Gå til innhold

Om bygder på sørlandet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke kristen
Skrevet

Vi skal kjøpe oss et hus på sørlandet og har tenkt på dette lenge.

Men vi lurer på hvilke sørlandsbyer/bygder som anses for å være MINST kristne?

Er ikke et bedehus vi skal ha altså.

Gjest ukristelig
Skrevet

Jeg opplever hverken Lillesand eller Kristiansand som spesielt kristene. Indre bygder er mer kristene

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg opplever hverken Lillesand eller Kristiansand som spesielt kristene. Indre bygder er mer kristene

Vel, mener jeg talte noe sånt som 14 bedehus langs kystveien mellom Fevik og Grimstad en gang!

Gjest Dronte
Skrevet

Kristentettheten er nokså jevnt fordelt, men hva er det du er redd for egentlig? Kristne er svært skjeldent i flertall noe sted på sølandet selv om prosenten kanskje er høyere.

Gjest ukristelig
Skrevet

Vel, mener jeg talte noe sånt som 14 bedehus langs kystveien mellom Fevik og Grimstad en gang!

Jøss så årvåken du er :) jeg har aldri sett noen, fakta talt.

Gjest pekka
Skrevet

I Lyngdal bør du ha en am-car i tillegg. ;o)

ellår ein skooter ;)

Skrevet

Jeg har vokst opp i Lyngdal, flyttet til østlandet for 14 år siden. Skulle jeg flyttet tilbake ville jeg valgt Kristiansand eller Farsund/Vanse/Lista. Sistnevnte er småby/bygder, men er rike på kultur. Nydelige plasser nær sjø/hav. Farsund har helt ålreite utesteder til å være såpass liten by. Mange kunstnere bor i dette området og atmosfæren er god.

Jeg skjønner at mange kaller sørlandet og spesielt dette området for bibelbeltet, men det er ikke så ille som mange vil ha det til. Det er nok av mennesker som ikke er kristne og løper ned bedehus osv. Man er jo ikke nødt til å omgås bedehusfarerne.

Skrevet

Spørs hva du mener med sørlandet, da... Tror Vest-Agder har et mer omfattende "kristen-rykte" enn Aust-Agder...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...