Gå til innhold

Hvordan overtale mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente med annet avsnitt, hvilken relevans har det her?

Hvis jubalong er alene med barn dag ut og dag inn til vanlig, så kunne nok hun også tenke seg en og annen dag for seg selv, men det er det jo ingen mulighet for, så lenge hun må ta seg av barna. Så at han virkelig trenger dagene for seg selv i Brasil, det har jeg liten forståelse for. I alle fall ikke all den tid hun selv klarer å aktivisere seg og oppleve ting på egenhånd.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

20

• carma

4

• kizmiaz

4

• mariamamma

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis jubalong er alene med barn dag ut og dag inn til vanlig, så kunne nok hun også tenke seg en og annen dag for seg selv, men det er det jo ingen mulighet for, så lenge hun må ta seg av barna. Så at han virkelig trenger dagene for seg selv i Brasil, det har jeg liten forståelse for. I alle fall ikke all den tid hun selv klarer å aktivisere seg og oppleve ting på egenhånd.

Å ha behov for å ha tiden for seg selv når man er på en krevende jobbtur er noe helt annet enn å ha tid for seg selv sånn generelt.

Skrevet

Å ha behov for å ha tiden for seg selv når man er på en krevende jobbtur er noe helt annet enn å ha tid for seg selv sånn generelt.

Jeg har full forståelse for at en forretningsreise ikke er en ferietur, men jeg synes faktisk at man kan se en sak fra flere sider. Så lenge det kun er ektefellen (og ikke barna, som tross alt krever mer oppmerksomhet osv!), så synes jeg at ektefellen i et slikt tilfelle bør få være med. Ikke på enhver reise, men når reisen går til et reisemål som er en stor drøm som i dette tilfellet.

Skrevet

finn ut akkurat når han skal dra, sørg for at det er plass til deg på rommet og bestill billett selv?

Skrik deg til det!!!

Skrevet

Så lenge dere betaler din billett burde det vel ikke være noe problem?

I og med at han er fungerende adm.dir og er så moralsk som han er, kan du jo refere til min bror: Brasil et sted du, som mann, drar til alene hvis du er singel. Er man gift/ sambo tar man med seg sin kjære! Min bror har vært der.......!

Ikke for å så noe tvil om din kjære overhodet, men han kan jo gå foran som et godt eksempel mht moral på flere områder ;O)

Gjest lykke til :-)
Skrevet

Om han er adm dir i et internasjonalt firma, har dere råd til å dra til Brasil i en uke der begge har helt fri. Så mye bør en pleie forholdet når jobben vanligvis får det meste av ens tid og oppmerksomhet.

Å ha med partner/familie på en slik kort reise med sikkert et tett program, er en ekstrabelastning fordi en føler seg dratt mellom å skulle være en best mulig arbidstager og en best mulig partner.

Dropp planene om denne reisen.

Planlegg en tur til Brasil for kun deg og mannen din. Mye tid og mye kjærlighet :-)

Skrevet

Jeg var med til København for litt over 1 år siden, og da betalte vi selv for meg. Helt i orden.

Tror nok jeg må spørre ham om grunnen tilat han ikke vil ha meg med.

Hei igjen!:-)

I hovedinnlegget skrev du:

"Grunnen til at han ikke vil jeg skal være med er at han ikke vil utnytte firmaet. (Han er nesten for ærlig og moralsk han mannen min...) Men jeg har ingen slike skrupler... Jeg ser bare positive ting med å bli med. "

Mange her trodde jo da at problemet lå i om firmaet skulle betale eller ikke. Hvis firmaet ikke skal betale for deg, hvorfor mener han da at firmaet blir utnyttet?

Kjernen i saken må jo ligge der, du må overbevise ham om at firmaet (og forretningsreisen ?) hans ikke blir skadelidende ved at du blir med ?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har full forståelse for at en forretningsreise ikke er en ferietur, men jeg synes faktisk at man kan se en sak fra flere sider. Så lenge det kun er ektefellen (og ikke barna, som tross alt krever mer oppmerksomhet osv!), så synes jeg at ektefellen i et slikt tilfelle bør få være med. Ikke på enhver reise, men når reisen går til et reisemål som er en stor drøm som i dette tilfellet.

Synes fortsatt det kommer litt an på hva slags jobbtur det er. Om det er en typisk "smøretur", som har fler fellestrekk med ferie enn med jobb, ville jeg blitt fornærmet på mannen min om han ikke ville ha meg med.

Skrevet

Du kan da bare reise alene, for å møte mannen din der nede!

Ikke uten at han vet om det, vel?

Skrevet

Så lenge dere betaler din billett burde det vel ikke være noe problem?

I og med at han er fungerende adm.dir og er så moralsk som han er, kan du jo refere til min bror: Brasil et sted du, som mann, drar til alene hvis du er singel. Er man gift/ sambo tar man med seg sin kjære! Min bror har vært der.......!

Ikke for å så noe tvil om din kjære overhodet, men han kan jo gå foran som et godt eksempel mht moral på flere områder ;O)

Jeg har vært inne litt på den der. Kan jo spinne litt videre...

Men, jeg stoler 100% på ham da - bare så det er sagt.

Skrevet

Om han er adm dir i et internasjonalt firma, har dere råd til å dra til Brasil i en uke der begge har helt fri. Så mye bør en pleie forholdet når jobben vanligvis får det meste av ens tid og oppmerksomhet.

Å ha med partner/familie på en slik kort reise med sikkert et tett program, er en ekstrabelastning fordi en føler seg dratt mellom å skulle være en best mulig arbidstager og en best mulig partner.

Dropp planene om denne reisen.

