Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bruker kondom, ja

Jeg er i fast forhold, har vært gift i 15 år.

Etter diverse runder med mini-piller, p-piller og hormonspiral bruker vi nå kondom. Det skyldes at jeg fikk så mange bivirkninger av hormonprevensjon.

Vi har brukt kondom nå i ca 5 år. Ingen av oss er spesielt begeistret for kondom, men det er det beste alternativet.

Vi er et samboerpar. Har to sønner fra før. Vi brukte kondom en periode - før det p-piller. Ingen av delene var noe for oss. Nå bruker vi "hopp av i svingen" metoden - med at jeg trekker meg ut før det går for meg. Dette fungerer bra for vår del. Kjører løpet ut i sikkre perioder.

Gjest bruke kondom?

Vi er et samboerpar. Har to sønner fra før. Vi brukte kondom en periode - før det p-piller. Ingen av delene var noe for oss. Nå bruker vi "hopp av i svingen" metoden - med at jeg trekker meg ut før det går for meg. Dette fungerer bra for vår del. Kjører løpet ut i sikkre perioder.

Det tør jeg ikke satse på, siden det kan komme noe sæd også før utløsning..... Jeg tror han får bruke kondom, og dessuten så er det så sjelden vi har sex (og det går for ham heller ikke hver gang).

Annonse

Hvis det ikke er noen katastrofe om det blir barn av det er det sikkert en grei "prevensjonsmetode", men noen god prevensjon er det ikke. Det finnes nemlig ikke noe som heter sikre perioder, kvinnen kan faktisk ha eggløsning når som helst i syklusen, også under selve mensen.

Opplever dere det som et like sikkert prevensjonsmiddel som f.eks. p-piller?

Statistisk blir 20-25% av damer i par der "prevensjonen" består i at fyren hopper av i svingen gravide i løpet av ett år. De som ikke blir det etter flere år, kan vel ha noe nedsatt fruktbarhet hos en eller begge.

Hva med spiral, forresten?

Jeg bruker p-piller. Tok en pillepause i fjor høst og brukte kondom istedet, men det var så mye tull pga. at mannen kviet seg veldi for å bruke den, så enten kjørte vi uten (og krysset fingrene) eller så lot vi være å ha sex. Til slutt begynte jeg på pilla igjen.

Annonse

Gjest lille rosinen

Statistisk blir 20-25% av damer i par der "prevensjonen" består i at fyren hopper av i svingen gravide i løpet av ett år. De som ikke blir det etter flere år, kan vel ha noe nedsatt fruktbarhet hos en eller begge.

Hva med spiral, forresten?

Hvor har du funnet denne statistikken? I følge den er jeg på overtid gitt... :-S Skulle gjerne lest denne undersøkelsen for å undersøke holdbarheten/troverdigheten...

Hvor har du funnet denne statistikken? I følge den er jeg på overtid gitt... :-S Skulle gjerne lest denne undersøkelsen for å undersøke holdbarheten/troverdigheten...

Har lest det flere steder; på siden nedenfor står det f.eks. at andelen som blir gravide ved bruk av kun withdrawal som prevensjon er 19%:

http://sexuality.about.com/od/contraception/p/withdrawal.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...