Gå til innhold

Klarer du å holde HELE huset plettfritt for rot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme hos oss er det _stort sett_ ryddig unntatt på rommene til barna. Der blir det tatt skippertak kvelden før vaskedama skal komme (og ellers om det skulle være en god grunn).

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

4

• Aryane

3

• Gyda

2

• mAd

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg liker å ha det ryddig og rent rundt meg. Er ikke så nøye på hvordan det er hos andre, men hjemme hos meg skal det være ryddig.

Skrevet

Hos oss er det stort sett ganske ryddig, men det er ogå fordi alt har sin faste plass. Nå skal det jo synes at det bor mennesker her og ikke minst barn, men vi liker å ha det ryddig og slipper da enorme sjauer. Veldig greit også da vi stadig får impulsivt besøk ;o)

Skrevet

De fleste dolberter har det rotete.

Man kan ikke gjøre to ting på en gang.

Joda. Det går helt fint. Spesielt om man har en ryddeglad mann. :o)

Gjest frubjartmar
Skrevet

Joda. Det går helt fint. Spesielt om man har en ryddeglad mann. :o)

Han har tatt poenget han også;)

Jeg får en omgang for vær "håndstrekning" jeg gjør.

I det siste er jeg blitt ganske huslig.

Gjest Mom33
Skrevet

De fleste dolberter har det rotete.

Man kan ikke gjøre to ting på en gang.

Nek.

Skrevet

Jævlig!

Men det er fordi vi holder på å legge nytt gulv i stua.

Gjest Thekla84
Skrevet

Hei. Jeg er overdrevent renslig, så jeg går samboeren min på nervene. Jeg rydder ALLTID noe, og når jeg ikke har noe å rydde, finner jeg noe å rydde likevel, så her i huset er det alltid strøkent. Samboeren min sier at det må få lov å bli støvete og rotete før jeg eventuelt begynner å rydde. Men så gjør jo jeg ALT for ham også da, fordi jeg har lyst. Jeg vasker klærne hans, rydder etter ham, tar oppvasken og styrer på :)

Skrevet

Det er faktisk ganske strøkent hjemme hos meg men det er ikke jeg som fikser huset så da regnes det kanskje ikke.

Men jeg liker at det er ryddig, slipper å stresse på alt som skal gjøres som jeg ikke har tid til.

Skrevet

Her er det nesten aldri rotete, jeg klarer ikke rot. Jeg er nok overdrevent ryddig og renslig.

Har ønsket av og til at jeg bare kunne la oppvasken stå på bordet og slengt meg på sofaen, men da klarer jeg ikke slappe av

Skrevet

Jeg klarer ikke holde NOEN deler av huset (leiligheten) fritt for rot *sukk*

Gjest prust
Skrevet

Den var litt tvetydig...

Er det ryddig hos dere fordi svigermor rydder, eller fordi dere ni-rydder før hun kommer?

Ser det var litt tvedydig skrevet - og det stemmer vel egentlig: Vi rydder godt (til å være oss) når hun kommer. Men hun HOLDER det ryddig og tar skikkelige sjog i boder, skittentøykurver, kjøkkenskap, garasje osv mens hun er her i tillegg til at hun holder kjøkkenbenken 100% ryddig HELE tiden, vasker golv annenhver dag, vasker vinduer, stryker tøy, henger ut tøy, bretter tøy, lager mat og henter unger i barnehagen når vi jobber mye...

Nå har hun vært her i 10 dager mens jeg var i Syden og barna og mannen min har hatt det som plommene i egget :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ser det var litt tvedydig skrevet - og det stemmer vel egentlig: Vi rydder godt (til å være oss) når hun kommer. Men hun HOLDER det ryddig og tar skikkelige sjog i boder, skittentøykurver, kjøkkenskap, garasje osv mens hun er her i tillegg til at hun holder kjøkkenbenken 100% ryddig HELE tiden, vasker golv annenhver dag, vasker vinduer, stryker tøy, henger ut tøy, bretter tøy, lager mat og henter unger i barnehagen når vi jobber mye...

Nå har hun vært her i 10 dager mens jeg var i Syden og barna og mannen min har hatt det som plommene i egget :-)

Den svigermoren din leier du ut ikke sant?

Det ville være dårlig gjordt å holde et sånt unikum for seg selv...

Min mor bor hos oss i blandt, men om noen hadde foreslått at hun skulle gjøre noe annet enn å la seg oppvarte, så hadde hun vel fått slag, tenker jeg...

Skrevet

Så heldig du er. Var det min svigermor hadde fått fnatt. Jeg orker ikke at andre rydder hos meg.

Gjest Mom33
Skrevet

Noe av dette kunne godt svigermor - eller hvem som helst, for den del - gjort hjemme hos meg, men mye av det ville jeg sett på som en direkte invasjon av privatlivet mitt.

Jeg er SÆR. Heldigvis (?) ville ikke svigermor engang drømme om _noe_ av det der.

Gjest togli
Skrevet

Her er det nesten aldri rotete, jeg klarer ikke rot. Jeg er nok overdrevent ryddig og renslig.

Har ønsket av og til at jeg bare kunne la oppvasken stå på bordet og slengt meg på sofaen, men da klarer jeg ikke slappe av

Jeg er akkurat som deg og skulle egentlig ønske jeg kunne hatt et litt mer avslappa forhold til rot...

Skrevet

Jeg er akkurat som deg og skulle egentlig ønske jeg kunne hatt et litt mer avslappa forhold til rot...

Ja det er slitsomt å være sånn noen ganger, hadde vært deilig og av og til bare kunne gitt blaffen, rotet løper jo ikke fra oss uansett....

Gjest togli
Skrevet

Ja det er slitsomt å være sånn noen ganger, hadde vært deilig og av og til bare kunne gitt blaffen, rotet løper jo ikke fra oss uansett....

Sant det... Jeg har vel kommet til at jeg får en følelse av å miste kontrollen når det blir for mye rot rundt meg. Rotet må liksom ikke "vokse meg over hodet". Når jeg er på besøk hos andre, driter jeg en lang marsj i deres eventuelle rot. Det er tross alt ikke jeg som skal rydde der! ;-)

Skrevet

Sant det... Jeg har vel kommet til at jeg får en følelse av å miste kontrollen når det blir for mye rot rundt meg. Rotet må liksom ikke "vokse meg over hodet". Når jeg er på besøk hos andre, driter jeg en lang marsj i deres eventuelle rot. Det er tross alt ikke jeg som skal rydde der! ;-)

Ja sånn er jeg også, godt å høre at det ikke bare er meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...