Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, fant akkurat en død veps i senga mi nå. det skal være helt tett i leiligheten min, dog det er en ventil på soverommet her. Har aldri opplevd dette før. Håper jeg ikke finner fler.. Jeg har det forresten ryddig og pent hjemme.

Det har regnet her (Oslo\Akerhus) i hele dag.

Håper ikke det blir fler :-( *kvalm*

Gjest Thekla84
Skrevet

Huff! Veps er noe av det værste jeg vet. Jeg hadde ikke klart å ligge i senga på 2 uker hvis jeg hadde funnet en i min egen seng. Men jeg er dog allergisk og hovner opp som en galning. Om sommrene springer jeg 50 meter bort og skriker bare jeg ser en humle eller en veps. Er vepsen allerede ute av hiene sine? *grøsse*!!

Skrevet

Huff! Veps er noe av det værste jeg vet. Jeg hadde ikke klart å ligge i senga på 2 uker hvis jeg hadde funnet en i min egen seng. Men jeg er dog allergisk og hovner opp som en galning. Om sommrene springer jeg 50 meter bort og skriker bare jeg ser en humle eller en veps. Er vepsen allerede ute av hiene sine? *grøsse*!!

Jeg bare lurer på hvor den kommer fra (ute..) for det er tett her, det er en temmelig ny leilighet.

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg bare lurer på hvor den kommer fra (ute..) for det er tett her, det er en temmelig ny leilighet.

Etter mine erfaringer er vepsene slu insekter som klarer det utroligste. Rart hvordan den kan ha kommt seg inn hos deg når du har hatt alt lukket, ventiler har jo et slags filter som skal beskytte mot slike ubudne gjester ;)

Skrevet

Etter mine erfaringer er vepsene slu insekter som klarer det utroligste. Rart hvordan den kan ha kommt seg inn hos deg når du har hatt alt lukket, ventiler har jo et slags filter som skal beskytte mot slike ubudne gjester ;)

Tør nesten ikke legge meg jeg.. Jeg er ikke redd for veps ute, men så ekkelt å vite at den kommer fra et eller annet sted..

Gjest Thekla84
Skrevet

Tør nesten ikke legge meg jeg.. Jeg er ikke redd for veps ute, men så ekkelt å vite at den kommer fra et eller annet sted..

Hehe, jah det kan jeg forstå. Men sannsynligvis er det bare en liten luring som har våknet litt for tidlig, de skal jo egentlig ikke komme frem før det blir litt varmere i været.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var merkelig at du fant veps nå på vinterstid.

Døde vepser pleier jeg å støvsuge.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Merkelig. Har du en lampe eller noe sånt over senga? I så fall kan den ha ramlet ned fra den.

Jeg er ingen ekspert på veps, men jeg vil anta det som svært lite sannsynlig at den har kommet utenfra. Den ville vært dau for lenge siden. Vepsefaen tåler ikke vinterkulda.

Du har ikke katt? Kanskje den har funnet den i en eller annen avkrok hjemme hos deg, og lagt den i senga.

Uten å være noen vepsekjenner vil jeg tro den vepsen har vært død veldig lenge.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Merkelig. Har du en lampe eller noe sånt over senga? I så fall kan den ha ramlet ned fra den.

Jeg er ingen ekspert på veps, men jeg vil anta det som svært lite sannsynlig at den har kommet utenfra. Den ville vært dau for lenge siden. Vepsefaen tåler ikke vinterkulda.

Du har ikke katt? Kanskje den har funnet den i en eller annen avkrok hjemme hos deg, og lagt den i senga.

Skrevet

Jeg har ikke katt. Det var bare tilfeldig jeg fant den da jeg ordna med den andre dyna som ligger på andre siden i senga. Har ikke opplevd lignende tidligere :-|

Håper det bare var en tilfeldighet og engangstilfelle. Uff..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke katt. Det var bare tilfeldig jeg fant den da jeg ordna med den andre dyna som ligger på andre siden i senga. Har ikke opplevd lignende tidligere :-|

Håper det bare var en tilfeldighet og engangstilfelle. Uff..

Hmmm. Ikke katt.

Da vil jeg nesten tro det kan være snakk om en rotte. Du har ikke det? I så fall er det sikkert bare en av dem som har lagt den der.

