Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal jeg klage?
Skrevet

Jeg var i byen på lørdag. Jeg prøvde en innejakke som var kjempe fin. Det stod ikke noe pris, og det var kun en igjen, så jeg spurte betjeningen om prisen. Hun svarte at hun trodde det var rundt 900kr, også gikk hun. Jeg ble litt paff - trodde? Kunne hun ikke sjekke det? Så jeg spurte igjen om hun ikke kunne sjekke prisen, og sa at jeg ville henge av jakken til mandag men det var greit å være sikker på prisen. Hun svarte "ja nå eller?" Altså skikkelig frekt. Det endte med at hun påstod det var så mye å gjøre at hun ikke kunne sjekke prisen, men at den ihvertfal ikke kostet mer enn 1000kr. Greit nok tenkte jeg og ba dem henge dem av på mitt navn.

Så kommer jeg dit idag. Jeg ser jakken henger ute igjen, og spør om jakken som er hengt ut igjen er den jakken som jeg har hengt av (jeg visste det var den fordi de hadde kun én igjen). Hun svarte ja det må ha skjedd en feil. Hva hadde hun gjort om den ble solgt? Allerede synes jeg dette var uprofft.

Jeg prøvde jakken igjen og spurte om eksakt pris (igjen). (det er forøvrig den samme damen som "ekspiderte" meg på lørdag). Hun gikk å sjekket prisen og kom tilbake og sa den kostet 1800kr!! Det er dobbelt så mye som hun sa på lørdag, og som nevnt lovte hun meg at den ikke kostet over 1000kr. Jeg var ikke villig til å betale så mye for jakken, spesielt ikke etter denne dårlige servicen så jeg gikk.

Jeg fortalte dette til en venninne av meg, og hun sa jeg definitivt burde klage til sjefen. I tillegg mente hun at jeg egentlig burde fått jakken for 900kr siden det var det jeg ble fortalt. Jeg tror egentlig ikke at jeg har noen krav på dette, men burde jeg klage til sjefen?

Det som er virkelig irriterende er at dette er en jakke jeg skal ha til et antrekk til helgen. Jeg kunne ha kjøpt en annen jakke jeg hadde sett på istedet men siden jeg fant denne så la jeg heller av den. Idag ble den andre jakken i den andre butikken også solgt så nå står jeg igjen med ingen jakke til dette antrekket, og det er alt pga denne dumme ekspeditrisen!

Skrevet

Siden jeg orket å lese hele innlegget, tar jeg meg tid til å svare også! Klag til sjefen pr. telefon. Du har intet å tape! Legg tykt på om hvordan du mistet den andre jakka etc. Og hvordan du har fortalt denne historien til en haug av venner!

Gudd løkk!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Altså, dette er ikke prisoverslag som er bindende som f.eks fra en håndverker. Jeg syns ikke du har krav på å få avslag på prisen. Det du kan klage på er servicen fra ekspeditøren og gjøre sjefen oppmerksom på at h*n har en lite kundevennlig ansatt. Det _burde_ ha gjort, var å insistere på at ekspeditrisen fant ut av den rette prisen til deg med en gang.

Sannsynligvis ville du latt den henge ukjøpt hvis du visste prisen med en gang, og funnet deg noe annet. Nå har du mer lyst på den fordi venninnen din har plantet en ide i hodet på deg om at du få den til 50% rabatt pga dårlig service. Jeg ville _ikke_ gitt 50% rabatt på dette grunnlaget.

Gjest Skal jeg klage?
Skrevet

Altså, dette er ikke prisoverslag som er bindende som f.eks fra en håndverker. Jeg syns ikke du har krav på å få avslag på prisen. Det du kan klage på er servicen fra ekspeditøren og gjøre sjefen oppmerksom på at h*n har en lite kundevennlig ansatt. Det _burde_ ha gjort, var å insistere på at ekspeditrisen fant ut av den rette prisen til deg med en gang.

Sannsynligvis ville du latt den henge ukjøpt hvis du visste prisen med en gang, og funnet deg noe annet. Nå har du mer lyst på den fordi venninnen din har plantet en ide i hodet på deg om at du få den til 50% rabatt pga dårlig service. Jeg ville _ikke_ gitt 50% rabatt på dette grunnlaget.

Jeg hadde faktisk kjøpt den for 1800kr hvis jeg var klar over dette på forhånd. Men jeg ble litt tatt på sengen da hun sa prisen, så akkurat der og da var jeg ikke villig til å betale så mye, mest fordi jeg var irritert over den dårlige servicen jeg hadde fått.

Jeg tror heller ikke jeg har noe krav på å få avslag, så jeg er enig med deg der, men jeg er så irritert nå at jeg har lyst til å ringe ned imorgen og klage. Jeg ville bare høre hva dere hadde gjort? Er nemlig ikke en person som klager særlig ofte.

Skrevet

Ingen butikker er tjent med ufornøyde kunder. Synes du skal gjøre sjefen oppmerksom på din misnøye.

Ellers ville jeg tatt meg en tur på byen. Kjøpt meg en god kake, og en kopp kaffe. Sett på andre alternative antrekk - og glemt helte "dritten".

Å bruke så mye negativ energi på en jakke, er det desverre bare du som taper på, - og evt. de som må omgås deg.

Skrevet

Om man ikke klager har butikkinnehaveren ingen muligheter til å gjøre noe med slikt, og det er ingen tjent med.

Men for din egen del: Prøv å ikke bruke så mye energi på det. Det gjør bare vondt.

Ring med en gang og bli ferdig med det.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Ja, jeg syns du skal klage og så forlange at du får jakken for 900,-

Du har jo kommet hele den lange veien til butikken for å fåeksakt pris med tanke på kjøp.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Pga at denne ekspeditrisen ikke gadd å gjøre jobben sin og gav kunden feil pris ,så syns jeg det er helt på sin plass at kunden får jakka for 1000,-

Skrevet

Du kan jo prøve deg med å møtes på halvveien, siden du hadde basert deg på at jakken kostet 900. Så kanskje du kan få den for 1350?

Er egentlig ellers enig med kroppogsjel, men du har jo ikke noe å tape på å forsøke. Bare pass på å være mer hyggelig enn ekspeditrisen, men det skal vel ikke så mye til.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...