Planlegg en tur til Brasil for kun deg og mannen din. Mye tid og mye kjærlighet :-)

Skjønner hva du mener. Men jeg tviler på at det blir noen Brasil tur bare på oss på leeenge.

Så jeg føler litt at det er nå eller (nesten) aldri.

Dessuten, jeg er ingen "needy" kone som sitter og tvinner tommeltotter og venter på at han skal bli ferdig med møter etc.

Jeg stortrives alene, både på hotellrommet og med å finne på ting rundt omkring.

Men jeg skal ha innlegget ditt parat i tilfelle min kvinnelist ikke fungerer - som trøst.

Skrevet

Hei igjen!:-)

I hovedinnlegget skrev du:

"Grunnen til at han ikke vil jeg skal være med er at han ikke vil utnytte firmaet. (Han er nesten for ærlig og moralsk han mannen min...) Men jeg har ingen slike skrupler... Jeg ser bare positive ting med å bli med. "

Mange her trodde jo da at problemet lå i om firmaet skulle betale eller ikke. Hvis firmaet ikke skal betale for deg, hvorfor mener han da at firmaet blir utnyttet?

Kjernen i saken må jo ligge der, du må overbevise ham om at firmaet (og forretningsreisen ?) hans ikke blir skadelidende ved at du blir med ?

Han ser på det som en utnytting å ha med meg selv om vi betaler det selv. Spør meg ikke hvorfor. Han sa det samme da jeg var med til København. Tror det var noe med at firmaet måtte stå for planleggingen og bestilling av turen for oss konene også... Men ærlig talt, så ille kan det da ikke være å måtte bestille 20 billetter i stedet for 10?

Skrevet

Jeg har vært inne litt på den der. Kan jo spinne litt videre...

Men, jeg stoler 100% på ham da - bare så det er sagt.

Flott du svarte, for jeg angret litt på at jeg sendt akkurat dette svaret til deg! Det ble skrevet med et smil i munnviken, men det kunne jo ikke du lese. Var jo ikke meningen å sette tvil rundt mannen din!!!!!

Jeg tenkte at som den moralske mann han jo er, kunne han kanskje gå foran med et godt eksempel på en annen måte enn bare den økonomiske.

Uff dette ble dumt! Unskyld!!!!!!

Skrevet

Han ser på det som en utnytting å ha med meg selv om vi betaler det selv. Spør meg ikke hvorfor. Han sa det samme da jeg var med til København. Tror det var noe med at firmaet måtte stå for planleggingen og bestilling av turen for oss konene også... Men ærlig talt, så ille kan det da ikke være å måtte bestille 20 billetter i stedet for 10?

Hvis det allerede nå er bestemt at dette er en tur hvor andre partnere skal være med, så må du også få være med.

Hvis din mann skal bestemme/arrangere turen,(du sier han er adm.dir)., så kan jeg forstå at han må ta et visst hensyn til signaleffekten av en slik tur utad. Forretningsreise som ble "konetur" faller ikke alltid heldig ut hos øvrige ansatte, evt. styret eller overordnete. Kanskje han må ta slike hensyn i vurderingen??

Du må spørre ham ut litt mer....

:-)

Skrevet

Flott du svarte, for jeg angret litt på at jeg sendt akkurat dette svaret til deg! Det ble skrevet med et smil i munnviken, men det kunne jo ikke du lese. Var jo ikke meningen å sette tvil rundt mannen din!!!!!

Jeg tenkte at som den moralske mann han jo er, kunne han kanskje gå foran med et godt eksempel på en annen måte enn bare den økonomiske.

Uff dette ble dumt! Unskyld!!!!!!

Det går så bra så mariamamma! Jeg forsto du ikke mente det ille!

Skrevet

Hvis det allerede nå er bestemt at dette er en tur hvor andre partnere skal være med, så må du også få være med.

Hvis din mann skal bestemme/arrangere turen,(du sier han er adm.dir)., så kan jeg forstå at han må ta et visst hensyn til signaleffekten av en slik tur utad. Forretningsreise som ble "konetur" faller ikke alltid heldig ut hos øvrige ansatte, evt. styret eller overordnete. Kanskje han må ta slike hensyn i vurderingen??

Du må spørre ham ut litt mer....

:-)

Ja, jeg må nok det. Vet ikke helt om de andre skal ha med koner/samboere. Skjønner jo at det blir litt for teit om jeg er den eneste som blir med. Men jeg VIL!!!!!!

Skrevet

Det går så bra så mariamamma! Jeg forsto du ikke mente det ille!

Puh! Det var da enda godt! Lykke til uansett. Håper det blir en Brasiltur på deg. Jeg har også alltid drømt om å reise dit. Og helst med min kjære. Men han har så forferdelig flyskrekk.....

Lykke til!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tar en råsjanse på at dere hadde hatt råd til denne ferien om dere betalte selv - men at dere ikke har tid pga diverse;

Derfor - si til ham at du vil være med, og at du kommer til å ta kontakt med sekretæren hans (?) for å få henne til å booke deg inn på samme reise, men at hun sender regningen til deg.

Da er det på ingen måte umoralsk økonomisk, problem én løst.

Jeg antar han _vil_ ha deg med da, ellers blir det jo umulig.

Men; du kan si - så bra at du skal jobbe slik og sånn, da får jeg anledning til å se *ramse opp ting du vil se* - og det har jeg hatt sååå lyst til såååå lenge!!

:)

Lykke til, og god tur!

Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente med annet avsnitt, hvilken relevans har det her?

Du nevnte at det ikke fristet så veldig å være sosial med familien når du er på tur. Siden han er borte mye synes jeg ikke så synd på ham på det området.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...