Gå til innhold

Rehabiliteringssenter, noen som har prøvd det?

Anbefalte innlegg

Gjest fotvilet, fortvilet overvektig kvinne, 40
Skrevet

Jeg har en BMI på 40, og er helt fortvilet. Nå vurderer jeg å be legen min søke meg inn på Tonsåsen rehabiliteringssenter for å få 4.ukers hjelp til omlegging av livsstil, med oppfølging etterpå.

Noen som har vært der og som kan fortelle om oppholdet, om det var nyttig osv?

Også lagt inn på mat og ernæring.

Gjest har også søkt
Skrevet

Jeg har en BMI på 45 og har også søkt om fire uker på opptreningssenter. Tonsåsen har vegetarmat, så jeg ville ikke ha valgt det.

Gjest gradvis omlegging
Skrevet

Det er veldig spesiell mat der, så med mindre du er innstilt på å leve av kun grovt korn og grønnsaker, så ville jeg nok heller lett etter noe annet. Kjenner riktignok flere som er svært fornøyd med Tonsenåsen, men disse har en nokså alternativ livsstil når det gjelder mat.

Jeg tenker at det kan være lettere å klare å følge det opp i dagliglivet etterpå, dersom du legger om livsstilen din mer gradvis, enn å skulle begynne med en totalt annen form for mat.

Hva med å undersøke flere muligheter?

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Synest absolutt du skal prøve Tonsåsen,Kjenner flere som har vært der og alle var fornøyde.

Maten kjempegod vegetarmet.Har jobbet på et lignende sted selv og sett masse fine resultater!

Ta det som en begynnelse til et nytt og bedre liv.Og du trenger jo ikke å bli helt vegetarianer når du kommer hjem.Men du kommer helt sikkert til og få så mange gode råd om kosthold at du helt sikkert vil leve sunnere uansett.

Anbefaler på det varmeste og prøve!

Skrevet

Som de andre her sier, så har Tonsåsen et vegetarisk kosthold, eller tilnærmet vegetarisk. Visstnok er det blitt noe oppmyket i den senere tid, med noe fisk og fugl. Se tonsasen.no

Ellers er det jo andre klinikker du kan søke deg til, bl.a. Evje-klinikken. Tror de er på evjeklinikken.no (evt. med en bindestrek). Den har jeg hørt bare positivt om.

Se også overvektige.no - tror det er en oversikt over flere behandlingstilbud der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...