Gå til innhold

Hvem av dere gjør hva hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tullepjusken

Her er det slik at jeg er hjemmeværende, så jeg gjør det meste i huset, mens han er veldig flink med det ute. Men innimellom får jeg en hjelpende hånd med klesvask som skal på plass og slikt, veldig deilig!

Men regner med at når jeg begynner i jobb må han ta sin del av vasking av hus og jeg må nok ta mer del i det ute, man bør greie å finne en gylden middelvei slik at begge er fornøyd.

Han: Støvsuger, vasker, lager middag, følger/henter barn i barnehage osv.

Jeg: Vasker klær, vanner blomster og lettere husarbeid som smårydding og støvtørking pga store prolaps i ryggen.

Nå er jeg gift med en skikkelig husfar da.

Men jeg må innrømme våre krangler har bestått i at jeg føler jeg ikke får gjøre noe... ;o) Bortskjemt? (vel nå har jeg ikke noe valg heller pga ryggen)

Gjest pjotroo

Vi deler på alt husarbeid. Hun er sykt opptatt av at det skal være 50-50.

Jeg gjør alt relatert å pusse opp, skifte dekk på bilen, male vegger, henge opp bilder, flytte på møbler - samt at jeg er hovedforsørger (jobber 150% - hun jobber 50%).

Jeg er så utrolig mot likestilling. Likeverd jatakk, likestilling nei takk.

Gjest Men ikke husmor av den grunn:-)

Nå gjør jeg helt klart mesteparten. Vi tar noen "raid" sammen og støvsuger, vasker og rydder innimellom. Han rydder også etter seg selv (selvsakt) + tar kjøkkenet noen ganger + div. småting i ny og ne.

Resten fikser jeg. Jeg jobber 30 timers uker, og han har nok vanligvis ca. 50 timers uker.

Syens stort sett det er greit, men jeg får helt noia noen ganger da hans sønn er hos oss. For å rydde opp for han det orker jeg ikke.

Gjest Men ikke husmor av den grunn:-)

Jeg gjør alt relatert å pusse opp, skifte dekk på bilen, male vegger, henge opp bilder, flytte på møbler - samt at jeg er hovedforsørger (jobber 150% - hun jobber 50%).

Må si at jeg forstår deg godt jeg. Jeg jobber 30 timer i uka, og gubben 50 timer. Dvs. at mesteparten hjemme faller på meg.

(Men jeg misunner han noen ganger ettersom han slipper å tenke på alle praktiske ting hjemme med barn som skal følges opp osv.:-)

Annonse

Gjest samboer nå

Hun jobber 50 % likevel gjør dere like mye hjemme? Det var da ikke rettferdig. Men du gjorde da heller ikke noe av det jeg kaller husarbeid da, som å støvsuge og vaske gulv. Det du gjør er jo de morsomme delene.

Gjest Astral

Han: tar oppvasken, rydder/vasker kjøkkenet, lager som oftest middag (kjøkkenet er "hans" på en måte.. :)), skifter dekk på bilen, fikser pc'n når den ikke vil gjøre som jeg vil, støvsuger av og til, og gjør sikkert endel andre "småting" innimellom..

Jeg: Rydder/vasker/støvsuger stua, badet, toalettet, gangen og soverommet, vasker klær (fra sortering av skittentøy til de ligger rene i skapet igjen), vanner de få blomstene vi har, innreder leiligheta (det er et evighetsprosjekt) og gjør sikker endel andre "småting" innimellom...

Sammen: handling av mat/skriving av handleliste, skifte av sengetøy, ommøblering, og andre nyttige ting som er kjedelig å gjøre alene og mulig å gjøre sammen.. :)

Vi er begge fulltidsstudenter, men han har en deltidsjobb (10 timer/uke) som følger skolekalenderen i tillegg. På sommeren (juni og juli) er det jeg som har jobb, og da betaler jeg husleia alene, så vi har fordelt det ganske 50/50 tror jeg.. :) Vi er begge fornøyde med fordelingen av ting.

Gjest dina2

Du opparbeider deg mer pensjon ved å jobbe så mye, hun sitter igjen med svært lite om det skulle bli slutt mellom dere.

Damer som jobber redusert pga feks å få mer tid til barna og familien bør få mannen til å sette inn feks 1000 kr hver måned på en egen pensjonsparing til henne evt motsatt om det er mannen som er hjemme.

Gjest Pikenes jens

Kona tar seg av det praktiske (matlaging, husarbeid, vask, hente unga på barnehagen, innkjøp). Hun er hjemmeværende.

Jeg jobber, foretar innkjøp ved behov, slapper av på sofaen og gir henne sengekos når vi har lyst. Ingen vil vel ha en utslitt mann?

Jeg er sikker på at kona er fornøyd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...