Gå til innhold

Dåpsgave!

Gjest mormor og bestefar

Anbefalte innlegg

Gjest mormor og bestefar
Skrevet

Lenge siden jeg var i dåp.

Nå er det mitt første barnebarn som skal døpes. Det er vel dumt å spørre om hva som er vanlig å gi i gave for man må jo gi ut fra hva man har råd til.

Vi har vel middels god råd og hva synes dere om:

Barneskje, liten skje(teskjestørrelse), kniv og gaffel i 830S, (et barnemønster) pluss 1000kr. i tillegg.

Synes dere dette er en ok gave fra besteforeldre?

Gjest gratulerer med dagen
Skrevet

Dere behøver absolutt ikke å gi penger i tillegg, bestikket er en flott gave.

Penger i tillegg til gaven får ofte gaven til å se mindre ut, som om gaven ikke var fin nok, liksom.

Men penger er jo også fint å få, særlig hvis det er satt inn på en egen sparekonto / trygghetskonto eller annen spareform foreldrene synes er praktisk. Da kan dere lage en slik til alle kommende barnebarn, og sette inn penger på denne hvis dere har anledning til det.

Skrevet

Barna mine har fått følgende fra sine besteforeldre:

Bestmor og bestefar: Sølvkopp med inngravert navn.

Mormor + samboer: Kniv og gaffel i sølv (vanlig størrelse)

Morfar: Tripp-trapp stol.

Skrevet

Jeg synes det er mye - dere har tenkt på at det kan bli mange barnebarn etter hvert? :-)

Jeg synes egentlig det holder med enten gave (bestikket) eller pengegave (øk evt. beløpet litt hvis dere absolutt vil).

Gjest Blondetopp
Skrevet

Det var MYE!

Ungene mine har fått sølvskje av farmor og farfar, i barneskje-størrelse m/navn + dåpsdato inngravert (De har 8 barnebarn).

Fra mormor og morfar har de fått barnebestikk i rustfritt stål + 1000 kr. (De har 3 barnebarn).

Skrevet

Altfor mye syns jeg, dere legger jo lista utrolig høyt og skal matche dette med de andre barnebarna dere kanskje får. Og i forhold til bursdaggaver julegaver, komfirmasjon o.l

Besteforeldrene på mannens side har god råd og de har også etterhvert skjønt at de la listen litt høyt i uthgangspunktet som gjør at de minste barnebarna får mindre enn de eldste. Ungene skjønner jo ikke dette, men det kan være litt sårt for mødrene og fedrene.

En kopp, en skje eller penger er nok i massevis.

Gjest det viktigste er tanken
Skrevet

Det var altfor mye! Er dere klar over hvor mye feks en sølvskje koster? Og legg til omtrent det dobbelt for inngraveringen!

Av mine foreldre fikk barnet en liten lysestake av sølv, med inngravering på. Nydelig dåpsminne synes jeg.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Det var altfor mye! Er dere klar over hvor mye feks en sølvskje koster? Og legg til omtrent det dobbelt for inngraveringen!

Av mine foreldre fikk barnet en liten lysestake av sølv, med inngravering på. Nydelig dåpsminne synes jeg.

Sist jeg var fadder (ifjor) kostet graveringen ca 70,- pr ting.

Sølvlysestake... hmmm.. det var en fin idè..! Jeg skal være fadder snart, og lurte på en slik Askeladden-kniv. Nå har jeg plutselig litt dårlig råd, så kanskje jeg skal/bør begrense meg litt... Takk for tips! :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes det faktisk holder med en av delene. Men om du ønsker det og føler du kan mantche det videre (med evt flere barnebarn), er det jo ikke noe galt i det. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...