musikeren Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Hvilke forhold er det som ligger til grunn når mennesker blir fetisjister? Er det nedarva? Skapt av miljøet? Ligger det i genene? Eller som jeg synes høres logisk ut: Har det med opplevelser i barndommen å gjøre, kanskje helt tilbake til mors liv? Tenker litt... I forskjellige stammekulturer har fetisjer en helt annen betydning, der fetisjen er en nærmest guddommelig, hellig gjenstand, ofte med magisk kraft. På en måte er det kanskje ikke så ulikt seksuelle fetisjer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22433-fetisjer-noen-tanker-og-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Det er et godt spørsmål som det ikke er så helt enkelt å gi et forstandig svar på. Når vi ikke vet så mye, tyr vi gjerne til psykologiske forklaringer, for eks. opplevelser fra barndommen o.l. Men dette er i beste fall hypoteser, ikke kunnskap som er solid fundert. Jeg tror vi må si at vi ikke vet hvorfor enkelte utvikler fetishistiske tilbøyeligheter. Når jeg her snakker om fetishisme mener jeg behovet for en fetishgjenstand for i det hele tatt å kunne fungere seksuelt, dvs. bli tent, kåt og eventuelt få utløsning. For tendenser til fetishisme har nok mange mennesker, kanskje de fleste av oss, men da i svekket grad. Vi kan fungere uten fetish, men det bidrar til å øke lysten og reaksjonsevnen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22433-fetisjer-noen-tanker-og-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-95737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fetishgutt Skrevet 19. mars 2001 Del Skrevet 19. mars 2001 Er selv opptatt av fetisher og liker gummi og lakk. Forholdet mitt til disse elementene er forholdsvis grei. Jeg kan leve godt uten, men liker å "piffe" opp sexlivet. Er av den oppfatning av at misjonærstillingen 2,3 ganger i uka blir litt vel kjedelig. Jeg ønsker derfor gå litt utenfor dem vanlige grensene, kanskje er det ett utrykk for å gjøre noe som ikke alle gjør. Være litt annerledes. Tror det startet med at jeg så noen bilder av andre i gummitøy og tenkte "dette vil jeg prøve" Jeg lurer på hvorfor skal ting som er litt "annerledes" bli knyttet til tidliger "opplevelser". Ikke vet jeg, men tror ikke det er en årsak i de aller fleste tilfellene. Har den klare oppfatning av at veldig mange liker eller har fetisher. De aller fleste velger å undertrykke denne siden av seg. Mulig på grunn av at det ofte er tabubelagt. Tror faktisk mange kunne fått ett bedre sexliv om dem kunne være litt eksperimentell. Det betyr ikke nødvendigvis å innta de mest "heavye" fetishsidene, men kanskje sprenge noen personlige grenser. Etter hva jeg har lest, både her og andre steder, så har mange lyst, men tørr rett og slett ikke å foreslå noe nytt ovenfor sin egen partner. Kanskje kunne det reddet sexlivet demmers?? Uansett, dette var noen tanker jeg har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22433-fetisjer-noen-tanker-og-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-95873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 20. mars 2001 Del Skrevet 20. mars 2001 Er selv opptatt av fetisher og liker gummi og lakk. Forholdet mitt til disse elementene er forholdsvis grei. Jeg kan leve godt uten, men liker å "piffe" opp sexlivet. Er av den oppfatning av at misjonærstillingen 2,3 ganger i uka blir litt vel kjedelig. Jeg ønsker derfor gå litt utenfor dem vanlige grensene, kanskje er det ett utrykk for å gjøre noe som ikke alle gjør. Være litt annerledes. Tror det startet med at jeg så noen bilder av andre i gummitøy og tenkte "dette vil jeg prøve" Jeg lurer på hvorfor skal ting som er litt "annerledes" bli knyttet til tidliger "opplevelser". Ikke vet jeg, men tror ikke det er en årsak i de aller fleste tilfellene. Har den klare oppfatning av at veldig mange liker eller har fetisher. De aller fleste velger å undertrykke denne siden av seg. Mulig på grunn av at det ofte er tabubelagt. Tror faktisk mange kunne fått ett bedre sexliv om dem kunne være litt eksperimentell. Det betyr ikke nødvendigvis å innta de mest "heavye" fetishsidene, men kanskje sprenge noen personlige grenser. Etter hva jeg har lest, både her og andre steder, så har mange lyst, men tørr rett og slett ikke å foreslå noe nytt ovenfor sin egen partner. Kanskje kunne det reddet sexlivet demmers?? Uansett, dette var noen tanker jeg har. Tror du er inne på noe viktig, nemlig at folk ikke tør pga tabuer og frykten for fordømmelse m.m. hvis noen skulle få greie på det. Det er bare å se hva som er svart til de personene som har stilt spørsmål om "uvanlige" ting... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22433-fetisjer-noen-tanker-og-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-96234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.