Gå til innhold

Jeg har blitt outet

Anbefalte innlegg

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

18

• amerikafareren

10

• Prozak

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke rart i at det blir mange anonyme nick her.

Alternativet er jo å faktisk bruke innsiden av hodet når man skriver ting om seg selv...

"............................................"

Skrevet

Her hersker det litt begrepsforvirring.

"Outing" er når noen kjenner deg igjen - enten skjønner hvem det egentlige nicket ditt er når du bruker et annet nick, eller skjønner hvem du er i virkeligheten - OG går ut til andre med denne informasjonen.

Å kjenne igjen noen, for så å fortelle dette til vedkommende, er ikke annet enn nettopp det. Det er ikke outing.

"..........................................."

Gjest anonyme nick
Skrevet

Alternativet er jo å faktisk bruke innsiden av hodet når man skriver ting om seg selv...

"............................................"

Jammen det er jo helt tydelig her inne at mange IKKE gjør.

Skrevet

Jammen det er jo helt tydelig her inne at mange IKKE gjør.

Det er ingen unnskyldning for å ikke gjøre det :-)

Skrevet

Nå høres jeg sikkert ut som en bedreviter, men jeg har faktisk tenkt om flere her inne, inkludert deg, at dere forteller fryktelig mange små detaljer som kan bidra til at venner lett kan kjenne dere igjen.

Jeg forteller helst ikke eksakt alder, akkurat hvor jeg bor eller hvor jeg kommer fra, hvilken utdannelse jeg har eller hva mannen jobber med. Det er slike ting en avslører seg på. Det er ikke veldig mye 'hemmelig' jeg forteller her inne, men det er helt klart enkelte personlige saker jeg ikke ønsker å dele med alle andre.

Og som Gemini sier, du har ikke blitt outet, for venninna di har ikke gjort annet enn å gjenkjenne deg, ikke avslørt deg for andre.

Håper du ikke forsvinner med nicket ditt!

Uansett kommer ikke JEG til å forsvinne fra dol. Trives så godt her, atte!!! Men hva jeg gjør med nicket får vi se.

Skrevet

Vet du hennes nick da? ;o)

Aner ikke! Jeg prøver heller ikke å finne ut av slikt. Tenker faktisk ikke på hvem de enkelte er i det hele tatt. Tror nok ikke hun har prøvd å finne meg heller, det bare ble sånn...

Skrevet

Her hersker det litt begrepsforvirring.

"Outing" er når noen kjenner deg igjen - enten skjønner hvem det egentlige nicket ditt er når du bruker et annet nick, eller skjønner hvem du er i virkeligheten - OG går ut til andre med denne informasjonen.

Å kjenne igjen noen, for så å fortelle dette til vedkommende, er ikke annet enn nettopp det. Det er ikke outing.

Ok, har vel fått signaler om det. Jeg bare følte meg veldig eksponert, men forstår forskjellen.

Takk for oppklaringen.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Ok, har vel fått signaler om det. Jeg bare følte meg veldig eksponert, men forstår forskjellen.

Takk for oppklaringen.

Vet du, akkurat det der er jeg litt redd for, også...

Har du noen tips om hvordan man bør være forsiktig? Altså jeg har ingen planer om å fortelle noen hva jeg driver med til daglig, for eksempel.

Har hun merket det på temaer du har tatt opp/ meninger, på måten du formulerer deg, eller på helt konkrete detaljer?

Skrevet

Har du noen tips om hvordan man bør være forsiktig? Altså jeg har ingen planer om å fortelle noen hva jeg driver med til daglig, for eksempel.

Har hun merket det på temaer du har tatt opp/ meninger, på måten du formulerer deg, eller på helt konkrete detaljer?

Det var visst et innlegg der jeg fortalte at jeg hadde blitt tante.

Siden dette er ei god venninne hadde jeg selvsagt fortalt henne om denne gledelige begivenheten. Hun var tilfeldigvis på dol, og så et innlegg som het "Jeg har blitt tante". Så måtte hun bare se, og så skjønte hun at det var meg.