Skrevet

Hmmm. Ikke katt.

Da vil jeg nesten tro det kan være snakk om en rotte. Du har ikke det? I så fall er det sikkert bare en av dem som har lagt den der.

Rotte?!?! Jeg har ikke rotte! Hjelp, ikke si sånn a :-(

Skrevet

Den kan jo ha våknet i mildværet.

En jeg kjenner testet for mange år siden hvor mange ganger en stor og feit flue tålte å bli frosset ned og tint opp igjen før den døde. Den lå i en fyrstikkeske og ble tatt inn og ut av fryseren.

Da den ble tatt ut av fryseren for fjerde gang våknet den ikke mer. Stakkars flue, he he. Og han som foretok eksprimentet var en viktig og nyttig erfaring rikere ;)

Skrevet

Sikkert bare en enslig stakkar som trodde våren var kommet og våknet for tidlig. Det skjer av og til. Ingen grunn til å tro at det kommer flere.

Skrevet

Den kan jo ha våknet i mildværet.

En jeg kjenner testet for mange år siden hvor mange ganger en stor og feit flue tålte å bli frosset ned og tint opp igjen før den døde. Den lå i en fyrstikkeske og ble tatt inn og ut av fryseren.

Da den ble tatt ut av fryseren for fjerde gang våknet den ikke mer. Stakkars flue, he he. Og han som foretok eksprimentet var en viktig og nyttig erfaring rikere ;)

Håper det er det som har vært tilfelle med denne vepsen. Skikkelig kvalmt.

Skrevet

Sikkert bare en enslig stakkar som trodde våren var kommet og våknet for tidlig. Det skjer av og til. Ingen grunn til å tro at det kommer flere.

Prøver å trøste meg med svarene her nå :-) Takk..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Rotte?!?! Jeg har ikke rotte! Hjelp, ikke si sånn a :-(

Hehe, kunne ikke dy meg.:)

Men du vet hvordan det er når du plutselig finner ting du har lett etter lenge, og der ligger dingsten, nøyaktig der du trodde den lå men ikke fant den da du lette.

Det kan være sånn med vepsen også. Du har rett og slett ikke sett den. Den har liggi i senga et sted, og forskøvet seg når du har sovet eller skiftet på senga. Plutselig dukker den opp, ut av intet, men den har vært i nærheten hele tiden, under lakenet, mellom senga og madrassen, eller den kan ha ramlet ned fra en list i taket, kanskje den har ligget bak et bilde, eller lignende.

Jeg kan aldri tenke meg at vepsen har vært inne i leiligheten din i 6 måneder og så funnet det for godt å stryke med i senga di.

Skrevet

Håper det er det som har vært tilfelle med denne vepsen. Skikkelig kvalmt.

Trøst deg med at den er død. Da gjør den ingen skade.

Men det hadde jo vært ille om du hadde et vepsebol en plass i nærheten som det begynner å bli liv i ;)

Skrevet

Hehe, kunne ikke dy meg.:)

Men du vet hvordan det er når du plutselig finner ting du har lett etter lenge, og der ligger dingsten, nøyaktig der du trodde den lå men ikke fant den da du lette.

Det kan være sånn med vepsen også. Du har rett og slett ikke sett den. Den har liggi i senga et sted, og forskøvet seg når du har sovet eller skiftet på senga. Plutselig dukker den opp, ut av intet, men den har vært i nærheten hele tiden, under lakenet, mellom senga og madrassen, eller den kan ha ramlet ned fra en list i taket, kanskje den har ligget bak et bilde, eller lignende.

Jeg kan aldri tenke meg at vepsen har vært inne i leiligheten din i 6 måneder og så funnet det for godt å stryke med i senga di.

Håper du har rett. Må prøve å få meg litt søvn. er litt småkvalm.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Våknet? Er det ikke bare dronninga som overlever vinteren? Det her kan jeg veldig lite om men jeg trodde det.

Men nå skremmer du sikkert livet av jenta. Hvis det plutselig har våknet en stakkars vepsefaen og dødd i senga til Moraki, må det være et vepsehjem eller et vepsebor om du vil, i nærheten...

I forhold til det der er til og med min rotteteori å foretrekke! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...