Gå til innhold

Jeg har blitt outet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen fikk jeg vite at ei god venninne har kjent meg igjen på dol!!!

Det gjør vel forsåvidt ingenting, men jeg føler meg litt "ubeskyttet"

Har mest lyst til å bytte nick, men så er nå det så godt innarbeidet her, og jeg trives med det.

Sukk, får vel tenke litt gjennom hva jeg gjør og skriver...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

18

• amerikafareren

10

• Prozak

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det var i det minste veldig realt av venninna di å si i fra!

Det er mye eklere med de anonyme som sier "jeg vet nok hvem du er". Da vet man jo hverken om det er tilfelle eller hvem som har oppdaget en.

Men når du sier at du er "outa". har hun avslørt deg overfor andre, eller bare til deg?

Skrevet

Det var i det minste veldig realt av venninna di å si i fra!

Det er mye eklere med de anonyme som sier "jeg vet nok hvem du er". Da vet man jo hverken om det er tilfelle eller hvem som har oppdaget en.

Men når du sier at du er "outa". har hun avslørt deg overfor andre, eller bare til deg?

Enig, jeg er glad hun fortalte det. Og så vidt jeg vet at hun bare fortalt det til meg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Enig, jeg er glad hun fortalte det. Og så vidt jeg vet at hun bare fortalt det til meg.

Da er mitt forslag at du beholder micket ditt, bare tenker over om du har noe i mot at hun får vite det du skriver :-)

Det er ikke moro å begynne helt fra bunnen igjen med å bygge nettverk her inne.

Siden det var en god venninne, er det ikke sikkert at andre også vil "ta" deg.

Skrevet

Ja, ja:-) Bra du tar det sånn. Så at noen hevdet å kjenne deg i tråden på innlegget ditt om Brasilturen....

Jeg tenker ofte på det, at hvis jeg skriver om f.eks. yrket mitt, så kan jeg automatisk identifiseres hvis en kollega eller venn leser det. Ja, bare det å skrive om hvilken bil man har!!! gjør det lettere å bli "oppdaget".

Nå er jeg bare en anonym trebarnsmor i Oslo et sted. Som mange andre.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Huff, en litt ekkel følelse. "Friheten" på dol forsvinner litt!

Jeg skriver kun om "personlige" ting med et nick, og uttaler meg om "jobbrelaterte" ting i et annet, dersom jeg skulle få lyst til det - for å beskytte både privatlivet og taushetsplikten jobben. Kanskje det kunne være noe for deg? ;)

Men det er fort gjort å mixe, man må ha tungen rett i munnen!

Tenker det var tur-tråden som gjorde susen for outingen? :| Dumt, men så lenge det bare er henne går det vel bra. Du må likevel ta med i betraktningen at det kan være flere der ute som vet hvem du er nå, som IKKE er gode venner, men som vet hvem du er likevel. Disse sier nok ikke fra... :(

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er ganske mye på DOL, og jeg må innrømme at jeg husker litt om deg, men ikke nok til å sette det i sammenheng og finne deg - om du skjønner.

Så om noen _virkelig vil_ finne deg (eller meg) så klarer de det nok om de går inn for det, men for oss andre er du "bare" Jubalong70, småbarnsmor som vil til Brasil :)

Gjest anonyme nick
Skrevet

Det er ikke rart i at det blir mange anonyme nick her.

Skrevet

Da er mitt forslag at du beholder micket ditt, bare tenker over om du har noe i mot at hun får vite det du skriver :-)

Det er ikke moro å begynne helt fra bunnen igjen med å bygge nettverk her inne.

Siden det var en god venninne, er det ikke sikkert at andre også vil "ta" deg.

Neida, det meste av det jeg skriver vet hun jo om fra før... Men innimellom stiller jeg spørsmål på div. forum der jeg absolutt kunne tenke meg å være anonym.

Visste ikke en gang at hun var på dol, jeg...

Skrevet

Ja, ja:-) Bra du tar det sånn. Så at noen hevdet å kjenne deg i tråden på innlegget ditt om Brasilturen....

Jeg tenker ofte på det, at hvis jeg skriver om f.eks. yrket mitt, så kan jeg automatisk identifiseres hvis en kollega eller venn leser det. Ja, bare det å skrive om hvilken bil man har!!! gjør det lettere å bli "oppdaget".

Nå er jeg bare en anonym trebarnsmor i Oslo et sted. Som mange andre.

Ja, jeg har nok vært ganske åpen om både dette og hint her. Har ikke fått med meg det på Brasil-tråden. Får sjekke...

Skrevet

Huff, en litt ekkel følelse. "Friheten" på dol forsvinner litt!

