Gå til innhold

Stresset og lei... er jeg uforskammet?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Neida, du er ikke dum. Selvsagt skal dere ha noe å frakte babyen hjem i. Moren din har rett i at de ikke skal sitte i sete når de er nyfødte, men noe skal man jo ha. Mange bruker baggen i vogna og kjøper en innretning så den kan spennes fast i bilen med nett over (vet ikke hva det heter).

Beskyttelse i sprinkelsengen trenger dere ikke før babyen begynner å bevege seg når h*n sover. H*n ruller i hvertfall ikke rundt med en gang.

Bæresele, stelleveske og stellebord kan dere klare dere uten en stund, men jeg skjønner godt du vil være klar.

Lykke til! Du er ikke dum. :-)

Hvis svigermor har lovet å kjøpe inn, så skal hun gjøre det når dere synes hun skal gjøre det.

Et nyfødt barn kan fint settes i en Maxi Cosi, såfremt det ikke dreier seg om mer enn 20 minutter.

Skrevet

Neida, du er ikke dum. Selvsagt skal dere ha noe å frakte babyen hjem i. Moren din har rett i at de ikke skal sitte i sete når de er nyfødte, men noe skal man jo ha. Mange bruker baggen i vogna og kjøper en innretning så den kan spennes fast i bilen med nett over (vet ikke hva det heter).

Beskyttelse i sprinkelsengen trenger dere ikke før babyen begynner å bevege seg når h*n sover. H*n ruller i hvertfall ikke rundt med en gang.

Bæresele, stelleveske og stellebord kan dere klare dere uten en stund, men jeg skjønner godt du vil være klar.

Lykke til! Du er ikke dum. :-)

Hvis svigermor har lovet å kjøpe inn, så skal hun gjøre det når dere synes hun skal gjøre det.

Det er ikke problem for en nyfødt å ligge i en bilstol ca 20 min. Nyfødtseter er konstruert slik at barnet ikke sitter, men nesten ligger. Det går helt fint.

Skrevet

Det er da slett ikke opp til svigermor å avgjøre når dere ønsker å ha hjemmet klart for minien. Dersom du aller helst vil ha alt klart nå, så burde hun ikke argumentert mot dette overhodet.

Dessuten er det kanskje hyggelig for deg/dere å ha alt klart, så kan dere kikke på det og glede dere og bli kjent med utstyret.

Full støtte herifra.

c",)

Gjest Thekla84
Skrevet

Det er da slett ikke opp til svigermor å avgjøre når dere ønsker å ha hjemmet klart for minien. Dersom du aller helst vil ha alt klart nå, så burde hun ikke argumentert mot dette overhodet.

Dessuten er det kanskje hyggelig for deg/dere å ha alt klart, så kan dere kikke på det og glede dere og bli kjent med utstyret.

Full støtte herifra.

c",)

Tusen takk for meget støttende svar ;) fikk høre i en annen tråd her at jeg var skikkelig uforskammet, men har nå etterhvert lært meg å overse slike tåpelige utsagn ;)

Gjest Persille
Skrevet

Han er 21 år og går påbygg, han har vært to år lærling først. Hele tiden kommer han hjem med 5'ere og 6'ere, så jeg er stolt over det, men jeg syns han burde tatt litt mer initiativ når det gjelder utstyr. Han er interressert i babyen og meg og koser og klemmer med meg og magen, menjeg syns han burde hatt øynene litt mer oppe for ting vi trenger også.. jeg må liksom mase på ham.

Han er veldig ung - så det kan faktisk hende han ikke er voksen nok til å forstå alt det du mener han burde forstå.

Uansett hvor voksen han er for alderen - så er det jo begrenset hva han har opplevd osv ifht det å få barn.

Det handler nok ikke om manglende lyst eller uvilje, heller uvitenhet tror jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...