Gå til innhold

Nå har det rabla fullstendig for Frp!

Anbefalte innlegg

mumitrollet
Skrevet

Jeg har lest DN's kommentar. FrP's forslag virker for lite gjennomarbeidet. Selv ikke FrP vil svekke sysselsettingen og arbeide for færre fødsler.

Det kan se ut til at de har vansker med å fremvise forslagets fortreffelighet i forhold til en målsetting om høy sysselsetting og høyere fødselsrate.

I så fall, er det neppe noe dårlig tips at vi vil se "justeringer" av forslaget ganske raskt. Siv Jensen er ikke interessert i å sitte og stotre i Holmgang.

.........

Som oppsummering for egen del;

Det positive er at de som avspises med minstesats i fødselspenger, får et skikkelig løft.

Jeg har sansen for valgfrihet, men ordningene må ikke utformes slik at folk ikke er tjent med å jobbe i størst mulig grad. Dessuten må vi få flere barn.

....

Gripp har talt, og jeg forventer at FrP hører etter.

Leste DN nå nettopp, og konklusjonen min er at om du ikke har sinnsykt bra inntekt, vil det ikke lønne seg å jobbe overhodet. 11 000 for en barnehageplass under tre år? Det ville vært over halvparten av det jeg får utbetalt pr måned.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

25

• gripp

19

• mumitrollet

11

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har lest DN's kommentar. FrP's forslag virker for lite gjennomarbeidet. Selv ikke FrP vil svekke sysselsettingen og arbeide for færre fødsler.

Det kan se ut til at de har vansker med å fremvise forslagets fortreffelighet i forhold til en målsetting om høy sysselsetting og høyere fødselsrate.

I så fall, er det neppe noe dårlig tips at vi vil se "justeringer" av forslaget ganske raskt. Siv Jensen er ikke interessert i å sitte og stotre i Holmgang.

.........

Som oppsummering for egen del;

Det positive er at de som avspises med minstesats i fødselspenger, får et skikkelig løft.

Jeg har sansen for valgfrihet, men ordningene må ikke utformes slik at folk ikke er tjent med å jobbe i størst mulig grad. Dessuten må vi få flere barn.

....

Gripp har talt, og jeg forventer at FrP hører etter.

Hihihi, ja du kan jo tro! Du bør i alle fall prate til noen andre enn den familiepolitiske talsmannen deres, for han virket lite interessert i å høre på det øret der. Det høretes som sagt ut som om fyren hadde skiftet parti. Det var i grunnen ganske festlig å høre AP argumentere for at det _skal_ være forskjeller på inntektene til folk som jobber og folk som ikke gjør det, mens Frp argumenterte for at nei, man _skulle_ ha akkurat det samme ;-)

Gjest utrolig
Skrevet

"Artig" at man i artikkelen intervjuer en som har "valgt" å være hjemme!!

Hun var 34 år da hun fikk barn og likevel fikk kun engangsstønad!

Hun hadde jo ikke jobbet uansett!

Skrevet

Hehe. Du er helt utrolig! *riste på hodet*

Heh-heh...akkurat det svaret jeg forventet, og en perfekt bekreftelse :-)

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...