Gå til innhold

Jeg har blitt outet

Anbefalte innlegg

Gjest sirikat
Skrevet

Tja, hva skal man si. Jeg regner med at jeg kjenner mannen din.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

18

• amerikafareren

10

• Prozak

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det skal nok ikke så veldig mye til før en som kjenner deg forstår hvem du er, selv om man er veldig tilbakeholden med hva man sier.

Du forteller kanskje noe som har skjedd med ett av barna ("falt av hesten under ridetrening") eller du sier noe om hvordan barnehagen er organisert, eller forteller om en konkret historie om hva noen du kjenner har sagt eller gjort osv osv.

Det er drøssevis av historier her inne som jeg antar den det gjelder kan kjenne seg igjen i, hvis ikke historiene er forandret på nettopp for å gjøre dem ugjenkjennelige.

Folk foreteller om hva en venninne sa/gjorde, hva andre mødre i bhg/skole har gjort, man snakker om fereireiser, hytta si, bikkjene sine etc.

Den minste lille kommentar om aktiviteter på skola, kan avsløre overfor andre at dine barn går på samme skole som deres barn etc. Da er ikke alltid veien lang til full avsløring.

Men så gjenstår spørsmålet om den som har avslørt deg vil avsløre seg selv og si at "hei, jeg vet at du er PandaMiranda", for da vil jo du få vite at du har en nabo el lign inne på dol, og kan søke opp og lese det som den personen har skrevet....

I et slikt perspektiv er det lett å bli paranoid, så det beste er uansett å tenke seg nøye gjennom før man utleverer noe her inne.

Ja...

Det å utlevere seg kan jo være så mangt...

De tingene jeg tar opp kan jeg stå for, men mye av det ville jeg liksom ikke prata om til gud og hvermann, likevel...

Prøver i hvert fall å unngå å snakke om altfor konkrete ting, for ikke å bli gjenkjent.

Det er nettopp følelsen av å være anonym som gjør at jeg synes det er ålreit å ta opp det meste. Så det kan jo bli en del personlige ting, bare helst uten konkret informasjon (håper jeg, i hvert fall...)

Kanskje frykten for å bli avslørt mest går på at jeg ikke har kontroll med HVEM det evt. er som avslører.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Er det du som er venninnen?

Eller er det flere som nå vet hvem jubalong er?

Gjest nytt nick
Skrevet

Jeg syntes å dra kjensel på en doler her ved noe vedkommende skrev om.

Gikk inn på søk etter nick og fant resten vedkommende hadde skrevet så da var det meget lett å være sikker.

Da burde du vel si det til vedkommende?

Skrevet

Det betyr egentlig at noen forteller andre hvem den virkelige personen bak et nick er. Begrepet er litt feil brukt her da, i og med at vedkommende ikke har fortalt andre hvem jubalong er.

ok, takk takk. Det er så mykje fremmedord her inne av og til :-) Ein lærer for kvar dag :-)

Skrevet

Men er det krise for deg at folk finner ut hvem du er? =)

Neida, jeg står jo for det jeg skriver her. Men av og til stiller jeg spørsmål eller kommer med kommentarer der jeg hadde foretrukket å være anonym.

Jeg får heller bli flinkere til å bruke nick-alias.

Skrevet

Jeg blir garantert kjent igjen om det er noen som virkelig kjenner meg i RL. Av den grunn har jeg valgt å ikke si noe om svært personlige ting her inne. Det jeg skriver tåler "offentlighetens lys" får'n vel si ;-)

Jeg kan ikke huske at du har skrevet ting som helst burde vært holdt innenfor husets fire vegger, så jeg tror du kan slappe av med det nicket du har!

Neida, jeg tror ikke jeg har sagt noe jeg ikke kan stå inne for.

Men jeg tror nok jeg kommer til å tenke meg mer om fra nå, og kanskje bruker alias oftere.

Skrevet

Hm...Ikke noe gøy. Personlig har jeg i tankene at det skal være greit om noen kjenner meg igjen. Ikke bytt nick da!

Har funnet ut at om jeg hadde byttet nick, så hadde mange av dere faste fort kjent meg igjen likevel. Så jeg kommer til å fortsette å hete Jubalong70, men kommer nok til å bruke alias litt oftere.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Lurt å skifte nick innimellom tror jeg;o)

Skrevet

Så heldig du er da!!! Hvem er han?

amerikafareren
Skrevet

Da er mitt forslag at du beholder micket ditt, bare tenker over om du har noe i mot at hun får vite det du skriver :-)

Det er ikke moro å begynne helt fra bunnen igjen med å bygge nettverk her inne.

Siden det var en god venninne, er det ikke sikkert at andre også vil "ta" deg.

Hva mener du med å bygge nettverk her inne? Jeg trodde det var noe man gjorde ved flytting til nye steder, eller når man begynner på nytt arbeidsplass etc.

Skrevet

Jeg blir garantert kjent igjen om det er noen som virkelig kjenner meg i RL. Av den grunn har jeg valgt å ikke si noe om svært personlige ting her inne. Det jeg skriver tåler "offentlighetens lys" får'n vel si ;-)

Jeg kan ikke huske at du har skrevet ting som helst burde vært holdt innenfor husets fire vegger, så jeg tror du kan slappe av med det nicket du har!

Samme her - dersom det er noen "sensitivt" jeg vil diskutere, tar jeg det enten opp på et annet forum, eller med anonymt nick her (ikke ofte, men det hender).

mvh

amerikafareren
Skrevet

Det er mange som skifter nick eller bruker flere nick for å beskytte identiteten. Du får vurdere hvor mye dette betyr for deg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hva mener du med å bygge nettverk her inne? Jeg trodde det var noe man gjorde ved flytting til nye steder, eller når man begynner på nytt arbeidsplass etc.

Jeg har lest hva du mener om faste nick, så jeg tror ikke det er noe poeng i å prøve å forklare hva jeg mener med nettverksbygging.

Jeg er nok blandt dem du ser ned på fordi jeg omtaler faste nick som om de var personer.

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3041644

Gjest togli
Skrevet

Samme her - dersom det er noen "sensitivt" jeg vil diskutere, tar jeg det enten opp på et annet forum, eller med anonymt nick her (ikke ofte, men det hender).

mvh

Problemet med anonyme nick er at man kan risikere at andre får ens egen "Svar-til-meg-liste" på sin PC :-(

Jeg har opplevd flere ganger å få andres liste, så jeg tør ikke være anonym her inne ;-)

amerikafareren
Skrevet

Jeg har lest hva du mener om faste nick, så jeg tror ikke det er noe poeng i å prøve å forklare hva jeg mener med nettverksbygging.

Jeg er nok blandt dem du ser ned på fordi jeg omtaler faste nick som om de var personer.

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3041644

Så du følte deg rammet av det der. Du trenger ikke å forklare for meg hva du mener. Det er helt merkelig å huske og greie å trekke frem et eller annet en eller annen skrev en eller annen gang.

Jeg ser ikke ned på noen, men jeg er uenig med mange. Håper du greier å se forskjellen.

amerikafareren
Skrevet

Problemet med anonyme nick er at man kan risikere at andre får ens egen "Svar-til-meg-liste" på sin PC :-(

Jeg har opplevd flere ganger å få andres liste, så jeg tør ikke være anonym her inne ;-)

Det har jeg aldri opplevd. Synes det høres rart ut. Du får opp lista når du logger deg inn, ikke etter hvilket nick du bruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...