Gå til innhold

Finne info om 1996

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive div. lister over hva som var in og ute i 1996, hva slags musikk som fantes på listene, hvilke saker som var aktuelle i nyhetene osv. Hvor på nettet kan jeg finne sånt?

Kanskje noen av dere også kan komme med noen tips på saker som:

* Hva/hvem hadde vi ennå ikke hørt om i 1996?

* Hvilke ting som er vanlige i dag var uvanlige/ukjente i 1996?

* Hva preget moten i 1996?

Og evt liknende ting..

Gjest Elextra
Skrevet

96 var vel året Internet slo igjennom blant menigmann. Det er det føste jeg tenker på.

Bredbånd hadde vi vel ennå ikke, men vi begynte så smått å få ISDN hjemme.

Når det gjelder stilarter var vel minimalismen på full fart inn i de norske vanlige hjem (hadde vel vært etablert i designmiljøene lenge).

Hm, hva slags ting tenker du på, tro?

Gjest Elextra
Skrevet

96 var vel året Internet slo igjennom blant menigmann. Det er det føste jeg tenker på.

Bredbånd hadde vi vel ennå ikke, men vi begynte så smått å få ISDN hjemme.

Når det gjelder stilarter var vel minimalismen på full fart inn i de norske vanlige hjem (hadde vel vært etablert i designmiljøene lenge).

Hm, hva slags ting tenker du på, tro?

Finnes noe her? http://en.wikipedia.org/wiki/1996

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Vi hadde ennå ikke hørt om Katie Melua, Idol, mp3-spillere, fildeling, Al-Qaida (i hvert fall ikke så veldig mange av oss, og definitivt ikke 9/11), flatskjermen var ennå bare en fantasi (i hvert fall som "allemannseie"), og vi hadde ikke opplevd Da Vinci-koden.

Tsunamier har forekommet i historien, men kom som et sjokk på verden likevel. Og de dystre spådommene til miljøaktivistene hadde ennå ikke begynt å slå til... (akk ja, vi var uskyldsrene i 1996, gitt...)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jo, og så hadde vi så vidt begynt å bekymre oss for overgangen til 2000 - vi fryktet en "milleniums-data-krise", og hadde ennå ikke erfart at alt skulle gå så bra, så...

Vi hadde ennå ikke opplevd "den store milleniumsfesten" (som kanskje ikke tok like mye av som vi hadde trodd?).

Gjest Sweet sixteen
Skrevet

Jeg husker at det var så mye grå klær i 96-98 at jeg ble dritt lei alt tøy som var grått og er det fremdeles. Gråmelert KAN gå til nød.

Det var bare de mest vågale som hadde begynt å bruke stringtruse.

Vi hørte på Cecilie Vennersten og Postgirobygget :-S

Levis 501 var fremdeles det som gjaldt i gjengen min.

Nå bodde jeg på bygda enda i -96 og der var det SÅÅÅ koselig med bondegrønt, vinrødt og okergult- enda.

Vi som ikke hadde parabol (på bygda) hadde bare nrk og tv2.

Det var få som hadde e-post enda.

Vi hadde FN styrker i Libanon...

Vi var enda i rusen etter Lillehammer OL.

Kommer ikke på mer i farta... Vanskelig å plutselig skulle tenke tilbake på når jeg var 16 og hva som skjedde og hva vi visste da..

Skrevet

Det var moderne med spaghettikjoler. Altså kjoler som var som en lang topp med to stropper øverst. Under denne hadde man vanligvis en tskjorte.

Skrevet

Det som slår meg med 1996 er at det er et veldig anonymt år.

*husker ingenting*

Skrevet

Size'en på mobiltelefonen!!! Oj, oj :o)

Permanent var vel fremdeles litt in?? Ball-genser var et must (jeg hadde ikke)

Skrevet

Den der "Spaceman"sangen var pop i mars. Vi fikk guttungen da, og husker vi skrev noe om det som stod i avisene da i den barneboken, men fant ikke den nå.

X-files var pop på tv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...