Gå til innhold

Nok et middagstråd

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Er helt tom for ideer idag. Hva skal dere ha?

Har lyst på noe godt og sunt. Etter 2 uker med vin nesten hver dag og hvor middagen har bestått av hamburger på Statoil kl 4 om natten gleder jeg meg til å spise noe ordentlig.

(For ordens skyld, det er pga av happeninger på skolen at disse to ukene har vært som de har vært).

hare1365380455
Skrevet

Da må det være noe fisk! Kjøp noen laksestykker som du pakker inn i folie. Ha i litt smør, salt og pepper, fersk dill. Og så poteter til.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hva med en wok av marinert kylling, purre, gulrøtter, sukkererter og evt andre grønnsaker?

Kyllingen marinerer du i olje, lime, sambal oelek og ingefær.

Så kan du evt ha litt sweet chili-saus ved siden av. Og ris, da.

Er det forresten Uken som har slitt deg ut? ;o)

Mary Poppins
Skrevet

Hva med en wok av marinert kylling, purre, gulrøtter, sukkererter og evt andre grønnsaker?

Kyllingen marinerer du i olje, lime, sambal oelek og ingefær.

Så kan du evt ha litt sweet chili-saus ved siden av. Og ris, da.

Er det forresten Uken som har slitt deg ut? ;o)

Oi dette hørtes godt ut, thanks :)

"Er det forresten Uken som har slitt deg ut? ;o)"

;-) Det har tatt på men fy søren så moro!! Grand Finale var på søndag så nå er det tilbake til hverdagen, litt deilig det og :)

Gjest Hanneline
Skrevet

Pasta Diparma med pølsebiter i og ekstra ost på.

Mary Poppins
Skrevet

Da må det være noe fisk! Kjøp noen laksestykker som du pakker inn i folie. Ha i litt smør, salt og pepper, fersk dill. Og så poteter til.

Skal ha en venninne over på middag imorgen og da står det laks på menyen, så jeg tror jeg dropper fisk idag :)

Mary Poppins
Skrevet

Pasta Diparma med pølsebiter i og ekstra ost på.

*noterer* takk :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skal ha hjemmelaget kjøttsuppe :)

Jeg er ingen suppe menneske, men bon appetit :)

Skrevet

ikke så sundt, men spagetti carbonara hos oss i dag.

Skrevet

Jeg og snuppa skal bare ha spaghetti a la capri på boks idag ;-P

Men hvis du vil ha noe godt og næringsrikt og saftig, ville jeg laget noe med kylling. F eks skjære opp fileter i småbiter og steke dem, og ha oppi en saus (tikka masala f eks). Og ris til.

Eller du kan steke hele filetene i panna, krydre godt med pepper, salt og hvitløkspulver. Etter at du har fått stekeskorpe på, har du på lokk og ettersteker litt på svak varme så de blir gjennomstekte, men saftige. Og har ris og salat til. Det er kjempegodt!!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg og snuppa skal bare ha spaghetti a la capri på boks idag ;-P

Men hvis du vil ha noe godt og næringsrikt og saftig, ville jeg laget noe med kylling. F eks skjære opp fileter i småbiter og steke dem, og ha oppi en saus (tikka masala f eks). Og ris til.

Eller du kan steke hele filetene i panna, krydre godt med pepper, salt og hvitløkspulver. Etter at du har fått stekeskorpe på, har du på lokk og ettersteker litt på svak varme så de blir gjennomstekte, men saftige. Og har ris og salat til. Det er kjempegodt!!

"Men hvis du vil ha noe godt og næringsrikt og saftig, ville jeg laget noe med kylling. F eks skjære opp fileter i småbiter og steke dem, og ha oppi en saus (tikka masala f eks). Og ris til."

NAM! Det fikk jeg lyst på! Med så mange gode forlsag blir dette virkelig valgets kval :)

Skrevet

Vel - dette er jo ikke akkurat et relevant tips til deg, da - men jeg sitter på jobben og har akkurat ringt og bestilt meg New Orleans salat ("50 g reker og 100 g creolsk marinert kylling, issalat, tomat, agurk, cheddarost, paprika og mais. Brødkrutonger følger med.") fra Spice.

(Bare siden du spør hva jeg skal ha ... Maten kommer kl 17.)

:-)

Skrevet

Jeg har stoppet på vei hjem og kjøpt kebab til minstemann og meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...