Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tigerstaden

Hei!

Jeg har noen spørsmål ang spiral. Hva er forskjellen på vanlig spiral og hormonspiral? Kan en bruke spiral uten å ha vært gravid?

Jeg har høyt blodtrykk (160/75), og fikk ikke vanlig piller, så da foreslo legen spiral. kan jeg da bruke hormonspiral, eller er det og dumt pga hormonene? Hva er sikrest? Jeg er i fast forhold, så det er litt stress å måtte bruke kondom hele tiden.

Jeg har alltid vært sunn og frisk, ikke overvektig, men normal. Men slet med tilbakefall til bulimi frem til desember, og regner med at det er skylden i høyt blodtrykk, samt mindre treningsmengder. Me høyt blodtrykk er vel høyt blodtrykk uansett.

Har jeg andre alternativer? Hva er å anbefale hvis jeg ikke kan bruke piller? Har hørt det skal være veldig vondt å sette inn siral, spesielt for kvinner som ikke har født, så er litt nervøs også pga det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224266-piller-eller-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få spiral selv om du ikke har født ja, selv om mange leger er vrange mht det...

Hormonspiral inneholder mye mindre hormoner enn f.eks. piller, men det er nok best å spørre legen din. Med hormonspiral mister mange mensen helt eller nesten, mens kobberspiral ofte gir kraftigere blødninger enn før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224266-piller-eller-spiral/#findComment-1682298
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...