Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av ring tråden lenger ned.

Jeg kommer ikke til å gifte meg, i alle fall ikke i tredisjonell form. Her jeg kommer fra settes standarden høyere for hvert år som går. Snart er det ingen som reagerer når et bryllup koster langt over 100 000.

Det begynner å bli tilstander som vi så på "bryllup(brude?)sgalskap i NY".

Det var jo en måte å gjøre det på før også, men nå syns jeg det er mer fokus på alt det materielle rundt begivenheten, snarere at det skal være et bryllup. At det skal ta et år å planlegge...Det er da litt sykt?

Jeg mister lysten jeg... Ikke har jeg så mye penger å bruke og ikke ville jeg gjort det dersom jeg hadde heller. Og jeg vil heller ikke at det skal bli snakket om hvor kjipt bryllup jeg hadde.

Nei, jeg kommer til å stikke bort fra alt sammen hvis den tid kommer. Så slipper jeg alt maset.

Skrevet

Dersom man vil gifte seg er det viktig å gjøre det under de omstendigheter man selv ønsker og har mulighet til. Ikke hva familie og venner forventer. Har sett litt på disse programmene om bla. amerikanske bryllup. Himmel!

Vi giftet oss på hytta vår ved sjøen. Det kostet riktignok penger (den vordrende brud skulle ha en enkel sommerkjole, men endte opp i full brudestas....). Hvertfall var vi så heldige å slippe utgifter til leie av lokale.

Alt forgikk ute. Kjøpte billige partytelt og plaststoler (billigere enn å leie). Langbord fikk vi låne via pappas jobb. Bestillte koldtbord og bryllupskake. Ellers sto vi og familie /venner for resten selv. Familie og venner lagde salater, bakte fletteloff, kringle og div. kaker + pappa sto for attåt til kaffen.I og med at dette skjedde på hytta og vi la opp til et mer bohemeaktig bryllup var det ingen som hadde innvendinger på det å ta med mat.

Det ble et bryllup du ser på film ;o) Badet tilogmed med brudeslør.

Inkl. brudekjole, leie av smoking, brudebukett, koldtbord, drikke osv kostet det vel litt i overkant av ca 20.000.- Og vi var faktisk bortimot 50 gjester.

Dette er også penger, men for en dag! Vielse, mat, brudevals - alt skjedde ute! Takk lov for augustværet ;o)

Venninnen min giftet seg enkelt. Var hos byfogden og dro ut og spiste med forloverne etterpå.Det passet dem best.

Nå hadde vi mulighet til å ha det bryllupet vi ønsket i de omgivelser vi ønsket og ps bryllupsreisen var en telttur langs svenskekysten - altså ikke av de dyreste.

Så det er mulig. Og det kan gjøres langt billigere enn vårt også ;o)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Dersom man vil gifte seg er det viktig å gjøre det under de omstendigheter man selv ønsker og har mulighet til. Ikke hva familie og venner forventer. Har sett litt på disse programmene om bla. amerikanske bryllup. Himmel!

Vi giftet oss på hytta vår ved sjøen. Det kostet riktignok penger (den vordrende brud skulle ha en enkel sommerkjole, men endte opp i full brudestas....). Hvertfall var vi så heldige å slippe utgifter til leie av lokale.

Alt forgikk ute. Kjøpte billige partytelt og plaststoler (billigere enn å leie). Langbord fikk vi låne via pappas jobb. Bestillte koldtbord og bryllupskake. Ellers sto vi og familie /venner for resten selv. Familie og venner lagde salater, bakte fletteloff, kringle og div. kaker + pappa sto for attåt til kaffen.I og med at dette skjedde på hytta og vi la opp til et mer bohemeaktig bryllup var det ingen som hadde innvendinger på det å ta med mat.

Det ble et bryllup du ser på film ;o) Badet tilogmed med brudeslør.

Inkl. brudekjole, leie av smoking, brudebukett, koldtbord, drikke osv kostet det vel litt i overkant av ca 20.000.- Og vi var faktisk bortimot 50 gjester.

Dette er også penger, men for en dag! Vielse, mat, brudevals - alt skjedde ute! Takk lov for augustværet ;o)

Venninnen min giftet seg enkelt. Var hos byfogden og dro ut og spiste med forloverne etterpå.Det passet dem best.

Nå hadde vi mulighet til å ha det bryllupet vi ønsket i de omgivelser vi ønsket og ps bryllupsreisen var en telttur langs svenskekysten - altså ikke av de dyreste.

Så det er mulig. Og det kan gjøres langt billigere enn vårt også ;o)

Det bryllupet ditt høres helt hærlig ut! :)

Skrevet

Det bryllupet ditt høres helt hærlig ut! :)

Ja det var en dag som ikke kan beskrives med ord. Heldigvis har vi masse bilder og film.

Ps Gjett om gjestene fikk hakaslepp da orgelmusikken strømmet over plenen, mens bruden og pappan kom gående. Vi hadde lastet ned bryllupsmusikken og satt en ghettoblaster i busken bak ;o)

Og da vi sa våre ja forsvant skyene, en sommerfugl satte seg på brudebuketten min og 2 ekorn satte seg på gresset og fulgte med. Som i en disneyfilm, bare mye vakrere!

Gjest sol etter regn
Skrevet

Ja det var en dag som ikke kan beskrives med ord. Heldigvis har vi masse bilder og film.

Ps Gjett om gjestene fikk hakaslepp da orgelmusikken strømmet over plenen, mens bruden og pappan kom gående. Vi hadde lastet ned bryllupsmusikken og satt en ghettoblaster i busken bak ;o)

Og da vi sa våre ja forsvant skyene, en sommerfugl satte seg på brudebuketten min og 2 ekorn satte seg på gresset og fulgte med. Som i en disneyfilm, bare mye vakrere!

ååå, så nydelig! *rørt*

Men, visste ikke gjestene at det var bryllup? Siden de ble overrasket da brud og far kom gående til brudemarsjen?

Skrevet

ååå, så nydelig! *rørt*

Men, visste ikke gjestene at det var bryllup? Siden de ble overrasket da brud og far kom gående til brudemarsjen?

Haha ;o) jo selvfølgelig visste de det var bryllup! Men ingen visste at vi hadde gjemt en ghottoblaster i busken. Den ble styrt av en gjest på "bakerste" rekke og ingen visste han satt der med fjernkontroll heller. Så da han så oss runde hjørnet på hytta, trykket han på play og ut ljomet orgelbruset som ut fra det blå. Gjett om de skvatt. Og med trillende latter blandet med gledestårer fikk vi en fantastisk start på en helt spesiell dag! ;o)

Skrevet

Det tar slett ikke et år å planlegge bryllupet, men mange er ute i god tid for å få akkurat den fotografen,akkurat den datoen for kirke, og akkurat det stedet for å ha festen. Da blir det fort at en må bestille et år i forveien.

Skrevet

*Får frysninger* :o)

Skrevet

*Får frysninger* :o)

Får nesten frysninger selv jeg, når jeg tenker på den dagen. Å få oppleve noe sånt kan ikke beskrives med ord.

Skrevet

Får nesten frysninger selv jeg, når jeg tenker på den dagen. Å få oppleve noe sånt kan ikke beskrives med ord.

Det var sikkert helt nydelig! :o) Men om jeg noen gang skal gifte meg igjen blir det nok helt enkelt. Byfogden og en enkel middag med oss to bare. Kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...