Gå til innhold

Søndagsmiddag :)

Anbefalte innlegg

Gjest pekka
Skrevet

Lukten av brunet mel og den hærlige brune sausen mi mor lagde er mitt minne om søndagsmiddag i barndommen. Svinestek som oftest. ah...

Er det svinestek dere vanligvis har som søndagsmiddag ?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• jubalong70

4

• muriel

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det varierer veldig hva vi har til middag om søndagene, men vi prøver å ha noe bedre enn "hverdagsmaten".

Hva vi spiste på søndagene som barn, husker jeg neimen ikke, så det var neppe noe fast...

Gjest pekka
Skrevet

Det varierer veldig hva vi har til middag om søndagene, men vi prøver å ha noe bedre enn "hverdagsmaten".

Hva vi spiste på søndagene som barn, husker jeg neimen ikke, så det var neppe noe fast...

Ja jeg har tre barn som heller vil ha kjøttkaker og vanlig ukemiddag søndag som mandag. Greit nok, men steik en gang iblandt. I morgen blir søndagsmiddagen spaghetti faktisk....jaja. :)

Skrevet

Jeg forsto at jeg nærmest hadde gjort noe utilgivelig da jeg så uttrykket på venninna mi da jeg fortalte vi skulle ha fiskeboller i hvit saus.

Gjest Elextra
Skrevet

Svinestek forbinder jeg med besteforeldregenerasjonen og noen gamle tanter.

Ikke vanlig kost hos oss, som du skjønner.

Forsøker gjerne å ha noe litt godt på søndag, men det behøver ikke være noe "fint".

Gjest Mom33
Skrevet

Nei, ikke som et fast søndagsmiddagsinnslag.

Hos oss blir det gjerne middag som tar lengre tid å lage, om enn ikke så flott middag på søndager. Eller lørdager - litt avhengig av hva helga byr på av aktiviteter.

I mitt barndomshjem var helga litt sånn "frihelg" for mor (det var bare hun som lagde mat hjemme hos oss); hun orket ikke stå over grytene i timesvis da (gjorde det nok i uka). Med andre ord, det var ekstremt lettvindt middag på søndag. Lørdag var det grøt, så klart, det var mer fast.

Gjest pil&bue
Skrevet

Jeg forsto at jeg nærmest hadde gjort noe utilgivelig da jeg så uttrykket på venninna mi da jeg fortalte vi skulle ha fiskeboller i hvit saus.

Krigsmat.

Gjest midia
Skrevet

Vi er ofte ute på tur søndag så vi må ha noen som ikke tar tid eller at vi griller på turen.

Skal vi ikke på tur har vi koteletter eller kjøttpølser,medisterkaker m.m som søndagsmiddag.

Skrevet

Vi har ingen fast søndagsmiddag. Vi har alt fra stek, pizza, taco, lapskaus, koteletter osv. Fisk har vi vel ikke hatt så mye av på søndager

Gjest Hanneline
Skrevet

Ser ikke på søndag som noe finere dag enn andre dager, så middagen er vanligvis ikke noe spesiell.

Skrevet

Krigsmat.

Jeg liker det. Ungene liker det. Vi blir gode og mette. Vi får ikke e.coli eller fugleinfluensa. Fiskeboller i hvit saus med masse løk, det er kongemat, det!!

(Det var bare en gang det endte med fiskeboller til søndagsmiddag, da.)

Skrevet

Søndagsmiddagen vår varierer veldig. Fra kjøttkaker, koteletter o.l. til Mc Donalds. Aldri fisk, tror jeg.

I morgen (eller i dag, blir det vel) skal vi ha kyllingfileter med ris og en god saus.

Mista nikket
Skrevet

For maaange år siden sa mannen min at det ikke var noen vits å stå å lage middag på en søndag da alle hadde fri. Ble en sulten, kunne en ta seg noe selv.

Det ble en regel her og den har jeg tviholdt på.

Skrevet

På søndager spiser vi alltid middag ute sammen med familien.

Skrevet

Vår søndagsmiddag inntas oftest hos svigermor, og da er det ofte lammelår, elgsteik, hjemmelaget lapskaus eller elgsodd som står på menyen.

Hun lager kjempegod mat, bortsett fra de kokte grønnsakene som blir ihjelsaltet og ikke minst ihjelkokt.

Men jeg koser meg med ferdiglaget mat uansett!

Skrevet

Vi har hjemmelaget ertesuppe,hjemmelaget lapskaus,kjøttkaker med hjemmelaget kålstuing.

Røkt svinekam.

Vi har som oftest noe ekstra godt da.

Og med dessert hvis vi orker å spise det etterpå.

Skrevet

Vi har hjemmelaget ertesuppe,hjemmelaget lapskaus,kjøttkaker med hjemmelaget kålstuing.

Røkt svinekam.

Vi har som oftest noe ekstra godt da.

Og med dessert hvis vi orker å spise det etterpå.

I dag skal vi faktisk ha Ikea kjøttboller med ikea saus og rørte tyttebær. mmmmm

Det er ikke ofte vi spiser ferdig mat, men akkurat disse kjøttbollene elsker alle i familien..og til desert dajm kake:)

Gjest Elextra
Skrevet

Vår søndagsmiddag inntas oftest hos svigermor, og da er det ofte lammelår, elgsteik, hjemmelaget lapskaus eller elgsodd som står på menyen.

Hun lager kjempegod mat, bortsett fra de kokte grønnsakene som blir ihjelsaltet og ikke minst ihjelkokt.

Men jeg koser meg med ferdiglaget mat uansett!

Ja, er ikke det rart hvordan den eldre generasjon bestandig klarer å maltraktere grønnsakene, når de er så nøye med maten ellers?

Skrevet

Ja, er ikke det rart hvordan den eldre generasjon bestandig klarer å maltraktere grønnsakene, når de er så nøye med maten ellers?

Helt utrolig. Og svigermor er jo egentlig ikke gammel heller. Hun blir 52 i år. Men hun er vel opplært til å gjøre det på den måten.

Også spaghettien da!!! Den kokes i hjel før den settes på bordet i kjelen med vannet i....

Fullstendig helligbrøde for meg som er litt italiensinspirert.

Gjest Elextra
Skrevet

Helt utrolig. Og svigermor er jo egentlig ikke gammel heller. Hun blir 52 i år. Men hun er vel opplært til å gjøre det på den måten.

Også spaghettien da!!! Den kokes i hjel før den settes på bordet i kjelen med vannet i....

Fullstendig helligbrøde for meg som er litt italiensinspirert.

Minner meg om faren til venninnen min som måtte ha poteter ved siden av pastaen. Ble ikke skikkelig middag uten potetene, vet du :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...