Gå til innhold

Reparere bærbar pc

Anbefalte innlegg

Gjest Datakissa
Skrevet

Hva gjør man når man ikke har reklamasjonsrett/garanti på pc men trenger reparasjon?

Har ikke råd til ny pc og den jeg har er i utgangspunktet ganske bra, trenger bare å skifte CPU-vifte og jeg kunne også tenke meg å oppgradere minne på den.

Jeg er dessuten motstander av kjøp-og-kastprinsippet og vil gjerne reparere det jeg har fra før.

Går dette an eller? Finner ingen reparasjonsfirma på gule sider....

Skrevet

Det er fullt mulig å skifte cpu-vifte. Jeg har aldri gjort det selv, og aner ikke hva en reparatør tar for det. Hvor komplekst det er avhenger nok av pc-modell, men jeg kan ikke tenke meg at det skal være noen veldig stor greie. Å oppgradere minnet er enkelt på nyere maskiner - det skal man klare å gjøre selv.

"..............................................."

Gjest LucySky
Skrevet

Det er fullt mulig å skifte cpu-vifte. Jeg har aldri gjort det selv, og aner ikke hva en reparatør tar for det. Hvor komplekst det er avhenger nok av pc-modell, men jeg kan ikke tenke meg at det skal være noen veldig stor greie. Å oppgradere minnet er enkelt på nyere maskiner - det skal man klare å gjøre selv.

"..............................................."

Jeg bruker noen som heter Dataexpressen. Kommer og henter, eller du bringer dit.

(I Oslo).

Skrevet

Jeg bruker noen som heter Dataexpressen. Kommer og henter, eller du bringer dit.

(I Oslo).

Hvilke timesatser eller priser opererer de med? Har du noen eksempler? *nysjerrig*

"......................................."

Gjest LucySky
Skrevet

Hvilke timesatser eller priser opererer de med? Har du noen eksempler? *nysjerrig*

"......................................."

Har desverre ikke det. Jeg bruker dem jevnlig, men akkurat nå har han som fører regnskapene mine alt.

Men jeg kjenner mange som også bruker dem, og som anbefalte meg dem - mest fordi de kommer hjem til deg, noe som er viktig for en med hjemmekontor - men også fordi de ikke krevde skjorta.

De har også stilt opp på dagen når det har vært noe, og hatt stor tålmodighet med en datadum dame.

Skrevet

Har desverre ikke det. Jeg bruker dem jevnlig, men akkurat nå har han som fører regnskapene mine alt.

Men jeg kjenner mange som også bruker dem, og som anbefalte meg dem - mest fordi de kommer hjem til deg, noe som er viktig for en med hjemmekontor - men også fordi de ikke krevde skjorta.

De har også stilt opp på dagen når det har vært noe, og hatt stor tålmodighet med en datadum dame.

"og hatt stor tålmodighet med en datadum dame."

Akkurat det er jo et aldri så lite kunststykke i lengden :-)

"..........................................."

Gjest LucySky
Skrevet

"og hatt stor tålmodighet med en datadum dame."

Akkurat det er jo et aldri så lite kunststykke i lengden :-)

"..........................................."

Nei, ikke sant?

;)

Lært masse av dem, jeg. Og når jeg ringer har de meg straks framme på skjermen, hva slags maskin og hva de har reparert/oppgradert før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...