Gå til innhold

Eh, er dette overgrep...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om denne kvinnelige læreren som hadde sex med sin 14 årige elev... Tenker på meg sjøl som 14-åring: Jeg ville IKKE blitt traumatisert. Tvertimot. Ville sett på det som en gave fra oven og lurt på om det var en drøm. ... En annen ting er hvis det hadde vært fru Gjeddestad, heimkunnskapslæreren, som hadde prøvd seg. DET ville vært traumatisk. Men se på denne dama da! For faen! Enhver 14-årig gutt ville jo sett på det som et av livets foreløbige høydepunkter å bli antasta av ei sånn dame.

Der er jeg rimelig klar:-)

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article498582.ece

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

12

• Prozak

7

• Sofline

7

• bugge -jenta

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så fordi du ville likt det, så må alle andre like det?

Voksne mennesker (mer årelang livserfaring) begår til og med selvmord på grunn av kjærlighetssorg, for eksempel.

Hvilken forutsetning skulle en 14-åring ha for å takle det, hvis hun ikke ville ha ham mer?

Tenk deg om!

Skrevet

Så fordi du ville likt det, så må alle andre like det?

Voksne mennesker (mer årelang livserfaring) begår til og med selvmord på grunn av kjærlighetssorg, for eksempel.

Hvilken forutsetning skulle en 14-åring ha for å takle det, hvis hun ikke ville ha ham mer?

Tenk deg om!

Ja, det er jo til og med ganske vanlig at folk tar livet sitt når de blir avvist av noen.

Trur vel egentlig jeg som 14-åring aldri ville hatt en tanke om å innlede et forhold til en voksen dame.

Skrevet

Hadde situasjonen vært omvendt, voksen mannlig lærer - jente på 14, så hadde vel de fleste ropt korsfest kosrfest.

Synes ikke man skal tolerere dette bare fordi det er enhver ung gutt's våte drøm.

Hadde ikke slike vakre lærere på noen av mine skoler.

Skrevet

Jeg tror heller ikke noen av guttene jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen ville blitt traumatisert av denne opplevelsen.

Men læreren: hvor dum kan man bli? Jeg er veldig enig i at hun ikke bør få undervise igjen.

Skrevet

Ja, det er jo til og med ganske vanlig at folk tar livet sitt når de blir avvist av noen.

Trur vel egentlig jeg som 14-åring aldri ville hatt en tanke om å innlede et forhold til en voksen dame.

Poenget er at siden et brudd kan være traumatisk for en voksen (som har langt bedre forutsetninger for å håndtere det), hvordan tror du det kan være for en 14-åring.

Videre, selvsagt skal sex med barn være forbudt!

Skrevet

At en søt og pen lærerinne sikkert er de fleste gutte-elevenes drøm, og at de dermed ikke ville blitt traumatisert, gjør det uansett ikke mer riktig...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dama er digg og en gave til enhver fjortenåring.

Jeg skulle ønske jeg hadde hatt en slik lærer da jeg var fjorten og hormonene begynte å ta overhånd.

Herregud! Ovegrep my ass. Du finner ikke et eneste hormonvrak i verden som ikke ville kommet særdeles godt ut av en omgang i høyet med hu der.

Gjest sirikat
Skrevet

Jeg håper virkelig at de som alltid klager over menn blir forskjellsbehandlet hvis de blir voldtatt leser denne tråden, og legger merke til at den er startet av en mann... Er det rart mange tror at menn ikke kan bli voldtatt av kvinner.

bugge -jenta
Skrevet

For å være ærlig tror jeg ikke du vet så mye om resultatet av dette for deg fiktive, fordi du nettopp ikke har opplevd det. Overgrep kan i enkelte tilfeller kjennes greit ut der og da, ofte er ettervirkningene uforståelige sterke for den enkelte i ettertid. Jeg er glad du ikke har fått prøve ut teorien din i virkeligheten. Samtidig forstår jeg at du umiddelbart kan tenke slik du gjør. Jeg vet bare at i virkeligheten ser ting ofte annerledes ut.

Skrevet

Poenget er at siden et brudd kan være traumatisk for en voksen (som har langt bedre forutsetninger for å håndtere det), hvordan tror du det kan være for en 14-åring.

