Gå til innhold

Pressing av bukser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en mann som bruker bukser med press i, av og til.

Når jeg rpver å presse de så blir det bestanding dobbel press. :-(

Hva med dere?

Presser dere buksene til mannen deres eller får dere mor til å gjøre det?

Jeg har dessverre ikke noen mor som jeg kan spørre og svigermor VIL jeg ikke spørre.

Hva gjør dere for å få riktig press på buksa?

På forhånd takk for svar.

Gjest hos oss
Skrevet

Akkurat stryking er det ingen av oss som elsker, så vi stryker våre egne klær, og deler på stryking av barnas klær / andre fellesting (duker etc en gang hvert jubelår).

Så egne skorter og bukser stryker / presser han selv.

Men jeg tror de buksene hans som trenger press, må renses, og dermed er det renseriet som gjør dette de fleste gangene.

(Han bruker mer slike strykeklær enn meg, så jeg lurer en av mine skjortebluser innimellom hans når han stryker, og vips henger den strøket i skapet! ;-) )

Skrevet

Overlat det til han som skal bruke buksa, han vil da sikkert sende de til renseriet hele tiden så han slipper å pese med det selv :)

Jeg har presset endel bukser i mitt liv cluet er å være pinlig nøye. Så nøye og forsiktig når du legger buksebenet til rette på strykebrettet at du blir så irritert at du har lyst å kaste ut både mannen og buksa ;)

Selvsagt et og et ben av gangen og et fuktig lerret, glatt laken, kjøkkenhåndkle over, varmt jern og tyngde på det. Jeg bruker også stivelses spray noen ganger for å få pressen ekstra crisp.

Nå fikk han buksepresse til jul for noen år siden så nå er det ikke noe stress lenger. Du kan jo sende de til renseriet først så blir det lettere å presse den ettersom den har blitt presset ordentlig før du prøver igjen.

Skrevet

Overlat det til han som skal bruke buksa, han vil da sikkert sende de til renseriet hele tiden så han slipper å pese med det selv :)

Jeg har presset endel bukser i mitt liv cluet er å være pinlig nøye. Så nøye og forsiktig når du legger buksebenet til rette på strykebrettet at du blir så irritert at du har lyst å kaste ut både mannen og buksa ;)

Selvsagt et og et ben av gangen og et fuktig lerret, glatt laken, kjøkkenhåndkle over, varmt jern og tyngde på det. Jeg bruker også stivelses spray noen ganger for å få pressen ekstra crisp.

Nå fikk han buksepresse til jul for noen år siden så nå er det ikke noe stress lenger. Du kan jo sende de til renseriet først så blir det lettere å presse den ettersom den har blitt presset ordentlig før du prøver igjen.

Jeg er dessverre ikke så nøyaktig av meg.

Så en buksepresse hadde vært tingen.

Hvordan fungerer den?

Og hvor mye koster den?

Skrevet

Akkurat stryking er det ingen av oss som elsker, så vi stryker våre egne klær, og deler på stryking av barnas klær / andre fellesting (duker etc en gang hvert jubelår).

Så egne skorter og bukser stryker / presser han selv.

Men jeg tror de buksene hans som trenger press, må renses, og dermed er det renseriet som gjør dette de fleste gangene.

(Han bruker mer slike strykeklær enn meg, så jeg lurer en av mine skjortebluser innimellom hans når han stryker, og vips henger den strøket i skapet! ;-) )

Blir det ikke veldig dyrt å bruke renseriet hver gang?

For å få stryket en stor duk,skal de jo ha over 100 kr.

Da er det jo blilligere å kjøpe en ny duk hver gang.

Gjest hos oss
Skrevet

Blir det ikke veldig dyrt å bruke renseriet hver gang?

For å få stryket en stor duk,skal de jo ha over 100 kr.

Da er det jo blilligere å kjøpe en ny duk hver gang.

Jo, jeg tror ikke han leverer dressene til bare press, men at det gjøres samtidig som de allikevel må renses. Han glatter nok over dem selv innimellom (?).

Skrevet

Jeg er dessverre ikke så nøyaktig av meg.

Så en buksepresse hadde vært tingen.

Hvordan fungerer den?

Og hvor mye koster den?

Her er bilde av en buksepresse som er veldig lik den vi har. Husker ikke hvor mye den koster, jeg kjøpte den til ham fra foreldrene hans. Den koster nok iallefall en tusenlapp, sikkert 2-3 k kanskje?

Skrevet

Kommer min kjære noen gang hjem med pressbukse får han sannelig presse den selv.

Skrevet

Skal du stryke bukser med press, så må du være veldig nøyaktig. Det er faktisk ikke verre enn å passe ekstra godt på.

Du lærte ikke dette i militæret? Hvis du ikke har vært der så anbefaler jeg deg å verve deg i 3 år, så har du kanskje lært det når du er ferdig:-)

Skrevet

Han presser dem selv, de få gangene han bruker slik bukse.

Skrevet

Kjeft på svigermor som ikke har lært ham å presse bukser ;o) Eldstemann kan både presse bukser og stryke skjorter.

Skrevet

Kjeft på svigermor som ikke har lært ham å presse bukser ;o) Eldstemann kan både presse bukser og stryke skjorter.

Han kan jo egentlig det.

Han har vært i millitæret,men han påstår at han har glemt det.

Men siden jeg er hjemmeværende og stryker alt annet,så tenkte jeg at jeg kunne stryke de fordømte buksene hans også.

mariaflyfly
Skrevet

Ikke så rart, har ikke han vært i militæret? ;)

Skrevet

Han kan jo egentlig det.

Han har vært i millitæret,men han påstår at han har glemt det.

Men siden jeg er hjemmeværende og stryker alt annet,så tenkte jeg at jeg kunne stryke de fordømte buksene hans også.

Du er for snill ;o)

Skrevet

Ikke så rart, har ikke han vært i militæret? ;)

Han kunne det før. Tror du jeg driver og varter opp noen eller? Jeg kjøper ikke tøy sjøl som skal strykes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...