Gå til innhold

Nytt mobil abn

Gjest Mor med lite penger

Anbefalte innlegg

Gjest Mor med lite penger
Skrevet

jeg vil ha nytt mobil abn. Trenger det bare av og til i helger, da jeg skal la ungen overnatte andre steder, og hun skal få ha gamle mobilen min med seg.

Kontantkort vil være greit, eller noe annet billigst mulig. Hva er billigst? Startpakke må også være billigst mulig.

Skrevet

Chess har startpakke til 149,- Da er 100 kroner ringetid.

Skrevet

Hvis du ikke trenger ny telefon, så er dette det absolutt beste.

www.talkmore.no. Veldig god kvalitet. Aldri noe tull.

Skrevet

Hvis du ikke trenger ny telefon, så er dette det absolutt beste.

www.talkmore.no. Veldig god kvalitet. Aldri noe tull.

Talkmore har innført minimumsbetaling på 39,- i mnd.

Dermed er det gjerne ikke så attraktivt for folk som nesten ikke bruker telefonen.

Skrevet

Hvis du bruker den svært nyttige siden www.telepriser.no (fra post og teletilsynet) vil du se at Noextras.net nå er det billigste å ringe med.

Fra siden:

gunstig samtalepris på mobiltelefoni, kun 69 øre minuttet for samtaler (oppstartpris 59 øre/samtale) og 40 øre pr SMS.

Vi har ingen tilknytningsavgift, ingen bindingstider, ingen abonnementsavgifter og ingen gebyrer ved oppsigelse."

som du ser er det gratis å etablere!

Har det ikke selv (bruker mobyson), men kjenner flere som gjør.

Gjest slik gjorde vi det
Skrevet

Er ikke så inne i alle mulige varianter, men til barns meget sporadiske bruk har vi valgt kontantkort fra Netcom MEN vi har fylt opp kortet over internett. Dermed får vi samtalepriser som ved YoungTalk-abonnement (dvs kr 1,99 pr minutt og kr 0,69 for sms).

Ulempen med kontantkort er at samtaleprisen oftest er dyrere enn ved faste periodeabonnement, men fordelen er at alt er forhåndsbetalt og at man ikke har bundet seg til noen fremtidig ordning.

Skrevet

Talkmore har innført minimumsbetaling på 39,- i mnd.

Dermed er det gjerne ikke så attraktivt for folk som nesten ikke bruker telefonen.

Nei, for det er kun hvis du er passiv bruker. Dvs: du må bruke mer enn 10 kr mnd, og det skal vel de fleste få til.

Skrevet

Hvis du bruker den svært nyttige siden www.telepriser.no (fra post og teletilsynet) vil du se at Noextras.net nå er det billigste å ringe med.

Fra siden:

gunstig samtalepris på mobiltelefoni, kun 69 øre minuttet for samtaler (oppstartpris 59 øre/samtale) og 40 øre pr SMS.

Vi har ingen tilknytningsavgift, ingen bindingstider, ingen abonnementsavgifter og ingen gebyrer ved oppsigelse."

som du ser er det gratis å etablere!

Har det ikke selv (bruker mobyson), men kjenner flere som gjør.

Jeg har noextras.net og det er suverent. Billigst å bruke, og greit å fylle opp kontoen på forhånd.

Gjest Thekla84
Skrevet

Det som er det aller billigste abonnementet i landet er noe som heter Noextras. Gå inn på www.noextras.net og kikk der. Jeg har det selv og er meget fornøyd. 40 øre pr sms, og 69 øre pr ringeminutt. Dessuten er det ingen bindingstid, ingen mnds-avgift og du kan melde deg ut akkurat når du vil. Det er også gratis å melde seg inn. Jeg kunne ALDRI tenkt meg å gå tilbake til hverken telenor eller netcom. Jeg klarer jo nesten ikke bruke opp pengene på kontantkortet mitt nå for tiden siden de har de aller laveste prisene.

Her på denne linken kan du sjekke at de ER landets billigste: http://www.telepriser.no/selectCalc.do;jsessionid=0aff000dcea05cf238cf9014226bf01a50960ab85e0.q7eHpQ5Na38IpRbG-A9vqQjAml9H-ATzr3CNaN0Qcybtah0IaxiP-x0IahaIah0KbAeRbgSLa35vmk8Rch0KawSHc30Ka2bvqPXHokfOokjM-B1O-kXvqN0M-AXNp2TwmlbznA5MpgTInlexbhePbxiNbxyN8Oexj6jGnl1MolbzqzXQawSL8QfznA5Pp7ftolbGmkTy?calctype=MOBIL

Gjest michalea
Skrevet

Er ikke så inne i alle mulige varianter, men til barns meget sporadiske bruk har vi valgt kontantkort fra Netcom MEN vi har fylt opp kortet over internett. Dermed får vi samtalepriser som ved YoungTalk-abonnement (dvs kr 1,99 pr minutt og kr 0,69 for sms).

Ulempen med kontantkort er at samtaleprisen oftest er dyrere enn ved faste periodeabonnement, men fordelen er at alt er forhåndsbetalt og at man ikke har bundet seg til noen fremtidig ordning.

Young talk er jo kjempedyrt. Det finnes andre kontantkort som er billigere.

Gjest slik gjorde vi det
Skrevet

Young talk er jo kjempedyrt. Det finnes andre kontantkort som er billigere.

Det betviles absolutt ikke.

Men dette funker fint for oss med den meget begrensede bruken. Det er grenser for hvor kostnadssvarende det er å benytte massevis av tid på å finne de aller billigste produktene.

I dette tilfellet hadde vi et sim-kort fra før på nettopp netcom kontant, og da var det greit å lade opp det over internett og dermed få en fullstendig akseptabel minuttpris.

Det er vel kanskje ringt/sendt sms for under 10 kr siste måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...