Gå til innhold

Den kaketråden som var her.....

Anbefalte innlegg

Gjest banankake
Skrevet

Hadde noen en god banankakeoppskrift?

Skrevet

Ingredienser:

3 egg, 170 g sukker, 1 dl olje, 125 g hvetemel, 1 ts bakepulver, 2 modne bananer, 50 g kokesjokolade, 50 g valnøtter.

Tilberedning:

Pisk eggedosis av egg og sukker. Rør inn oljen litt og litt om gangen. Bland mel og bakepulver og vend det i eggedosisen.

Mos bananen og bland den i røren, sammen med den hakkede sjokoladen og valnøttene. Hell i godt smurt form.

Stek ved 200 C i ca 50 minutter.

Eller du kan gå inn på http://www.detsoteliv.no, og søke på 'banan' under ingredienser. MASSE godt der.

Skrevet

Oi - jeg glemte å legge den ut, som jeg lovte *dukker hodet i skam*

Skal se om jeg finner den i kveld!

Kluet er i alle fall dette:

Lag banankakerøre, ta en plate mørk kokesjokoloade (eller annen mørk sjokolade) - grovhakk og ha i røra. Stek og avkjøl

Lag fyll: Stivpisk fløte (ta ut litt av den til toppen), ha i en banan i skiver + litt hakket sjokolade.

Til toppen smelter du en platesjokolade. Avkjøl litt. Ha i fløten som du tok tilside da du lagde fyllet. Rør fløten forsiktig inn i den smelta sjokoladen (fyllet skal bli som litt kremet sjokolade.

Ha oppå kaka

Denne kaka blir _veldig_ mektig, men nyyyyyyyydelig....

(Skal se om jeg finner oppskrifta på bunnen i kveld)

Gjest banankake
Skrevet

Ingredienser:

3 egg, 170 g sukker, 1 dl olje, 125 g hvetemel, 1 ts bakepulver, 2 modne bananer, 50 g kokesjokolade, 50 g valnøtter.

Tilberedning:

Pisk eggedosis av egg og sukker. Rør inn oljen litt og litt om gangen. Bland mel og bakepulver og vend det i eggedosisen.

Mos bananen og bland den i røren, sammen med den hakkede sjokoladen og valnøttene. Hell i godt smurt form.

Stek ved 200 C i ca 50 minutter.

Eller du kan gå inn på http://www.detsoteliv.no, og søke på 'banan' under ingredienser. MASSE godt der.

Takk!

Gjest banankake
Skrevet

Oi - jeg glemte å legge den ut, som jeg lovte *dukker hodet i skam*

Skal se om jeg finner den i kveld!

Kluet er i alle fall dette:

Lag banankakerøre, ta en plate mørk kokesjokoloade (eller annen mørk sjokolade) - grovhakk og ha i røra. Stek og avkjøl

Lag fyll: Stivpisk fløte (ta ut litt av den til toppen), ha i en banan i skiver + litt hakket sjokolade.

Til toppen smelter du en platesjokolade. Avkjøl litt. Ha i fløten som du tok tilside da du lagde fyllet. Rør fløten forsiktig inn i den smelta sjokoladen (fyllet skal bli som litt kremet sjokolade.

Ha oppå kaka

Denne kaka blir _veldig_ mektig, men nyyyyyyyydelig....

(Skal se om jeg finner oppskrifta på bunnen i kveld)

Takk, det hadde vært flott!

Gjest banankake
Skrevet

Bare hyggelig. :-)

Ha en fin dag. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...