Gå til innhold

Dere fra Stavanger............

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Jeg leste nettopp noe om Stavanger for en dag, og fikk plutselig lyst å dra dit for noen få dager til sommeren.

Er det billige overnattingsmuligheter der? Hvordan er tog- og bussforbindelser med Oslo, dvs. prismessig bl.a.?

Hvor mange mennesker bor i Stavanger og er det noen kulturelle severdigheter?

Skrevet

Jeg tar tog til/fra oslo/stavanger flere ganger i året så dette er jeg vant til :) Tar ca 8 timer, og du kan få billett til 199kr (minipris). Jeg elsker togturene. Tok nattoget en gang, men aldri mer. Dagtoget er best. Iallefall for meg som liker å lese og kose meg med niste og sjokolade på toget :)

Overnattingsmuligheter? Tja, er ikke kjent med priser og sånn på dette området. Men her kan du jo søke:

http://www.hotell.no/hotell/stavanger.html

Hvis du skal dra om sommeren, vil jeg absolutt anbefale å dra under gladmat festivalen! 26.-29. juli. Her er det massevis av boder hvor du kan kjøpe små porsjoner med mat (de er selvsagt små, slik at du ikke blir mett, men kan smake litt på flere forskjellige steder)

http://www.boarding.no/photoalbum_list.asp?id=75

Det var 114 401 innbyggere pr. 1. mars 2005 (ifølge wikipedia).

amerikafareren
Skrevet

Jeg tar tog til/fra oslo/stavanger flere ganger i året så dette er jeg vant til :) Tar ca 8 timer, og du kan få billett til 199kr (minipris). Jeg elsker togturene. Tok nattoget en gang, men aldri mer. Dagtoget er best. Iallefall for meg som liker å lese og kose meg med niste og sjokolade på toget :)

Overnattingsmuligheter? Tja, er ikke kjent med priser og sånn på dette området. Men her kan du jo søke:

http://www.hotell.no/hotell/stavanger.html

Hvis du skal dra om sommeren, vil jeg absolutt anbefale å dra under gladmat festivalen! 26.-29. juli. Her er det massevis av boder hvor du kan kjøpe små porsjoner med mat (de er selvsagt små, slik at du ikke blir mett, men kan smake litt på flere forskjellige steder)

http://www.boarding.no/photoalbum_list.asp?id=75

Det var 114 401 innbyggere pr. 1. mars 2005 (ifølge wikipedia).

Takk for svar. Dette ser billig ut og jeg skal notere meg den helgen. Jeg ønsker meg noe sånt siden jeg ikke kan ta riktig ferie denne sommeren;) Kanskje jeg kan lure noen til å dra sammen med meg;)

Gjest noen ting
Skrevet

Takk for svar. Dette ser billig ut og jeg skal notere meg den helgen. Jeg ønsker meg noe sånt siden jeg ikke kan ta riktig ferie denne sommeren;) Kanskje jeg kan lure noen til å dra sammen med meg;)

Om sommeren er det mange konserter, både små og store. Det er teater og konserthus, mange restauranter og puber. Matfestival og maijazz.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Stavanger = kultur

Festivaler hele sommeren, museum, gallerier på hvert et hjørne :)

Jeg anbefaler ikke å ta tog (Sorry Lucretia) Det er veldig veldig kjedelig! Men kan få billige flybilletter fra Oslo. Bare å sjekke ut Widerø, Norwegian eller SAS sine hjemmesider.

Man kan få billige rom (i følge ryktene) på hotell midt i sentrum. Jeg husker ikke helt hvilket av de det var. Kan sjekke det opp litt senere =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Åååå jeg gleder meg til sommeren og festivaler!!!

Me too ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Åååå jeg gleder meg til sommeren og festivaler!!!

"22.08.06-26.08.06 ONS Stavanger"

Skjønner at dere gleder dere til festivaler i stavanegr ;-)

Skrevet

*LOL*

Ja, ONS-festivalen er en høydare ;-P

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*LOL*

Ja, ONS-festivalen er en høydare ;-P

Det kan jeg rikelig forestille meg!

De hyrer vel inn ShitDiddelyDo som foredragsholder?

Skrevet

Det kan jeg rikelig forestille meg!

De hyrer vel inn ShitDiddelyDo som foredragsholder?

- og han får lagt ut om det i fire dager til ende! :)

(Må vel være mulig å få med seg bare en av dem vel? *fram med Filofaxen*)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

- og han får lagt ut om det i fire dager til ende! :)

(Må vel være mulig å få med seg bare en av dem vel? *fram med Filofaxen*)

Ja, skal vi booke oss inn der?

Å få oppleve SDD live, må være en absolutt høydare!

Skrevet

Ja, skal vi booke oss inn der?

Å få oppleve SDD live, må være en absolutt høydare!

22.6. passer best. Det er første dagen - da er han sikkert aller mest på hugget.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

22.6. passer best. Det er første dagen - da er han sikkert aller mest på hugget.

Det har du rett i!

Jeg booker meg på samtidig, da må vi vel få nonne-rabatt?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Samboeren min jobbet der som bodyguard sist det var ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Samboeren min jobbet der som bodyguard sist det var ;)

Da forstår jeg godt at du har sansen for bodyguarder!

Han lærte vel et og annet triks da, antar jeg?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Da forstår jeg godt at du har sansen for bodyguarder!

Han lærte vel et og annet triks da, antar jeg?

De lærer mye på sånne festivaler.

Heldigvis for meg så får man wip-kort når man er samboeren med en som jobber der ;o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De lærer mye på sånne festivaler.

Heldigvis for meg så får man wip-kort når man er samboeren med en som jobber der ;o)

Wip?

VIP mener du vel :-)

Men kjempekjekt med sånne kort. Du får få han til å stille som guard i år også, så kan du smugle inn Gyda og meg!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Wip?

VIP mener du vel :-)

Men kjempekjekt med sånne kort. Du får få han til å stille som guard i år også, så kan du smugle inn Gyda og meg!

"VIP mener du vel :-)"

På min skjerm er jeg helt sikker på at det stod VIP! Helt sikkert!

(Det er tydeligvis noe feil med øynene mine idag :/ )

Han er selvskreven.. Eller var det jeg som var det? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...