Gå til innhold

Pakke fra utlandet.

Anbefalte innlegg

Gjest Dardy
Skrevet

Jeg bestillte noe klær fra utlandet, og desverre var minste bestillingspris kr 300,-

Når jeg nå ser på sporing av sending på postens side, står det at pakka er stoppet for importfortolling.

Jippi. Med porto, så kom den pakka på 500 spenn, og nå kommer det altså toll og gebyrer i tillegg.

Kan noen fortelle meg sånn ca hva jeg må forvente for å få ut den pakka? Jeg klarer ikke å regne det ut selv.

mil1365380270
Skrevet

Ikke sikker, men tror du betaler 85,- + MVA.

Skrevet

Klær er det toll på så da må du betale moms + 12% toll.

mil1365380270
Skrevet

Klær er det toll på så da må du betale moms + 12% toll.

Hvis det ikke kommer fra EU?

Gjest totem
Skrevet

Du må betale moms + fortollingsgebyr fra Posten på 70-80kr.

Skrevet

Hvis det ikke kommer fra EU?

Klær er tollbelagt uansett ved innførsel.

Gjest ops, visste ikke....
Skrevet

Ikke sikker, men tror du betaler 85,- + MVA.

og jeg som sendet en pakke til Norge i dag. Bursdagsgave, og det var ett sommerantrekk til en baby. Kjøpte en standarpakke på posten som kostet meg da 130 kroner å sende. Jeg skrev jo på pakka hva det var. Må jeg betale enda mer i toll nå da?

Eller risikerer motaker å måtte betale?

mil1365380270
Skrevet

Ok, kan som sagt ikke mye om det. Bare leste dette på Postens hjemmesider, og tolket det som det ikke er toll på klær fra EU.

"De fleste varegrupper er i dag tollfrie. Enkelte varer som klær og sengetøy, produsert utenfor EU, er fortsatt tollbelagt."

mil1365380270
Skrevet

og jeg som sendet en pakke til Norge i dag. Bursdagsgave, og det var ett sommerantrekk til en baby. Kjøpte en standarpakke på posten som kostet meg da 130 kroner å sende. Jeg skrev jo på pakka hva det var. Må jeg betale enda mer i toll nå da?

Eller risikerer motaker å måtte betale?

En gave med verdi under 1000,- som sendes fra privat til privat, skal det ikke beregnes avgift på.

Skrevet

Nei, det er (eller var for noen år siden) ikke toll på klær made in Europa. Fikk igjen utlagt toll på klær min datter bestilte. Vi betalaler heller ikke toll om vi får klær i posten på jobben, dersom fakturaen er skikkelig utfylt.Det må følge faktura med erklæring med forsendelsen.

Kjøper vi klær som er made in Hong Kong eller USA, er det toll, selv om vi kjøper de fra Sverige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...