Gå til innhold

Dette er en tråd for oss som HATER å gå på ski

Anbefalte innlegg

Gjest berlitz
Skrevet

Er ikke du heller født med ski på beina? Hvorfor hater du å snuble rundt med planker under beina?

Oppover er pes, nedover er fal'li det, og bortover er dritkjedelig.

Eneste fordelen er vel naturopplevelsen, men den får jeg til uten torturinstrumentene påskrudd!

Du da!??!

Gjest blue cucumber
Skrevet

så herlig med dette innlegget:)

jeg gleder meg IKKE til påsketorturen.

Skrevet

Har ikke hatt ski på beina på tretten år, og trives med det ;)

Gjest pekka
Skrevet

Det beste er å sitte i hytteveggen å se folk koser seg på skiene sine, i solskinn selvsagt ;)

Vil ikke si jeg hater ski, men drister meg til å være med på tråden likevel :)

(Faktisk så er det ok med små turer, gøy å sette utfor en passe skummel bakke, men det er flere år siden!)

Gjest Mom33
Skrevet

He-he, jeg hadde det som deg i en 15-18 år jeg også. Det er jeg helt sikker på at kom av de ekstremt jævlige skiturene min onde stefar tvang oss med på da vi var små. Elendig smurte ski, endeløse skiturer der premien var en klissete appelsin. Dårlige klær hadde vi selvfølgelig (ingen penger, ingen gode klær), så det var alltid forferdelig kaldt eller så stakk ullklærne fordi det ble for varmt.

Så møtte jeg en mann som var født med ski på beina, og sakte, men sikkert fikk jeg en mer positiv innstilling til skiene igjen. Kjøpte ordentlige ski, ordentlige klær og i begynnelsen bestemte jeg lengden på turene (og det var IKKE langt!).

Nå er jeg kjempeglad i å gå på ski. Oppoverbakkene er herlige, da kjenner man at kroppen arbeider. Nedoverbakkene er kjempemorsomme, og flate partier er ren rekreasjon. Også har jeg blitt en racer i slalombakken! DET er gøy, det! Jeg er litt fartsgal, da, det må sies.

Ungene våre er veldig glade i skiturer, og de får definitivt IKKE de samme opplevelsene som jeg hadde som liten. De har gode klær, de får bestemme turen sjøl og vi har alltid med noe ekstra godt i sekken. Det er slik naturen skal oppleves, etter min mening.

Dette ble visst et skigledeinnlegg, det da, og moralen er - det er håp for alle!

Gjest berlitz
Skrevet

He-he, jeg hadde det som deg i en 15-18 år jeg også. Det er jeg helt sikker på at kom av de ekstremt jævlige skiturene min onde stefar tvang oss med på da vi var små. Elendig smurte ski, endeløse skiturer der premien var en klissete appelsin. Dårlige klær hadde vi selvfølgelig (ingen penger, ingen gode klær), så det var alltid forferdelig kaldt eller så stakk ullklærne fordi det ble for varmt.

Så møtte jeg en mann som var født med ski på beina, og sakte, men sikkert fikk jeg en mer positiv innstilling til skiene igjen. Kjøpte ordentlige ski, ordentlige klær og i begynnelsen bestemte jeg lengden på turene (og det var IKKE langt!).

Nå er jeg kjempeglad i å gå på ski. Oppoverbakkene er herlige, da kjenner man at kroppen arbeider. Nedoverbakkene er kjempemorsomme, og flate partier er ren rekreasjon. Også har jeg blitt en racer i slalombakken! DET er gøy, det! Jeg er litt fartsgal, da, det må sies.

Ungene våre er veldig glade i skiturer, og de får definitivt IKKE de samme opplevelsene som jeg hadde som liten. De har gode klær, de får bestemme turen sjøl og vi har alltid med noe ekstra godt i sekken. Det er slik naturen skal oppleves, etter min mening.

Dette ble visst et skigledeinnlegg, det da, og moralen er - det er håp for alle!

Ja,kunne vært kjekt å like det, for det er et enormt press på en når en ikke liker det. Møter ganske mange sjokkerte folk når jeg sier jeg hater det.

Sist jeg prøvde, for en mnd siden, sto jeg ned en slak bakke, men fikk ikke til plogingen, bare gled og vrikka beinet. Tok av meg skia i protest og bar de hjem.

Nei, jeg er nok bygd for komfort!!!

Gjest Mom33
Skrevet

Ja,kunne vært kjekt å like det, for det er et enormt press på en når en ikke liker det. Møter ganske mange sjokkerte folk når jeg sier jeg hater det.

Sist jeg prøvde, for en mnd siden, sto jeg ned en slak bakke, men fikk ikke til plogingen, bare gled og vrikka beinet. Tok av meg skia i protest og bar de hjem.

Jeg tror ikke alle mennesker skal gjøre de samme tingene, jeg, vi kan ikke være like gode til alt mulig alle sammen!

