Gå til innhold

Irriterende venninne

Anbefalte innlegg

Gjest majjja
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange år, men i det siste har jeg bare irritert meg over henne.

Hun snakker mye, og nesten hele tiden bare om seg selv og sitt eget. Jeg har lenge vært overbærende med henne, men nå er jeg sliten av å få hennes problemer øst ut over meg.

Hun er så utrolig fokusert på seg selv og spør aldri hvordan jeg har det. Når jeg forteller henne ting som jeg f.eks har lest i lokalavisen, så svarer hun ofte med at det interesserer henne ikke.

Jeg har lyst til å bare kutte henne ut. Er det slemt?

Skrevet

Venner som overhodet ikke gir deg noe, er vel liten vits i å holde kontakt med.. Vennskap skal være bygget på gjensidig interesse. Jeg hadde kuttet henne ut. Bare sklidd vekk liksom..

Gjest blame
Skrevet

Det hørtes ikke ut som noe bra vennskap, tror ikke man er tjent med sånne "venner" i lengden.

Men sliter med det samme selv, bortsett fra at denne personen overhodet ikke skjønner når jeg sier at jeg har mistet all respekt for han pga ymse ting, men begynner å argumentere istedet, for at vi skal være venner.. Bare et hjertesukk, jeg vet hvordan du har det :)

Skrevet

Nei, det er ikke slemt! Får du noe utbytte av å være sammen med henne? Hvis ikke så kutter du henne ut. Hun kan jo ikke ha noe særlig utbytte av venner selv, hvis hun er sånn? Begge skal ha utbytte av et vennskap og i dette tilfelle har i beste fall en av dere utbytte av det...

Kutt henne ut! :-)

Skrevet

Høres ut som om det bare hun som har utbytte av vennskapet - hun får prate om seg og sitt, mens du blir avvist når du kommer med temaer som interesserer deg.

Var jeg deg ville jeg la vennskapet dø sakte men sikkert ut. Du kunne jo tatt det opp med henne først, men jeg har ikke noe tro på at interesse for andre kan prakkes på en. Det blir for kunstig. Hun er kanskje bare sånn.. Og det passer ikke deg. (Og hadde heller ikke passet meg)

Skrevet

Det er ikke slemt. Når en person begynner å slite deg ut snarere enn å gi deg noe tilbake, er det ikke lenger et tosidig forhold.

Jeg klarer ikke mennesker som ikke gir respons, men det er selvsagt verre å kutte konatkten med en man har kjent lenge.

Men det er absolutt ikke slemt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...