Men jeg har nok vært litt slepphendt med opplysninger ellers også...

Gjest Bittent
Skrevet

Siden dette er ei god venninne hadde jeg selvsagt fortalt henne om denne gledelige begivenheten. Hun var tilfeldigvis på dol, og så et innlegg som het "Jeg har blitt tante". Så måtte hun bare se, og så skjønte hun at det var meg.

Litt?

Vet hvor du bor, hvor mange barn du har (hvilket kjønn de er og hvor gamle), hvilken bil du kjører og hva mannen din jobber med osv.

Hadde jeg visst hvem du var fra før, hadde jeg selvsagt kjent deg igjen.

Skrevet

Det skal nok ikke så veldig mye til før en som kjenner deg forstår hvem du er, selv om man er veldig tilbakeholden med hva man sier.

Du forteller kanskje noe som har skjedd med ett av barna ("falt av hesten under ridetrening") eller du sier noe om hvordan barnehagen er organisert, eller forteller om en konkret historie om hva noen du kjenner har sagt eller gjort osv osv.

Det er drøssevis av historier her inne som jeg antar den det gjelder kan kjenne seg igjen i, hvis ikke historiene er forandret på nettopp for å gjøre dem ugjenkjennelige.

Folk foreteller om hva en venninne sa/gjorde, hva andre mødre i bhg/skole har gjort, man snakker om fereireiser, hytta si, bikkjene sine etc.

Den minste lille kommentar om aktiviteter på skola, kan avsløre overfor andre at dine barn går på samme skole som deres barn etc. Da er ikke alltid veien lang til full avsløring.

Men så gjenstår spørsmålet om den som har avslørt deg vil avsløre seg selv og si at "hei, jeg vet at du er PandaMiranda", for da vil jo du få vite at du har en nabo el lign inne på dol, og kan søke opp og lese det som den personen har skrevet....

I et slikt perspektiv er det lett å bli paranoid, så det beste er uansett å tenke seg nøye gjennom før man utleverer noe her inne.

Skrevet

Litt?

Vet hvor du bor, hvor mange barn du har (hvilket kjønn de er og hvor gamle), hvilken bil du kjører og hva mannen din jobber med osv.

Hadde jeg visst hvem du var fra før, hadde jeg selvsagt kjent deg igjen.

Du har helt rett!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Aner ikke! Jeg prøver heller ikke å finne ut av slikt. Tenker faktisk ikke på hvem de enkelte er i det hele tatt. Tror nok ikke hun har prøvd å finne meg heller, det bare ble sånn...

Men er det krise for deg at folk finner ut hvem du er? =)

Skrevet

Hmm. Jeg trodde først du mente et annet innlegg der ei mente hun vet hvem du er. Og sikkert mange andre føyde hun til. Jeg tenkte ikke på den tante-tråden.

Gjest detektiv
Skrevet

Jeg syntes å dra kjensel på en doler her ved noe vedkommende skrev om.

Gikk inn på søk etter nick og fant resten vedkommende hadde skrevet så da var det meget lett å være sikker.

Gjest togli
Skrevet

Jeg blir garantert kjent igjen om det er noen som virkelig kjenner meg i RL. Av den grunn har jeg valgt å ikke si noe om svært personlige ting her inne. Det jeg skriver tåler "offentlighetens lys" får'n vel si ;-)

Jeg kan ikke huske at du har skrevet ting som helst burde vært holdt innenfor husets fire vegger, så jeg tror du kan slappe av med det nicket du har!

Skrevet

Hm...Ikke noe gøy. Personlig har jeg i tankene at det skal være greit om noen kjenner meg igjen. Ikke bytt nick da!

Skrevet

Hm...Ikke noe gøy. Personlig har jeg i tankene at det skal være greit om noen kjenner meg igjen. Ikke bytt nick da!

kva betyr det å ha blitt outet??

Skrevet

kva betyr det å ha blitt outet??

Det betyr egentlig at noen forteller andre hvem den virkelige personen bak et nick er. Begrepet er litt feil brukt her da, i og med at vedkommende ikke har fortalt andre hvem jubalong er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...