Hadde ikke jeg hatt noen glede av å gå på ski, slik jeg har i dag, hadde jeg definitivt IKKE brukt tid på det. Aldri i verden!

Bruk skiene dine som ved med god samvittighet! Og hvis påsketurpresset kommer, så kan du si at a) skiene dine dessverre er ødelagt og B) noen må holde hytta varm også!

Verden blir IKKE et bedre sted med flere skielskere, bare så det er sagt!

Skrevet

"Oppoverbakkene er herlige, da kjenner man at kroppen arbeider. Nedoverbakkene er kjempemorsomme, og flate partier er ren rekreasjon. Også har jeg blitt en racer i slalombakken! DET er gøy, det!"

Jeg skriver under på den!

Skrevet

Har aldri likt å gå på ski, det innebærer en grad av grovmotorikk som jeg ikke er innehaver av! Men jeg må innrømme jeg forstod poenget etter at jeg og min kjære var på tur en vinterdag og bestemte oss for å ta en avstikker fra veien for å se på en foss litt lenger inn i skogen. Det tok ca en time å gå frem og tilbake med snø opp til låret. Med ski hadde nok den turen vært tilbakelagt på ti min... *vurderer ski til neste gang*

Gjest midia
Skrevet

Skal jeg si deg noe?

Jeg har vært på skitur i dag og skal sannsynligvis ta en tur i morgen også :)

Hærlig nå når sola skinner!!

Skrevet

Jeg hater snø, ski, hytteturer og alt som hører med. Jeg gidder ikke late som jeg liker det engang. Blir heller hjemme, så ødelegger jeg hvertfall ikke gleden for andre :-)

Skrevet

Jeg er ikke nødvendigvis bygd for comfort, det er bare det at jeg hater snø. I min verden skulle det bare vært vår og sommer hele året. At jeg hadde blitt lei? Haha, nei! Aldri :-)

Skrevet

Det er sikkert flere år siden sist jeg gikk på ski. Har egentlig aldri likt å gå på ski. Føler meg skjelven i beina nedover og oppover er et slit med fiskebein. Nei, da går jeg heller langs veien en tur.

Gjest Hanneline
Skrevet

Det er sikkert flere år siden sist jeg gikk på ski. Har egentlig aldri likt å gå på ski. Føler meg skjelven i beina nedover og oppover er et slit med fiskebein. Nei, da går jeg heller langs veien en tur.

Tja må innrømme at jeg er ganske pingle når det kommer til ski.

Tør jo ikke å renne ned den enkleste bakken engang :(

Men kan ikke si at jeg hater å gå på ski, bare foretrekker å gjøre noe annet.

Som å sitte i leveggen med sola i ansiktet, drikke kakaoen og spise kvikklunsjen - det er mer meg *ler*

Skrevet

Jeg har ski. Og skisko!! Kjøpte dem for noen år siden, uvisst av hvilken grunn.

Jeg har brukt dem to ganger, og lånt dem bort to ganger. Og for to år siden flytta jeg, og glemte skiene. DET oppdaga jeg for noen uker siden.

Jeg trengte dem for å låne dem bort igjen :o)

Skrevet

Her er tråden for meg:-) Er født inn i en familie som mener at toppen av lykke er å pese rundt på langrennsski, helst i motbakker såklart, og at appelsiner og kvikklunsj er for amatører og slabbedasker.

Jeg gjorde selvsagt opprør i trettenårsalderen. Først med protestspising av appelsiner og kvikklunsj på tur, deretter med boikott av superundertøy og alt med adidas-logo på. Så gikk det slag i slag. Du vet, tvilsomme kjærester, øl og hele pakka.

Skisport er livsfarlig! Det leder barna lukt ut i fordervet;-)

Skrevet

Har ikke hatt ski på bena siden jeg var 9 år (21 år siden nå). Nektet å kaste bort julegaver på dritkjedelig ski-utstyr, saboterte alle ski-dager på skolen. Søsteren min holdt opp nesten like tidlig, også. Moren min flyr på ski jevnlig, og jeg har en kvasi-kjæreste som elsker ski og går masse med hele familien. YUCK! :)

Skrevet

Du fikk jo sagt det meste... Er mange år siden jeg hadde på meg ski. Men jeg har alltid hatt lyst til å prøve en skiheis hehe. Men jeg ville jo bare ta heisen, ikke renne i bakken, og siden man ikke får ta heisen ned igjen, har jeg bare latt være å ta den opp også.

Skrevet

Jeg hater snø, ski, hytteturer og alt som hører med. Jeg gidder ikke late som jeg liker det engang. Blir heller hjemme, så ødelegger jeg hvertfall ikke gleden for andre :-)

Helt enig! Sol + sne + kulde = miserabel, psykotisk meg som gjemmer meg bak gardinene til det går over...

Mista nikket
Skrevet

Jeg har hatt ski stående i garasjen 16-16 år og der står de fortsatt helt ubrukte og uten bindinger. Kom aldri så langt at det ble kjøpt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...