Gå til innhold

Til damene.. Ang. sopp

Anbefalte innlegg

Gjest Soppedama
Skrevet

Dette hører vel hjemme på et annet forum, men spør her i håp om flere svar.

Vært plaget med kraftige soppinfeksjon i skjeden. Klarer å kurere dette med midler fra apoteket.

Men har siden første infeksjon vært skikkelig sår nedentil. Dette merkes spesielt ved sex. Det 'brenner'og svir og jeg hovner litt opp på kjønnsleppene.

Så vet noen hvordan man kan gjøre slimhinnene bra igjen? Regner med det er de som er litt 'ødelagte' og at det er derfor det gjør vondt.

hare1365380455
Skrevet

Kanskje du reagerer på kremen du har brukt?

Gjest Soppedama
Skrevet

Kanskje du reagerer på kremen du har brukt?

Mye mulig, men nå er det over en måned siden forrige soppkur, og gjør enda VONDT når jeg (prøver) å ha sex.

hare1365380455
Skrevet

Mye mulig, men nå er det over en måned siden forrige soppkur, og gjør enda VONDT når jeg (prøver) å ha sex.

Kan du reagere på såpe? Prøv med litt mild såpe når du vasker deg nedentil, som lactasyd eller asan. + det kan være godt å bruke bomullstruser (ikke string) og ikke stramme bukser. + ikke skyllemiddel når du vasker undertøyet.

Gjest Soppedama
Skrevet

Kan du reagere på såpe? Prøv med litt mild såpe når du vasker deg nedentil, som lactasyd eller asan. + det kan være godt å bruke bomullstruser (ikke string) og ikke stramme bukser. + ikke skyllemiddel når du vasker undertøyet.

Passer på det du nevner, for å unngå å få sopp igjen. Er ikke selve soppen som er problemet nå, men slimhinnene som sikkert har blitt såre pga. soppen/behandlingen.

hare1365380455
Skrevet

Passer på det du nevner, for å unngå å få sopp igjen. Er ikke selve soppen som er problemet nå, men slimhinnene som sikkert har blitt såre pga. soppen/behandlingen.

Vask deg forsiktig, og bruk kun ørlite mild såpe (og ikke mer enn en gang til dagen). Kanskje du skulle prøve å vaske deg med kun vann av og til.

hare1365380455
Skrevet

Du kan også prøve å sove uten truse så du får luftet deg. :)

Gjest Lilla hummer
Skrevet

Kanskje du burde prøve Vivag kapsler? Fås på apoteket.

Skrevet

Atter et tulleinnlegg! Alle vi gutta vet at damer ikke fiser eller har sopp, utflod eller lukter vondt. Noen sinnsyke jenter nevner til å med tåfislukt!

Å insistere på det motsatte vi føre til øyeblikkelig oralsexnekt fra oss gutta. Det får da være måte på hva vi skal stikke nesa ned i!

Holder dere ikke opp øyeblikkelig så skal jeg smøre kukost på brødskivene deres!

Gjest Soppedama
Skrevet

Atter et tulleinnlegg! Alle vi gutta vet at damer ikke fiser eller har sopp, utflod eller lukter vondt. Noen sinnsyke jenter nevner til å med tåfislukt!

Å insistere på det motsatte vi føre til øyeblikkelig oralsexnekt fra oss gutta. Det får da være måte på hva vi skal stikke nesa ned i!

Holder dere ikke opp øyeblikkelig så skal jeg smøre kukost på brødskivene deres!

Hehe. ;)

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Kanskje du burde prøve Vivag kapsler? Fås på apoteket.

Er de vivag kapslene bra?

Gjest Lilla hummer
Skrevet

Er de vivag kapslene bra?

Ja, de er veldig bra. Verdt å merke seg at dette er bare forebyggende, ikke soppdrepende.

Anbefaler også soppmiddelet som IKKE er canesten. Husker ikke hva det heter, men tror det bare finnes to merker. I tilfelle du trenger det senere :)

Skrevet

Oralsexnekt?

*iik*

Gjenta hundre ganger etter meg:

ingen sopp

ingen sopp

ingen sopp

ingen sopp

ingen sopp

osv

Sånn. Nå er du og andre som truer med oralsexnekt overbevist, ikke sant?

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Ja, de er veldig bra. Verdt å merke seg at dette er bare forebyggende, ikke soppdrepende.

Anbefaler også soppmiddelet som IKKE er canesten. Husker ikke hva det heter, men tror det bare finnes to merker. I tilfelle du trenger det senere :)

Tusen takk skal du ha.Var nemlig litt forebyggende jeg tenkte.

Gjest soppekspert
Skrevet

Hmmm, kan høres ut som om slimhinnene er blitt litt skjøre ja. Har hørt det kan hjelpe å smøre Ovesterin (østrogenkrem) eller massere litt med olivenolje..

Ellers heter det andre soppmiddelet Diflucan (reseptbelagt) som er piller du svelger. Canesten kan være drepen for den naturlige bakteriefloraen.

IKKE bruk Asan!! Både det og Dr Greve har visst mye av skylden for all soppinfeksjonen her i landet, sa gynekologen til venninna mi. Det holder lenge å rengjøre med vann..

Slutt med g-streng, bruk hipstert /hotpants istedet.. sov naken om natten. Og vask trusene på minst 60 grader for å "drepe" soppen fra gang til gang.

lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...