Gå til innhold

skabb

Gjest I mellomtiden kløøør jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ER det noen her som har hatt skabb? hvordanutartet det seg for dere. Har mistanke om at jeg kan ha fått det, men var hos lege i dag, og hun mente det ikke var det. Uten å se veldig nøye etter. Stoler ikke helt på henne. Fikk henvisning til hudlege og skal dit om en uke.

Skrevet

Har lest om det på lommelegen, men vil gjerne høre litt om det fra noen som har hatt det.Hvordan de tror de fikk det, hvor mye klødde det og hvor klødde det mest. Ble de kvitt det med en gang og fikk resten av evt. familie det?

Hvor utbredt er det faktisk med skabb og er det bare de urenslige som får det. Det ymtet nelig legen min om. hmmmm

ShitDiddelyDo
Skrevet

Et par kompiser hadde det der.

I følge han som først fikk det smittes det blant annet via noe så vanlig som håndtrykk. Men det er godt mulig han sa det fordi han hadde vært bortpå en eller annen uhumskhet. Hva vet jeg. Han andre fikk det da han sov i senga til han som først ble smitta.

Det klødde visst noe jævlig, og jeg tror det endte med at han shavet håret i de regionene hvor han var plaga. Mener å huske at det varte en stund. Han klaga i hvert fall over dritten i flere uker.

Skrevet

Har lest om det på lommelegen, men vil gjerne høre litt om det fra noen som har hatt det.Hvordan de tror de fikk det, hvor mye klødde det og hvor klødde det mest. Ble de kvitt det med en gang og fikk resten av evt. familie det?

Hvor utbredt er det faktisk med skabb og er det bare de urenslige som får det. Det ymtet nelig legen min om. hmmmm

Eksen min ble smittet av skabb for noen år siden (sa han ble smitta av en dame på et ONS), da måtte jeg og ungene behandles og pga at ungnene hadde vært hos han på overnatting.

Tror han hadde det i en tre ukers tid. Behandlling var å smøre seg med et stoff (husker ikke hva det heter), vaske ALT på minimun 60 grader, det som ikke kunne vaskes lå i frysen i ett døgn (jakker, dyner, kosebamser etc).

Jeg og ungene fikk det heldigvis ikke. Men vi smurte oss vi og og jeg skurte ned hele leiligheten og vaska og frøys på alt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...