Gjest banankake Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Hadde noen en god banankakeoppskrift? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Ingredienser: 3 egg, 170 g sukker, 1 dl olje, 125 g hvetemel, 1 ts bakepulver, 2 modne bananer, 50 g kokesjokolade, 50 g valnøtter. Tilberedning: Pisk eggedosis av egg og sukker. Rør inn oljen litt og litt om gangen. Bland mel og bakepulver og vend det i eggedosisen. Mos bananen og bland den i røren, sammen med den hakkede sjokoladen og valnøttene. Hell i godt smurt form. Stek ved 200 C i ca 50 minutter. Eller du kan gå inn på http://www.detsoteliv.no, og søke på 'banan' under ingredienser. MASSE godt der. 0 Siter
KaVa Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Oi - jeg glemte å legge den ut, som jeg lovte *dukker hodet i skam* Skal se om jeg finner den i kveld! Kluet er i alle fall dette: Lag banankakerøre, ta en plate mørk kokesjokoloade (eller annen mørk sjokolade) - grovhakk og ha i røra. Stek og avkjøl Lag fyll: Stivpisk fløte (ta ut litt av den til toppen), ha i en banan i skiver + litt hakket sjokolade. Til toppen smelter du en platesjokolade. Avkjøl litt. Ha i fløten som du tok tilside da du lagde fyllet. Rør fløten forsiktig inn i den smelta sjokoladen (fyllet skal bli som litt kremet sjokolade. Ha oppå kaka Denne kaka blir _veldig_ mektig, men nyyyyyyyydelig.... (Skal se om jeg finner oppskrifta på bunnen i kveld) 0 Siter
Gjest banankake Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Ingredienser: 3 egg, 170 g sukker, 1 dl olje, 125 g hvetemel, 1 ts bakepulver, 2 modne bananer, 50 g kokesjokolade, 50 g valnøtter. Tilberedning: Pisk eggedosis av egg og sukker. Rør inn oljen litt og litt om gangen. Bland mel og bakepulver og vend det i eggedosisen. Mos bananen og bland den i røren, sammen med den hakkede sjokoladen og valnøttene. Hell i godt smurt form. Stek ved 200 C i ca 50 minutter. Eller du kan gå inn på http://www.detsoteliv.no, og søke på 'banan' under ingredienser. MASSE godt der. Takk! 0 Siter
Gjest banankake Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Oi - jeg glemte å legge den ut, som jeg lovte *dukker hodet i skam* Skal se om jeg finner den i kveld! Kluet er i alle fall dette: Lag banankakerøre, ta en plate mørk kokesjokoloade (eller annen mørk sjokolade) - grovhakk og ha i røra. Stek og avkjøl Lag fyll: Stivpisk fløte (ta ut litt av den til toppen), ha i en banan i skiver + litt hakket sjokolade. Til toppen smelter du en platesjokolade. Avkjøl litt. Ha i fløten som du tok tilside da du lagde fyllet. Rør fløten forsiktig inn i den smelta sjokoladen (fyllet skal bli som litt kremet sjokolade. Ha oppå kaka Denne kaka blir _veldig_ mektig, men nyyyyyyyydelig.... (Skal se om jeg finner oppskrifta på bunnen i kveld) Takk, det hadde vært flott! 0 Siter
Gjest banankake Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Bare hyggelig. :-) Ha en fin dag. :-) 0 Siter
NeaNoor Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Ha en fin dag. :-) Takk, og takk det samme. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.