skjønner godt at du vil bli med, håper dere får det til!

Men dere må vel regne med å dekke din del av reise og oppholdsutgifter selv ?

Det er skattepliktig for mannen din å få reise og opphold for kona si dekket av arbeidsgiver, selv om han er på forretningsreise. For firmaet er det arbeidsgiveravgiftspliktig å dekke din reise og opphold.Det blir ansett som lønn for din mann. Hvis firmaet dekker for deg, skal dere i prinsippet oppgi det i selvangivelsen.

Det er greit det, men hvordan overtaler jeg ham?

Skrevet

Med 3 unger har dere sikkert godt av en tur alene. Og i tiden fram til reisen har dere plenty å snakke om, etter reisen ikke mindre å snakke om.

Det kan være en god investering for forholdet å oppleve noe uten barna. Ikke minst vil du som har mest av "trykket" hjemme se litt lysere på tilværelsen fram mot reisen... Du har noe fint å se fram til. slitsomme dager tåles bedre når en har noe sånt i vente ;)

Og når du i tillegg har drømt om å reise til Brasil og har lovet å ikke være i veien for hans arbeid, så kan ikke jeg forstå at du ikke skal få være med :)

Håper han lar seg overtale!

Takk, jeg skal spille litt på det. Han har jo selv snakket om at vi skulle tatt oss en tur uten barna. (Han har nok da tenkt på noe annet enn jobbreise, men jeg tar gjerne begge deler jeg :-))

Skrevet

Dere må selvsagt betale av egen lomme det som kommer av utgifter til deg og barna. Noe annet ville være uetisk i forhold til firmaet og de andre ansatte, og de ville reagere.

Men hvis dere betaler selv, syns jeg da virkelig at dere skal reise alle sammen! Kan ikke skjønne hva slags grunn han har til å ikke la dere være med? Han må selvsagt informere firmaet sitt om at dere betaler dette selv, så de ikke begynner å lure.

Håper du får dra!!! Dere vil helt sikkert ha godt av det begge to!

Å nei, jeg har ikke lyst til å ta med barna! Jeg har lyst til å dra alene sammen med mannen min. Og det er helt greit å betale selv - det har vi gjort før.

Skrevet

Si at du også som fungerende husmor trenger en ferie. Du vil komme tilbake gladere og mer uthvilt, og blir dermed en bedre mor for barna.

Godt argument.

Skrevet

Det hadde vi sikkert hatt råd til, men det er ikke der problemet sitter.

Du kan da bare reise alene, for å møte mannen din der nede!

Skrevet

Det kunne ikke ramle meg inn å ta med barna! Jeg har lyst på fri jeg også!

Dessuten er han uten både kone og barn 4-5 dager og kvelder i uka - så det er ikke spesielt synd på ham på det området.

Skrevet

He, he - kuult svar!!! Jeg tenkte litt på det når jeg skrev, men så er jeg så naiv at jeg tror det finnes greie personer på dol også...

Det gjør det, heldigvis :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det kunne ikke ramle meg inn å ta med barna! Jeg har lyst på fri jeg også!

Dessuten er han uten både kone og barn 4-5 dager og kvelder i uka - så det er ikke spesielt synd på ham på det området.

Skjønte ikke helt hva du mente med annet avsnitt, hvilken relevans har det her?

Gjest dit vil jeg også
Skrevet

Skjønner veldig godt argumentet ditt!!!

Men jeg lover han skal få lov til å glo så mye han vil. De er jo ikke så ille de brasilianse guttene heller...

Akkurat, blir du med, må han nøye seg med å glo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...