Gå til innhold

Søknad på mail?

Anbefalte innlegg

Gjest hva er vanlig praksis?
Skrevet

Når et firma ber om søknad og CV på mail, bør man da skrive søknaden rett inn i mailen, eller legge den som vedlegg, på samme måte som med CV-en?

Skrevet

Rett i teksten i e-posten. Når arb giver skriver den ut, kommer alle opplysninger med.

Skrevet

Vedlegg skal man unngå med mindre det er nødvendig. En søknad er jo som regel tekst, og det er neppe noen grunn til ikke å skrive den rett inn i mailen. CV-en har imidlertid (som regel) formattering, så den sender du som vedlegg.

".............................................."

fuji1365380447
Skrevet

Jeg sitter å tar i mot mange slik elektroniske søknader, og jeg kan fortelle deg at mange vedlegg er ganske slitsom, fordi da må man printe ut masse forskjellig.Og når man tar i mot hundrevis av søknader så kan man få musearm av mindre....

Enten så lager du ett vedlegg hvor du har alt i ett - dvs søknad,sv, karakterutskrift - alt scannet inn i et dokument - eller så legger du søknaden i teksten i mailen.

Skrevet

Jeg sitter å tar i mot mange slik elektroniske søknader, og jeg kan fortelle deg at mange vedlegg er ganske slitsom, fordi da må man printe ut masse forskjellig.Og når man tar i mot hundrevis av søknader så kan man få musearm av mindre....

Enten så lager du ett vedlegg hvor du har alt i ett - dvs søknad,sv, karakterutskrift - alt scannet inn i et dokument - eller så legger du søknaden i teksten i mailen.

I Outlook i alle fall, så har man en kjekk utskriftsfunksjon, print e-mail med vedlegg. Man kan til og med printe mange mail i en operasjon. Tar ikke mer tid enn å printe ett og ett vedlegg, tvert imot.

Gjest mai-ann
Skrevet

I Outlook i alle fall, så har man en kjekk utskriftsfunksjon, print e-mail med vedlegg. Man kan til og med printe mange mail i en operasjon. Tar ikke mer tid enn å printe ett og ett vedlegg, tvert imot.

Hmm.. ikke ta fra henne jobben da..

*fleiper* - godt tips!!

Synes det høres rart å ha alt scannet i ett vedlegg. Poenget må være å bare ha 1, høyst 2 vedlegg. Og håpe at de bruker HTML så søknaden ser ålreit ut.

fuji1365380447
Skrevet

mulig det - men vi har ikke Outlook...

Så da er det mange klikk pr vedlegg!

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Fikk noen søknader på mail på jobb sist de skulle ha noen inn. Jeg så bare en av de, og vi hadde oss en god latter!

Pass på hva epost adressen din er! Denne jenta lagde en seriøs og fin søknad, skrevet i eposten, med CV som innlegg, men øverst sto jo adressen hennes:

dirty_little_secret@...

ikke så veldig lurt nei!

Skrevet

Noen steder bruker man jo en ordentlig mail-klient :-)

"......................................"

Skrevet

Noen steder bruker man jo en ordentlig mail-klient :-)

"......................................"

Hvis innlegget mitt var egnet til å misforstå dithen at jeg var ute etter å diskutere mail-klienter, så beklager jeg.

Skrevet

Hvis innlegget mitt var egnet til å misforstå dithen at jeg var ute etter å diskutere mail-klienter, så beklager jeg.

Hvis du ser en gang til på det jeg skrev til deg, Gemini, så skjønner du at det utelukkende var en spøk, og ikke noe forsøk på å diskutere hva som er best av kaffe eller te.

"..............................................."

Skrevet

Hvis du ser en gang til på det jeg skrev til deg, Gemini, så skjønner du at det utelukkende var en spøk, og ikke noe forsøk på å diskutere hva som er best av kaffe eller te.

"..............................................."

Jeg er bare så utrolig lei av besserwisser-mentaliteten som du og en del andre bedriver, særlig når det gjelder nettopp mailklient. Ikke alle kan velge hvilken mailklient man vil bruke i jobbsammenheng.

Du må gjerne hevde at det er en spøk, men det er nok et stort snev av alvor i spøken din, all den tid du tidligere har gått ut mot outlook som et bortimot ubrukelig produkt.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvorfor utdyper dere ikke dette i utlysningen?

Vanskelig å vite sånt for søkerene =)

Skrevet

Jeg er bare så utrolig lei av besserwisser-mentaliteten som du og en del andre bedriver, særlig når det gjelder nettopp mailklient. Ikke alle kan velge hvilken mailklient man vil bruke i jobbsammenheng.

Du må gjerne hevde at det er en spøk, men det er nok et stort snev av alvor i spøken din, all den tid du tidligere har gått ut mot outlook som et bortimot ubrukelig produkt.

Steike, Gemini, nå er du så humørsyk at jeg foreslår at du holder deg langt unna det jeg skriver. Jeg kan ikke huske at du har vært så nærtakende og selvhøytidelig før? *Rister på hodet*

Hvis du tar det som besserwisser-mentalitet å harsellere med religiøse uenigheter om programvare, os etc., så håper jeg virkelig at du blir utsatt for dette ofte i hverdagen. Helt ærlig.

"............................................."

Skrevet

Steike, Gemini, nå er du så humørsyk at jeg foreslår at du holder deg langt unna det jeg skriver. Jeg kan ikke huske at du har vært så nærtakende og selvhøytidelig før? *Rister på hodet*

Hvis du tar det som besserwisser-mentalitet å harsellere med religiøse uenigheter om programvare, os etc., så håper jeg virkelig at du blir utsatt for dette ofte i hverdagen. Helt ærlig.

"............................................."

Takk for det

Skrevet

Takk for det

Vær så god.

"....................................."

Skrevet

*thumbs up*

Skrevet

Jeg oppfattet Prozaks innlegg som en spøk. Men kanskje det er en forhistorie jeg ikke kjenner til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...