Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha jentekveld i morgen, og vil gjerne lage et enkelt måltid av frosne laksefileer. Men jeg er blank for oppskrift på tilberedning og tilbehør som passer. Noen som kan hjelpe meg? Ikke for komplisert, for jeg skal lage maten etter jobb.

Mary Poppins
Skrevet

Kjøp bergens fiskesaus fra Toro, bruk rømme istedenfor fløte og ha i 2 ss Samba Olik (kanskje mer, det spørs på hvor mye du lager så smak deg frem), og litt ekstra pepper.

Fileene kryddrer du med salt og pepper og legger i folie i ovnen.

Serveres med ris og baguetter.

Veldig enkelt og veldig godt.

Skrevet

Mmm...foliestekt er jo bare nydelig. Alternativt kan du jo ha årets første grillpary, og grille laksen på verandaen eller noe.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kjøp bergens fiskesaus fra Toro, bruk rømme istedenfor fløte og ha i 2 ss Samba Olik (kanskje mer, det spørs på hvor mye du lager så smak deg frem), og litt ekstra pepper.

Fileene kryddrer du med salt og pepper og legger i folie i ovnen.

Serveres med ris og baguetter.

Veldig enkelt og veldig godt.

Regner med du er kokk når jeg og Amber kommer på besøk ;o)

Mary Poppins
Skrevet

Regner med du er kokk når jeg og Amber kommer på besøk ;o)

Så klart!! :)

Jeg er gjerne kokk, men noe baker er jeg ikke (rett og slett elendig) så her serveres det bare kjøpekaker ;)

Også er jeg flink til å servere mye vin... sånt liker vi ikkesant? ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Så klart!! :)

Jeg er gjerne kokk, men noe baker er jeg ikke (rett og slett elendig) så her serveres det bare kjøpekaker ;)

Også er jeg flink til å servere mye vin... sånt liker vi ikkesant? ;)

Høres flott ut!

Vin er jeg og god på å servere.. Eller var det drikke? ;o)

Mary Poppins
Skrevet

Høres flott ut!

Vin er jeg og god på å servere.. Eller var det drikke? ;o)

Servere OG drikke tenker jeg ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det var det, ja!

Det gjør forresten ingenting at du ikke kan å bake. Jeg kan stå for desserten :o)

Skrevet

høres ut som et ubeskrivelig sundt inlegg fra partygjengen! *misunnelig, men unner dere det og lar meg underholde* hehehe

Mary Poppins
Skrevet

Det var det, ja!

Det gjør forresten ingenting at du ikke kan å bake. Jeg kan stå for desserten :o)

Flotters toppers! Jeg regner med at det blir den berømte spritgeléen din?

*håper*

Mary Poppins
Skrevet

høres ut som et ubeskrivelig sundt inlegg fra partygjengen! *misunnelig, men unner dere det og lar meg underholde* hehehe

Hehe den sunne laksen gjør opp for den litt mindre sunne vinen ;)

Skrevet

Hehe den sunne laksen gjør opp for den litt mindre sunne vinen ;)

lol! gleder meg til fortsettelsen:-) alltid morsomt med dere:-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Flotters toppers! Jeg regner med at det blir den berømte spritgeléen din?

*håper*

10 poeng! :D

Skrevet

Jeg pleier rett å slett å skjære filet i terninger og steke med salt, pepper og litt sitron. Serveres med tagliatelle (båndspagetti) og holandais-saus eller thai-saus.

Om man ikke er mange kan du woke grønnsakene. (Ikke så enkelt om dere er 20 pers)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...