Gå til innhold

Styrketrening

Anbefalte innlegg

Gjest Bubler
Skrevet

Jeg ønsker å trene hjemme og ikke på treningssenter, men vil også trene litt styrke et par ganger i uka. Hvordan kan jeg klare dette hjemme uten for mye treningsutstyr?

Holder det med pushups, situps og knebøy? Er det nok for å kunne kalles styrketrening?

Gjest blame
Skrevet

Broren min var ganske syk av muskel- og skjelettplager, og i perioder trente han med flasker fylt med vann i stedet for manualer.

Aerobic kan du jo også drive med.

Det er et program som heter "yourself fitness", hvor du taster inn vekt, form og andre ting og så utarbeider den et treningsopplegg for deg med diverse "bøy og tøy", basert på hva du klarer, så kan du selv justere om treningen blir for hard eller lett, det trenger definitivt ikke være noen "søndagstur" du får utarbeidet.

Lykke til :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva som holder kommer jo helt an på hva du vil oppnå.

Situps og pushups trener naturligvis musklaturen din, men det er ikke nok hvis du vil legge på deg muskler.

Bedre enn ingenting er det uansett.

Hvis du har plass og penger kunne du investert i en justerbar benkpress (sånn at du også kan gjøre den om til et knebøystativ). Med en fristang og nok vekter kan du trene det meste.

Gjest hater-å-trene
Skrevet

tv-shop har mye bra til en normal pris..tror jeg.Eller er det bare drittn?

ShitDiddelyDo
Skrevet

tv-shop har mye bra til en normal pris..tror jeg.Eller er det bare drittn?

Det er bare dritten.

Skrevet

Jeg har trent styrke hjemme uten noe som helst å hjelpe meg med. Er mange øvelser man kan gjøre. Jeg hadde en gammel gymbok som jeg så i og brukte noen av de øvelsene som sto der, og noen andre. Går helt fint an. Du må bare finne liten oversikt over øvelser.

Gjest Bubler
Skrevet

Treningsapparater er sikkert vel og bra, men hva slags muskler trenger jeg å trene? Jeg er jente i slutten av 20-årene og vil bare ha en fastere kropp liksom... hehe. Hørt at man burde trene styrke for å forbrenne mer. Men hvilke andre muskler skal jeg trene da? Vil bare bli litt jevnt fastere og få høyere muskelmasse. Noen forslag?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Treningsapparater er sikkert vel og bra, men hva slags muskler trenger jeg å trene? Jeg er jente i slutten av 20-årene og vil bare ha en fastere kropp liksom... hehe. Hørt at man burde trene styrke for å forbrenne mer. Men hvilke andre muskler skal jeg trene da? Vil bare bli litt jevnt fastere og få høyere muskelmasse. Noen forslag?

Uansett hva du er ute etter bør du trene hele kroppen.

Men hvis det er fett du vil bli kvitt kommer du billig unna ved å jogge regelmessig, og spise sunt. Lite funker bedre enn det. Situps og pushups og knebøy og frontufall kan du naturligvis også trene.

Gjest Bubler
Skrevet

Uansett hva du er ute etter bør du trene hele kroppen.

Men hvis det er fett du vil bli kvitt kommer du billig unna ved å jogge regelmessig, og spise sunt. Lite funker bedre enn det. Situps og pushups og knebøy og frontufall kan du naturligvis også trene.

Mulig jeg er skikkelig uvitende og teit nå, men trenger det ennå litt mer inn med teskje... :-p Hva mener du med hele kroppen? Jeg trener jo overarmer, mage og lår. Hvordan skal jeg trene f.eks. underarmer eller rompa?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mulig jeg er skikkelig uvitende og teit nå, men trenger det ennå litt mer inn med teskje... :-p Hva mener du med hele kroppen? Jeg trener jo overarmer, mage og lår. Hvordan skal jeg trene f.eks. underarmer eller rompa?

Rumpa trener du når du kjører knebøy, jogger, osv. Det finnes ingen grunn til å kjøre særskilte rumpeøvelser.

Underarmene får nok trening når du trener resten av overkroppen. Ser ingen grunn til å trene dem spesielt.

Ryggen ville jeg trent hvis jeg var deg, men det krever gjerne litt utstyr.

Med hele kroppen mener jeg legger, bein (rumpa får trening når du trener bein), rygg, skuldre, bryst og armer (triceps og biceps).

Det beste er naturligvis å trene på et studio. Men hvis du ikke vil det og bare skal kvitte deg med litt fett, ville jeg jogget, syklet og trent de styrkeøvelsene du kan trene hjemme uten noen spesielle hjelpemidler.

Gjest kalendria
Skrevet

Kari Jaquesson har laget en treningsdvd hvor man trener styrke med strikker som belastning. Har ikke prøvd den selv, men venninnen min skryter veldig. Hun er blitt fastere i fisken også, sier hun - jeg har ikke sjekket det, men hun ser i alle fall bra ut nå...

Gjest Bubler
Skrevet

Rumpa trener du når du kjører knebøy, jogger, osv. Det finnes ingen grunn til å kjøre særskilte rumpeøvelser.

Underarmene får nok trening når du trener resten av overkroppen. Ser ingen grunn til å trene dem spesielt.

Ryggen ville jeg trent hvis jeg var deg, men det krever gjerne litt utstyr.

Med hele kroppen mener jeg legger, bein (rumpa får trening når du trener bein), rygg, skuldre, bryst og armer (triceps og biceps).

Det beste er naturligvis å trene på et studio. Men hvis du ikke vil det og bare skal kvitte deg med litt fett, ville jeg jogget, syklet og trent de styrkeøvelsene du kan trene hjemme uten noen spesielle hjelpemidler.

Takk! :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...