Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! jeg er ei jente som sliter med noen grusomme menstruasjonssmerter konstant de 2 første dagene av menstruasjonen! jeg spiser ca. 5 tabeletter hver av disse to dagene, hvis ikke mer. de klarer ikke å fjerne alle smertene engang. har jeg ikke tabelettene, holder jeg på å "dø"! det gjør så vondt, og jeg kan såvidt tisse, for det gjør så vondt. ord kan ikke beskrive dette!! jeg trenger hjelp. hva skal jeg gjøre?jeg kan ikke fortsette å spise på tabeletter i det evige? tør ikke prate med mamma om det! :(

hilsen mensa :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22446-enorme-menstruasjonssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melora

Hvor gammel er du ?

Og hva slgs tabletter bruker du?

Kan anbefale naproxen. Kan du få reseptfritt på apoteket. Det er viktig at du tar høyere dose FØR du få mensen, dvs dagen før. Det er vanskelig å stanse smertene når de først er i gang.

Du kan prøve p-piller. de hjelper i de aller fleste tilfeller. Be om å få monofasiske, slik som marvelon, microgynon, follimin og den nye yasmin(men denne er dyr..) Du trenger ikke underlivsundersøkelse for å få p-piller. Hvis pillene ikke hjelper ved vanlig bruk, bruk de kontinuerlig, slik at du slipper mens. Dette er ikke skadelig. Men pillene må være monofasiske, dvs samme forhold mellom hormonene i hver pille.

Dette skulle hjelpe deg godt på vei.

Har selv vært plaget med slike smerter, så jeg vet hvor vondt du har det. Jeg har blitt mye bedre etter at jeg brukt p-piller kontinuerlig. Og nå klarer jeg meg uten både p-piller og smertestillende. Selv om jeg fortsatt kjenner at jeg har mens da.. Har noen andre råd på hjertet også, så hvis du trenger flere er det bare å spørre. men tror dette gjør susen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...