Jeg skriver kun om "personlige" ting med et nick, og uttaler meg om "jobbrelaterte" ting i et annet, dersom jeg skulle få lyst til det - for å beskytte både privatlivet og taushetsplikten jobben. Kanskje det kunne være noe for deg? ;)

Men det er fort gjort å mixe, man må ha tungen rett i munnen!

Tenker det var tur-tråden som gjorde susen for outingen? :| Dumt, men så lenge det bare er henne går det vel bra. Du må likevel ta med i betraktningen at det kan være flere der ute som vet hvem du er nå, som IKKE er gode venner, men som vet hvem du er likevel. Disse sier nok ikke fra... :(

Faktisk var det tråden om at jeg var blitt tante som gjorde det! En koselig tråd å bli gjenkjent på, men...

Har vurdert litt det å skille på å bruke div. nick til forskjellige svar. Har til dels gjort det når det gjelder ting jeg kan svare på i forbindelse med den utdannelsen jeg har. Kanskje jeg skulle gjøre det mer.

Skrevet

Jeg er ganske mye på DOL, og jeg må innrømme at jeg husker litt om deg, men ikke nok til å sette det i sammenheng og finne deg - om du skjønner.

Så om noen _virkelig vil_ finne deg (eller meg) så klarer de det nok om de går inn for det, men for oss andre er du "bare" Jubalong70, småbarnsmor som vil til Brasil :)

Jeg husker også forskjellige ting om de faste her inne - særlig på småbarnsforum. Men jeg har liksom ingen interesse av å prøve å finne ut hvem de er.

Jeg tviler sterkt på at venninna har prøvd å kjenne meg igjen, hun bare gjorde det da hun så tråden om at jeg hadde blitt tante.

Skrevet

Det er ikke rart i at det blir mange anonyme nick her.

Ikke sant!

Skrevet

Det er ikke hva jeg vil kalle outing.

En person har gjenkjent deg, men hun har jo ikke røpet deg til andre.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Faktisk var det tråden om at jeg var blitt tante som gjorde det! En koselig tråd å bli gjenkjent på, men...

Har vurdert litt det å skille på å bruke div. nick til forskjellige svar. Har til dels gjort det når det gjelder ting jeg kan svare på i forbindelse med den utdannelsen jeg har. Kanskje jeg skulle gjøre det mer.

Gratulerer som tante! :))

Ja, det kan være lurt å "splitte" opp personligheten her på dol.. ;)

Skrevet

Ja så jeg er ikke den eneste som gjør det altså? Tror det er lurt å ha flere nick til ulike typer besvarelser, jeg.

Skrevet

Ja så jeg er ikke den eneste som gjør det altså? Tror det er lurt å ha flere nick til ulike typer besvarelser, jeg.

Eventuelt ikke utlevere ting på dol som man ikke vil at andre skal vite om. Jeg bryr meg katta om noen vet hvem jeg er i virkelighetens verden for jeg står for hvert eneste ord jeg skriver her inne, og utleverer verken meg selv, mann, barn eller venner :-)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg husker også forskjellige ting om de faste her inne - særlig på småbarnsforum. Men jeg har liksom ingen interesse av å prøve å finne ut hvem de er.

Jeg tviler sterkt på at venninna har prøvd å kjenne meg igjen, hun bare gjorde det da hun så tråden om at jeg hadde blitt tante.

Ikke sant - hvorfor skulle man prøve å finne ut av det, er det interessant?

Nei, jeg synes det er greit at det er som det er, er ikke redd for om noen skal oppdage det er meg, men jeg vil ikke presentere meg heller...

Skrevet

Jeg må si jeg reagerte litt på det innlegget hun skrev vedr. at hun muligens vet hvem du er etter et innlegg du hadde. Og jeg fryktet at du kanskje ble skremt bort pga det. Det ville vært kjedelig i og med at du er kjekk å ha her inne :)

Likevel forstår jeg deg om du bytter nick, du er jo ikke så fri lenger til å skrive hva du vil. Men for alt jeg vet vurderte du risikoen før du skrev det du skrev.

Skrevet

Nå høres jeg sikkert ut som en bedreviter, men jeg har faktisk tenkt om flere her inne, inkludert deg, at dere forteller fryktelig mange små detaljer som kan bidra til at venner lett kan kjenne dere igjen.

Jeg forteller helst ikke eksakt alder, akkurat hvor jeg bor eller hvor jeg kommer fra, hvilken utdannelse jeg har eller hva mannen jobber med. Det er slike ting en avslører seg på. Det er ikke veldig mye 'hemmelig' jeg forteller her inne, men det er helt klart enkelte personlige saker jeg ikke ønsker å dele med alle andre.

Og som Gemini sier, du har ikke blitt outet, for venninna di har ikke gjort annet enn å gjenkjenne deg, ikke avslørt deg for andre.

Håper du ikke forsvinner med nicket ditt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...