Gå til innhold

HVordan forminske bilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bilde jeg gjerne skulle har forminsket, men jeg har ikke noe bildebehandlingsprogram, kun paint. Og om jeg endrer på størelsen på bildet der så kutter jo det forbaskede ubrukelige programmet bare bort resten, det gjør ikke hele bildet mindre!

Gemini?

Skrevet

Jeg fant noe her, men er ikke sikker på hvordan det funker.

http://www.resize2mail.com/

Jepp, testet nettopp og linken fra Femma fungerer fint. Du kan også hente www.Gimp.org (gratis) for å resize og også gjøre andre ting.

Skrevet

Neida. Du kan gjøre dette i MSPain(t) ved å gå på Image-menyen, og velge Stretch/Skew. Så taster du inn f.eks 50% på både bredde og høyde. Problemet er at det gjøres ikke særlig bra, og bildet blir ofte lite pent etterpå.

"............................................"

Skrevet

Neida. Du kan gjøre dette i MSPain(t) ved å gå på Image-menyen, og velge Stretch/Skew. Så taster du inn f.eks 50% på både bredde og høyde. Problemet er at det gjøres ikke særlig bra, og bildet blir ofte lite pent etterpå.

"............................................"

*Kjempesmask*

Skrevet

*Kjempesmask*

*Rødme*

"........................................"

Gjest googlee
Skrevet

*Rødme*

"........................................"

For så lite?

Skrevet

For så lite?

Jepp :-)

"......................................"

Skrevet

Så ikke innlegget ditt før nå dessverre, men ser jo du har fått hjelp med problemet for denne gang.

Men tenkte jeg kunne tipse deg om at du finner diverse kjekke gratisprogrammer under http://www.digi.no/nettjuveler/ - deriblant bildebehandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...