Gå til innhold

Gode oppskrifter med kylling eller fisk?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker oppskrifter
Skrevet

Her i huset spiser vi bare kylling eller fisk, og pga matallergi tåles ikke paprika, bønner, løk, eller hvetemel (grovt mel går greit).

Har noen av dere gode oppskrifter som vi kan tåle? Min fantasi er litt begrenset.

Gjest ønsker oppskrifter
Skrevet

Jeg mener selvsagt at vi spiser kun kylling og fisk når det gjelder hovedrett, ikke annet kjøtt. Men vi spiser selvsagt masse grønnsaker og frukt og sånn også!

Sauser er et stort problem fordi vi skal ha minst mulig kunstige tilsetningsstoffer, og heller ikke hvetemel.

Skrevet

Fløtegratinert kylling og grønnsaker med ris synes jeg er veldig godt =)

Gjest ønsker oppskrifter
Skrevet

Fløtegratinert kylling og grønnsaker med ris synes jeg er veldig godt =)

Hvordan lager man det da?

Skrevet

fisk.no (?) - godfisk.no - egg.no /prior.no (egg.no har også oppskrifter med fugl)

Skrevet

Hvordan lager man det da?

Jeg kutter opp kyllingfile i biter og steker de.. Da tar jeg på masse krydder ( spesilet er jeg glad i det som heter tandori masala eller noe sånt) på.. Tar de stekte kyllingbitene i en ildfastform sammen med grønnsaker ( feks minimais, asparges, championg ol) heller matfløte over og gjerne litt ost på toppen og gratinerer det i stekeovnen.

Og koker ris som jeg har til =)

Skrevet

Jeg mener selvsagt at vi spiser kun kylling og fisk når det gjelder hovedrett, ikke annet kjøtt. Men vi spiser selvsagt masse grønnsaker og frukt og sånn også!

Sauser er et stort problem fordi vi skal ha minst mulig kunstige tilsetningsstoffer, og heller ikke hvetemel.

Fløte eller creme fraiche kan være god basis for sauser, i alle fall om dere ikke må tenke veldig på kaloriene.

Og så fx pesto, der er det jo olivenolje, basilikum mm,

Du finner masse oppskrifter på

www.mat.no (link det står kokebok på)

og så finnes det mange andre oppskriftssider på nettet, se www.startsiden.no (matoppskrifter)

og www.allergimat.com (en svensk side)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...