14-åringer opplever da brudd hele tiden, riktignok fra jevnaldrende. De har sjelden problemer med å gå videre.

PS! Jeg er enig i at voksne ikke skal ha sex med 14-åringer.

bugge -jenta
Skrevet

Jeg tror heller ikke noen av guttene jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen ville blitt traumatisert av denne opplevelsen.

Men læreren: hvor dum kan man bli? Jeg er veldig enig i at hun ikke bør få undervise igjen.

Jeg er nok uenig med deg. Jeg tror vi er naive hvis vi tror at det å være en hormonkåt tenåringsgutt gjør dette til noe ukomplisert. Det er en myte som ikke bør fremelskes, etter mitt syn.

Skrevet

Jeg er nok uenig med deg. Jeg tror vi er naive hvis vi tror at det å være en hormonkåt tenåringsgutt gjør dette til noe ukomplisert. Det er en myte som ikke bør fremelskes, etter mitt syn.

Jeg husker flere gutter på den alderen som skrøt av sex-opplevelser, også med eldre jenter. Jeg har også hørt en voksen mann skryte av debuten sin som 14-15-åring med en dame som var MYE eldre.

Jeg er ikke uenig i at læreren skulle straffes, lærere skal ikke ha sex med elevene (heller ikke når elevene er over den seksuelle lavalder).

Skrevet

En 14-åring er ikke et barn. En fjorten-årig gutt er kåt som faen, og har våte drømmer om denne type damer.

Skrevet

Hadde situasjonen vært omvendt, voksen mannlig lærer - jente på 14, så hadde vel de fleste ropt korsfest kosrfest.

Synes ikke man skal tolerere dette bare fordi det er enhver ung gutt's våte drøm.

Hadde ikke slike vakre lærere på noen av mine skoler.

"Hadde situasjonen vært omvendt, voksen mannlig lærer - jente på 14, så hadde vel de fleste ropt korsfest kosrfest."

DET er et godt poeng. Og jeg ville ropt "Korsfest!" jeg også.

Skrevet

Det er jeg også:-) Hun viser rimelig dårlig dømmekraft. Men det er en annen sak.

Skrevet

Dama er digg og en gave til enhver fjortenåring.

Jeg skulle ønske jeg hadde hatt en slik lærer da jeg var fjorten og hormonene begynte å ta overhånd.

Herregud! Ovegrep my ass. Du finner ikke et eneste hormonvrak i verden som ikke ville kommet særdeles godt ut av en omgang i høyet med hu der.

Du er reflektert og velformulert som alltid. Takk. Det var vakkert skrevet:-)

Skrevet

En 14-åring er ikke et barn. En fjorten-årig gutt er kåt som faen, og har våte drømmer om denne type damer.

Ville vært litt rart om lovtekst ift. overgrep skulle ta utgangspunkt i den voksnes utseende / grad av penhet.

Hvor skulle grensen gå? En normalt søt, men ikke dritpen kvinne.

En søt, men dessverre ganske overvektig.

En mindre pen, eldre kvinne?

En vakker, men "godt voksen" kvinne

Skrevet

Ville vært litt rart om lovtekst ift. overgrep skulle ta utgangspunkt i den voksnes utseende / grad av penhet.

Hvor skulle grensen gå? En normalt søt, men ikke dritpen kvinne.

En søt, men dessverre ganske overvektig.

En mindre pen, eldre kvinne?

En vakker, men "godt voksen" kvinne

Hehe.. :-)

bugge -jenta
Skrevet

Jeg husker flere gutter på den alderen som skrøt av sex-opplevelser, også med eldre jenter. Jeg har også hørt en voksen mann skryte av debuten sin som 14-15-åring med en dame som var MYE eldre.

Jeg er ikke uenig i at læreren skulle straffes, lærere skal ikke ha sex med elevene (heller ikke når elevene er over den seksuelle lavalder).

At de skryter av det der og da, betyr ikke så mye. I dette tilfelle er det komplimentære roller, lærer - elev. Læreren skal være en tillitsperson, og det gjør det annerledes enn om en 14- årig gutt har sex med en noe eldre jente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...