Gå til innhold

Er DU lykkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykke for meg er en grunnstemning av glede og ro i sjelen.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Kan ikke si at jeg er _LYKKELIG_ tvers igjennom, hele tiden - men jeg opplever stadig vekk små lykkedrypp, noe som lyser opp dagen og sinnet. Det kan være det å gå tur i skogen og se en hare, eller sitte på kafè og drikke en latte.. Det er små øyeblikk i hverdagen.

Når jeg er på ferie, eller er forelsket derimot, svever jeg på en aldri så liten rosa lykkesky.. ;)

Skrevet

Jeg er ofte lykkelig synes jeg. :o) Når jeg kommer i barnehagen og henter Lillemor og hun kaster fra seg det hun har i hendene, slår ut med armene og løper mot meg mens hun roper:"Mammaaaaa!" :o)

Eller når jeg henter skolegutten som kommer karslig ruslende ut i gangen og egentlig er kjempeglad for å se meg, men det er måte på hva man kan vise kompisene (han er 2.klassing) så han nøyer seg med en fort klem, men etterpå, når det bare er oss i garderoben får jeg flere goooode klemmer. :o)

Eller når jeg våkner og hører pusten til kjæresten min under dyna ved siden av meg og kryper inntil ham og kjenner den gode, varme kroppen hans mot min.... :o)

Skrevet

Tror egentlig ikke har jeg har vært så lykkelig før som jeg er nå! Lever i et godt og harmonisk ekteskap på 17. året, barna er store nok til å stort sett klare seg selv, men små nok til å være med oss på ferier, hytten og slikt. Store nok til å gjøre lekser uten min overvåking, små nok til å sette pris på mamma.

Jeg er mer selvsikker enn da jeg var yngre, men føler meg alikevel "ung".

Jeg er sikker på at bedre enn dette får jeg det ikke!

Hilsen en lykkelig

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vil heller si at jeg er fornøyd og tilfreds. Innimellom kjenner jeg meg lykkelig.

Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg har vært med livet mitt.

Jeg ville ikke ha forandret på noe vesentlig (nå ihvertfall)

Det som jeg gjerne skulle ha endret på er egentlig bare små bagateller i den store sammenheng.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tror egentlig ikke har jeg har vært så lykkelig før som jeg er nå! Lever i et godt og harmonisk ekteskap på 17. året, barna er store nok til å stort sett klare seg selv, men små nok til å være med oss på ferier, hytten og slikt. Store nok til å gjøre lekser uten min overvåking, små nok til å sette pris på mamma.

Jeg er mer selvsikker enn da jeg var yngre, men føler meg alikevel "ung".

Jeg er sikker på at bedre enn dette får jeg det ikke!

Hilsen en lykkelig

"Jeg er mer selvsikker enn da jeg var yngre, men føler meg alikevel "ung""

Kanskje er du omkring min alder? En veldig deilig alder i så fall:)

Skrevet

Kan ikke si at jeg er _LYKKELIG_ tvers igjennom, hele tiden - men jeg opplever stadig vekk små lykkedrypp, noe som lyser opp dagen og sinnet. Det kan være det å gå tur i skogen og se en hare, eller sitte på kafè og drikke en latte.. Det er små øyeblikk i hverdagen.

Når jeg er på ferie, eller er forelsket derimot, svever jeg på en aldri så liten rosa lykkesky.. ;)

Det med kafe og latte er jeg med på. Det gjør meg lykkelig. Kanskje litt teit, men.. :-)

Skrevet

"Jeg er mer selvsikker enn da jeg var yngre, men føler meg alikevel "ung""

Kanskje er du omkring min alder? En veldig deilig alder i så fall:)

Født i 1966! Dvs. fremdeles på "rett" side, men tror jeg vil føle meg ganske ung om et halvt år også!

mvh

Skrevet

Født i 1966! Dvs. fremdeles på "rett" side, men tror jeg vil føle meg ganske ung om et halvt år også!

mvh

Jeg er et par år yngre enn deg og kunne aldri tenkt meg å være 10 år yngre jeg heller! Har det aldeles deilig nå! :o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

mvh

Vi er like gamle/unge:)

Gjest Hanneline
Skrevet

Jeg vil heller si at jeg er fornøyd og tilfreds. Innimellom kjenner jeg meg lykkelig.

Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg har vært med livet mitt.

Jeg ville ikke ha forandret på noe vesentlig (nå ihvertfall)

Det som jeg gjerne skulle ha endret på er egentlig bare små bagateller i den store sammenheng.

Tja, opp og ned.

I perioder ganske glad og fornøyd mens i andre, ikke noe særlig glad eller fornøyd.

Skrevet

Tja, opp og ned.

I perioder ganske glad og fornøyd mens i andre, ikke noe særlig glad eller fornøyd.

Eg føler nett det samme i ekteskapet mitt eg og :-)

Gjest Persille
Skrevet

Nei, jeg er ikke det nå.

Det er små ting i hverdagen som gleder, men jeg kan ikke si at jeg er mer lykkelig enn ulykkelig nå - dermed er svaret nei.

Lykke for meg er følelse av mestring, kjærlighet og tilfredshet i hverdagen. At jeg har lyst til å stå opp om morgenen, at dagene gir meg positivt påfyll i kropp og sjel, og at jeg opplever livet mitt som verdifullt både for meg selv og andre.

Og slik føler jeg det ikke nå.

Skrevet

Jeg har gjennomgått "my fair share of obstacles" hittil i livet mitt. Og nå føler jeg meg sterkere, større og med mer kontroll over livet mitt enn noen gang.

Dette syns jeg passer godt for meg.

Den høyeste lykke i livet er vissheten om å være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt: å være elsket til tross for at man er den man er.

Victor Hugo

Gjest Hanneline
Skrevet

Eg føler nett det samme i ekteskapet mitt eg og :-)

Var det til meg?

Isåfall har ikke min lykke eller ikke-lykke noe med ekteskapet å gjøre.

Skrevet

Var det til meg?

Isåfall har ikke min lykke eller ikke-lykke noe med ekteskapet å gjøre.

ok, berre tenkte siden du sa at du hadde opp og ned dagar eg. Eg har mange slike dagar eg og. Det var berre det eg ville fram til :-)

Gjest Hanneline
Skrevet

ok, berre tenkte siden du sa at du hadde opp og ned dagar eg. Eg har mange slike dagar eg og. Det var berre det eg ville fram til :-)

Ok. Men siden du skrev "i mitt ekteskap og" så virket det som om du mente at det hadde noe med ekteskapet å gjøre.

For min del er det min egen psyke som har lettere for å være pessimistisk enn optismistisk ;)

Skrevet

Ok. Men siden du skrev "i mitt ekteskap og" så virket det som om du mente at det hadde noe med ekteskapet å gjøre.

For min del er det min egen psyke som har lettere for å være pessimistisk enn optismistisk ;)

Sorry, det var ikkje heilt meint sånn som der var skrive :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...