Gå til innhold

Har du lest boken tenk deg glad med Burns, David D. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder faktisk på å jobbe med den. Har gått noen lys opp for meg gitt.

Kognitiv terapi. Jeg må si jeg har litt mer tro på det enn samtaleterapi som går mest på å prate om fortiden og ting som er vanskelig. Kognitiv terapi hjelper deg å gjøre noe med det faktiske problemet. Føler hvertfall jeg.

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Holder faktisk på å jobbe med den. Har gått noen lys opp for meg gitt.

Kognitiv terapi. Jeg må si jeg har litt mer tro på det enn samtaleterapi som går mest på å prate om fortiden og ting som er vanskelig. Kognitiv terapi hjelper deg å gjøre noe med det faktiske problemet. Føler hvertfall jeg.

Hei!

Nysgjerrig:)

Hva går det ut på da? Praktiske øvelser og sånt? Jeg er generelt skeptisk til selvhjepsbøker. Jeg har en del av de i hyllene som samler støv, kan du si:p

Skrevet

Usikker på hva jeg har lest, men den hørtes kjent ut...lurer på om det var den jeg begynte på..

Skrevet

Hei!

Nysgjerrig:)

Hva går det ut på da? Praktiske øvelser og sånt? Jeg er generelt skeptisk til selvhjepsbøker. Jeg har en del av de i hyllene som samler støv, kan du si:p

Det går ut på å utforske sine egne tanker om seg selv og andre. Bli litt mer bevisst på hvordan tankene kan bidra med å gjøre livet hardere enn nødvendig og prøve å snu det. Boken inneholder oppgaver som man blir oppfordret til å løse, stort sett teoretisk, se tilbake på opplevelser og hvordan man tenkte i en gitt situasjon.

Jeg er ikke så veldig positiv til selvhjelps bøker, jeg bruker denne fordi jeg har vært gjennom en depresjon og prøver å bygge meg selv litt opp. Syntes ikke samtaleterapi var noe for meg og fikk ikke henvisning til kognitiv terapeut, så da prøver jeg selv.

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Det går ut på å utforske sine egne tanker om seg selv og andre. Bli litt mer bevisst på hvordan tankene kan bidra med å gjøre livet hardere enn nødvendig og prøve å snu det. Boken inneholder oppgaver som man blir oppfordret til å løse, stort sett teoretisk, se tilbake på opplevelser og hvordan man tenkte i en gitt situasjon.

Jeg er ikke så veldig positiv til selvhjelps bøker, jeg bruker denne fordi jeg har vært gjennom en depresjon og prøver å bygge meg selv litt opp. Syntes ikke samtaleterapi var noe for meg og fikk ikke henvisning til kognitiv terapeut, så da prøver jeg selv.

Takk! Kanskje jeg skal ta meg en titt på den boken. Den kan jo være ok. Særlig siden den er såpass anerkjent. Synes du at du har fått noe ut av den hittil?

Skrevet

Takk! Kanskje jeg skal ta meg en titt på den boken. Den kan jo være ok. Særlig siden den er såpass anerkjent. Synes du at du har fått noe ut av den hittil?

Har ikke kommet så veldig langt da, men det har faktisk gått opp et lite lys her og der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...