Gå til innhold

Kortsystem pizzaleverandører

Anbefalte innlegg

Gjest visevisa
Skrevet

Noen som vet hvilket betalingssysem de har for kort hos Dolly, Peppes evt. andre ved levering på døra?

Jeg mener om det er direkte kontakt med banken eller om det er et annet system.

Skrevet

Det er nok i direkte kontakt med banken via en innebygget mobiltelefon.

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Hos oss blir kortnr lagt inn av menneskene på callsenter, altså de på 04440. Når vi får bestillingen kjører vi noe som heter pretips. Dette skjer på kassen i butikken. Da sjekkes det om det er dekning på kontoen. Hvis du har penger nok blir de reservert og vi kjører ut pizza. Etter å ha fått underskrift går man så på kassen i restauranten igjen og fullfører transaksjonen og overfører pengene. Når vi reserverer beløpet betyr det bare at et eller annet sted inne i dataverdenen så er det noen som sier "disse pengene er vi ganske sikre på at vi skal ha, vi må bare sjekke at det er rett person vi leverer til, så disse pengene kan ikke brukes til noe annet før vi har gitt beskjed om vi faktisk skal ha de, eller om vi har ombestemt oss."

Alt skjer i selve restauranten, og man kan ikke dra kort på noen måte hos sjåføren. Vanligvis altså, kan hende enkelte avdelinger har sånne apparater, men det har jeg ikke hørt om.

Gjest visevisa
Skrevet

Hos oss blir kortnr lagt inn av menneskene på callsenter, altså de på 04440. Når vi får bestillingen kjører vi noe som heter pretips. Dette skjer på kassen i butikken. Da sjekkes det om det er dekning på kontoen. Hvis du har penger nok blir de reservert og vi kjører ut pizza. Etter å ha fått underskrift går man så på kassen i restauranten igjen og fullfører transaksjonen og overfører pengene. Når vi reserverer beløpet betyr det bare at et eller annet sted inne i dataverdenen så er det noen som sier "disse pengene er vi ganske sikre på at vi skal ha, vi må bare sjekke at det er rett person vi leverer til, så disse pengene kan ikke brukes til noe annet før vi har gitt beskjed om vi faktisk skal ha de, eller om vi har ombestemt oss."

Alt skjer i selve restauranten, og man kan ikke dra kort på noen måte hos sjåføren. Vanligvis altså, kan hende enkelte avdelinger har sånne apparater, men det har jeg ikke hørt om.

Ok! Da vet jeg det. Takk for grundig svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...